Patrik Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 Japp, äntligen har jag lyckats mappa, fick in min lilla palm i spelet Bara ett problem, vilken fil ska jag byta för att få tillbaka som vanligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 Haha, har du lärt dig mappa... Du har inte gjort nån backup eller hur? Vi kan inte veta vilken fil du ska byta.. Du har ju inte sagt vilken du bytt ut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 (redigerad) jo ja har gjort backups. *har väll inte lärt mig mappa proffsigt men men* ajja får väl testa mig fram.. bytte aldrig ut nått, jag öppnade bara moomapper och satte in en palm. Redigerad 10 maj, 2004 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 Hehe, jasså.. Riktig överstyv mapping.. Om du vill ta bort palmen så klickar du på den o trycker på del antar jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 jag har redan fixat! men om man ska fixa en ö, ska jag bygga upp den med massa grejjer eller finns det nån ö som man kan ta? eller måste jag helt enkelt gö en ny i zmodeller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 jag har redan fixat! men om man ska fixa en ö, ska jag bygga upp den med massa grejjer eller finns det nån ö som man kan ta? eller måste jag helt enkelt gö en ny i zmodeller? Du kan göra på alla sätten du precis skrev.. Det är dock roligare att bygga nått eget än att bara pussla ihop lite delar från hela VC.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 jopp, de kan jag förstå, ba de att jag inte kan det.. men vart finns dom där ö- delarna.? de finns bara massa delar av stranden.. ajja får väl bygga utav de! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 jopp, de kan jag förstå, ba de att jag inte kan det.. men vart finns dom där ö- delarna.? de finns bara massa delar av stranden.. ajja får väl bygga utav de! Ett litet nybörjat tips till er som inte är så hajj på zmod som vill göra grunden till en ö.. Gör en "munk" markera den undre delen och ta bort den Ta bort det som finns kvar i mitten Bygg på nytt material på under och översidan Grattis du har en ö.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 ok, fattar inte så mycket men okej.. jaggör i 3dsmax istället.. är mer hemma där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 ok, fattar inte så mycket men okej.. jaggör i 3dsmax istället.. är mer hemma där! Du! Tänk på att inte använda för mkt polys Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 Du! Tänk på att inte använda för mkt polys max 1000 faces i zmodeler om jag inte mins fel kan 3ds max ha 2000?? Fattar intget av 3ds max Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 vi har ju 2st böcker om 3dsmax, just nu håller jag å farsan på med att lära oss grunderna (att göra en ös grund hör ju inte direkt till det avancerade så de kommer jag klara.. tror att jag redan kan det tilloch med ) och vi har oxå en bok om avancerade saker.. där finns en steg för steg undervisning i hur man gör landskap och grunder.. *perfect* hehe.. så de blir väll inte så mycket problems skulle jag gissa på! men om det blir det så får jag fråga nån av er igen.. fast jag kan ju inte göra texturer till NYA objekt.. så det måste jag oxå lära mig.. "men vette fan hur " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 (redigerad) så där ja! tyx? bara ett problem; storlek och textur! Redigerad 10 maj, 2004 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 Vad heter dom två böckerna? Måste fan läsa lite om 3dsmax.. Har det ju med men fattar inget.. Därför sitter jag i Zmod.. */me letar efter 3ds tutorials* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 Grund boken heter: "Kom igång med 3D Studio MAX" Kostade typ 300-500kr, kom inte riktigt ihåg.. Den avancerade heter: "3D Studio MAX effekter och design" Kostar ungefär lika som den andra.. jag hittade massa tutorials på internet oxå, men jag kom inte ihåg adressen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 Jag har gammla 3dsmax 3... men vill ha nått nytt.. Fattar iof inget av trean så... Men om jag köper senaste så kan jag göra modeller till min o guggans bfv mod och då lär jag jue vilja lära mig det.... Nån som vet vilken v. senaste 3dsmax är och hur mkt den kostar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 har stött på ett litet problem i moomapper.. det går bara att kopiera 2 modeller! sen när jag tar Duplicate item så kommer dom där sträcken upp som visar vart den är, men det finns inget där! så what ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts