Jump to content

YES!

Patrik
 Share

Recommended Posts

jag har redan fixat! :D men om man ska fixa en ö, ska jag bygga upp den med massa grejjer eller finns det nån ö som man kan ta? eller måste jag helt enkelt gö en ny i zmodeller?

Du kan göra på alla sätten du precis skrev.. :blink:

Det är dock roligare att bygga nått eget än att bara pussla ihop lite delar från hela VC.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jopp, de kan jag förstå, ba de att jag inte kan det.. men vart finns dom där ö- delarna.? de finns bara massa delar av stranden.. ajja får väl bygga utav de! :blink:;)

Ett litet nybörjat tips till er som inte är så hajj på zmod som vill göra grunden till en ö..

Gör en "munk"

markera den undre delen och ta bort den

Ta bort det som finns kvar i mitten

Bygg på nytt material på under och översidan

Grattis du har en ö.. :D

post-11-1084155494_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vi har ju 2st böcker om 3dsmax, just nu håller jag å farsan på med att lära oss grunderna (att göra en ös grund hör ju inte direkt till det avancerade så de kommer jag klara.. tror att jag redan kan det tilloch med B) ) och vi har oxå en bok om avancerade saker.. där finns en steg för steg undervisning i hur man gör landskap och grunder.. *perfect* hehe.. så de blir väll inte så mycket problems skulle jag gissa på! men om det blir det så får jag fråga nån av er igen.. fast jag kan ju inte göra texturer till NYA objekt.. så det måste jag oxå lära mig.. "men vette fan hur :angry: "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grund boken heter: "Kom igång med 3D Studio MAX"

Kostade typ 300-500kr, kom inte riktigt ihåg..

Den avancerade heter: "3D Studio MAX effekter och design"

Kostar ungefär lika som den andra.. :angry:

jag hittade massa tutorials på internet oxå, men jag kom inte ihåg adressen B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gammla 3dsmax 3... men vill ha nått nytt..

Fattar iof inget av trean så... Men om jag köper senaste så kan jag göra modeller till min o guggans bfv mod och då lär jag jue vilja lära mig det....

Nån som vet vilken v. senaste 3dsmax är och hur mkt den kostar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor