Funnylin Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Antagligen Bioware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Vote: Neversoft jag gillar tony hawk serien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Vote: Konami .. Metal gear solid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Vote: Rockstar Games Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 (redigerad) Vote: Annat (Valve) *edit* EA GAMES lätt!! Dom gör alla coola spel utom Driver 3 och GTA ! ALla bf spel medal of honor . Generals!!! 1. EA-Games är utgivare dom gör inga spel. 2. Battlefield 1942 är gjort av nåt Kanadensiskt scheisse team! 3. Meal of Honor är gjort av ett spelteam som kallar sig: "2015". 4. Command and Conquer serien om jag inte minns fel var den gjord av ett spelteam som kallar sig för "Westwood". 5. Men GTA, snälla! Är du verkligen på rätt hemsida och forums nu? GTA är ju för Arne Weises gud gjort av Rockstar games!! *EDIT2* EA Games förpackningar med stora feta texter "EA games" förvirrar visst många men kollar man på baksidan så längst till höger nästan längst ner står alltid vilka som gjort spelet! t.ex. på mohaa spelen: 2015, The sims serien: Maxis etc etc etc, kolla upp där vilka som har gjort spelen nästa gång... ifall du vill veta.... the true! ..... Redigerad 5 maj, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.GTA Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 helt omöjligt för mig att rösta! null vote Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Lionhead Studios finns inte men Dom är bra men inte bäst... Vote: Konami Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 VALVe någon? Dom är ju grabbarnaboys för helsike! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 sajjber: jo, VALVe i mitt hjärta, Half-life, INGET slår det...mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Ja, på många spelkartonger står det STORT EA GAMES, då f´år man ju för sej att de har gjort spelet. Och på en liten ruta står det utvecklarens namn. EA tar ju åt sej all äran. Men jag fattar inte ändå, trycka upp och skicka spelen till butikerna. Varför ska någon annan göra det? Kan inte utvecklaren vara sin egen utgivare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2004 Ja, på många spelkartonger står det STORT EA GAMES, då f´år man ju för sej att de har gjort spelet. Och på en liten ruta står det utvecklarens namn. EA tar ju åt sej all äran. Men jag fattar inte ändå, trycka upp och skicka spelen till butikerna. Varför ska någon annan göra det? Kan inte utvecklaren vara sin egen utgivare. aha visste inte :"> men då tycker jag det är DICE dom e bäst för dom har gjort BF speleN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 Ja, på många spelkartonger står det STORT EA GAMES, då f´år man ju för sej att de har gjort spelet. Och på en liten ruta står det utvecklarens namn. EA tar ju åt sej all äran. Men jag fattar inte ändå, trycka upp och skicka spelen till butikerna. Varför ska någon annan göra det? Kan inte utvecklaren vara sin egen utgivare. Pengar..pengar minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 Pengar..pengar minigun Tjänar utvecklaren på att någon annan är utgivare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 Ja, om något stor företag släpper produkten är det en större chans att fler folk köper= PENGAR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 Battlefield 1942 är gjort av nåt Kanadensiskt scheisse team! Är inte Dice ganska Svenskt? Tror bara det var expansionen som utvecklades av det Kanadensiska Dice teamet. Varför Utvecklarna inte är sina egna Utgivare del 1: Det finns inga pengar för en liten utvecklare att släppa sina egna spel. Det är väldigt dyrt. Varför tar isf utgivarna på sig så stora summor? Jo för att dom tjänar ju mycket mer pengar på spelet än utvecklarna när det säljer bra. Vilket är ganska rättvist eftersom dom tar den största risken(ifall spelet inte säljer så bra får dom ju inte tillbaka pengarna). Men självklart orättvist på sitt sätt eftersom utvecklarna gjort allt jobb. Slut del 1: Vilket också är den sista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 Är inte Dice ganska Svenskt? Tror bara det var expansionen som utvecklades av det Kanadensiska Dice teamet. Aha oj! :"> Diggar inte BF spelen så mkt hade bara tittat lite på internet om det, hade väl råkat komma åt en expansion då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 6 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2004 skulle vilja rösta på minst 3st R* för GTA och Midnight Club II Konami för Metal Gear Solid 2 och Nintendo kommer ju alltid vara kung tack vare 8-bit konsollen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 Squaresoft Jag har klarat: Finalfantasy I Finalfantasy III Finalfantasy IV Finalfantasy V Finalfantasy VI Finalfantasy VII Finalfantasy VIII Finalfantasy IX Finalfantasy X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 (redigerad) Varför Utvecklarna inte är sina egna Utgivare del 1: Det finns inga pengar för en liten utvecklare att släppa sina egna spel. Det är väldigt dyrt. Varför tar isf utgivarna på sig så stora summor? Jo för att dom tjänar ju mycket mer pengar på spelet än utvecklarna när det säljer bra. Vilket är ganska rättvist eftersom dom tar den största risken(ifall spelet inte säljer så bra får dom ju inte tillbaka pengarna). Men självklart orättvist på sitt sätt eftersom utvecklarna gjort allt jobb. Det var precis det jag menade. Redigerad 8 maj, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 R* dom har de bästa spelen men ea games är också skit bra, de har de flesta spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts