Random Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 Jag och en polare har gjort en mumie-skräckfilm i LEGO! Adda min MSN så skickar jag den till den som vill ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 24 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2005 (redigerad) Fin lista, men varför den dyra frakten? Ska du inte beställa från Discshop? Jodå, men den ligger på den datorn som inte vill starta just nu, får väll skicka iväg den och få den fixxad, garantin finns ju fortfarande. Bara det inte är fel på hårddisken, då försvinner ju alla listor och allt annat. Grrr, vad arg jag hade blivit då! Jo, första månaden, andra tar jag från webhallen då bara dem 3 filmerna jag ska ha finns, tänkt mig att köpa 2 st då edit: Såg nu att jag råkade skriva 99 istället för 25 på frakten, ändrade det nu :"> Redigerad 24 oktober, 2005 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Sorry för dubbel post, men kan typ alla dvd spelare spela upp Region1? kan ett ps2 det? hur får man reda på det? för det stod på 2 filmer jag skulle vilja ha "• OBS att du måste ha en spelare som klarar av att spelai upp Region 1 filmer (filmer från USA). " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Sorry för dubbel post, men kan typ alla dvd spelare spela upp Region1? kan ett ps2 det? hur får man reda på det? för det stod på 2 filmer jag skulle vilja ha "• OBS att du måste ha en spelare som klarar av att spelai upp Region 1 filmer (filmer från USA). " Dom flesta DVD spelare idag klarar av att spela reg.1 filmer. Men som sagt, det finns dom som inte gör det. Har ingen aning om ps2. Men den är rätt pillig av sig, så va inte för säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 25 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Sorry för dubbel post, men kan typ alla dvd spelare spela upp Region1? kan ett ps2 det? hur får man reda på det? för det stod på 2 filmer jag skulle vilja ha "• OBS att du måste ha en spelare som klarar av att spelai upp Region 1 filmer (filmer från USA). " Alla spelare kan inte spela upp region1-filmer, bara de regionsfria. PS2 tror jag bara klarar av region2-kodade och region0 (okodade), men jag är inte helt säker. En del importerade filmer är i NTSC-format, och inte PAL som i Sverige. Då måste ens TV och DVD-spelare vara NTSC-kompatibla. Men NTSC-filmerna är inte så vanliga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Alla spelare kan inte spela upp region1-filmer, bara de regionsfria. PS2 tror jag bara klarar av region2-kodade och region0 (okodade), men jag är inte helt säker. En del importerade filmer är i NTSC-format, och inte PAL som i Sverige. Då måste ens TV och DVD-spelare vara NTSC-kompatibla. Men NTSC-filmerna är inte så vanliga... Mjo, har ju ett ps2 på mitt rum, men jag har ju en vanlig dvd spelare oxo, en kanske 6 månader gammal, max...hoppas iaf nån av spelarna pallar det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Mjo, har ju ett ps2 på mitt rum, men jag har ju en vanlig dvd spelare oxo, en kanske 6 månader gammal, max...hoppas iaf nån av spelarna pallar det Oftast ska man kolla upp när man köper DVD-spelare att den är regionsfri, så att den kan spela vad som helst, helst även DivX-filmer, men det har ju inget med regionen att göra. BTW: Är det ingen som vill ha Mumie-filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 (redigerad) Xemtoth - Motorsågsmassakern (2 disc) finns på cdon.com för 69:- Redigerad 25 oktober, 2005 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 Finns det någon anledning att inte köra regionsfri? Vad är egentligen meningen med att dela in i olika regioner? Är det för att motverka piratkopiering eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 25 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2005 (redigerad) Beställt filmerna nu iaf, får dem på Fredag eller Måndag @Kiedis: Vet, men bättre o beställa allt från samma ställe, enklare tack ändå för upplysningen Redigerad 25 oktober, 2005 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Yay, fått filmerna nu, ska se Hellraiser 4 & 5 ikväll och the texas chainsaw massacre imorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2005 Finns det någon anledning att inte köra regionsfri? Vad är egentligen meningen med att dela in i olika regioner? Är det för att motverka piratkopiering eller? Nej för i USA har de annat system på tv, tv komsoler vhs m.m. Systemet e inte gjorde för p.g.a piratkopiering utan att det skulle vara bättre att ha olika system så att man visste från vilka regioner allt är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 (redigerad) Såg The texas chainsaw massacre från 1974, höll på att garva ihjäl mig, sämsta filmen jag någonsin sett Den borde kallas "the texas hammer massacre" för han dödar ju fan bara med en hammare är 2an lika dålig? Redigerad 30 oktober, 2005 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 30 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Såg The texas chainsaw massacre från 1974, höll på att garva ihjäl mig, sämsta filmen jag någonsin sett Den borde kallas "the texas hammer massacre" för han dödar ju fan bara med en hammare är 2an lika dålig? Leatherface dödar en person med hammaren? Och, nej, tvåan är inte lika BRA som ettan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Såg The texas chainsaw massacre från 1974, höll på att garva ihjäl mig, sämsta filmen jag någonsin sett Den borde kallas "the texas hammer massacre" för han dödar ju fan bara med en hammare är 2an lika dålig? Tvåan är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Hade hört väldigt mkt om orginlat TCM då..att den var väldigt rå och det..blev liote besviken första gången jag såg den, eftersom jag sett remaken före..men kom o tänka på att dom pengarna fanns inte då som de fanns att göra te remaken..´orginalet tycker jag är bättre en remaken..iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Tänk också att filmen är från 74, remaken från 2003, 1974 var det den värsta rullen som gjorts typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 30 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2005 Japp det var det absolut värsta som fanns då, den totalförbjöds i de flesta länder, oftast mer än EN gång Blev faktiskt inte besviken när jag såg den, ser man bara den råa, psykiska humorn i den så är den precis vad man har hört om den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2005 (redigerad) Skrev det här precis innan posterna försvann, skriver det igen, ifall någon vill veta. Halloween-filmernas producent, Moustapha Akkad dog i Fredags på ett sjukhus i Amman. Han var ett av offren i ett terrorattentat mot ett hotell i Jordaniens huvudstad för några dagar sedan, hans dotter dog direkt. Akkad överlevde attacken men fick svåra skador och dog senare på sjukhuset. Vill inte skapa en ny topic om det, dels tror jag inte att så många bryr sig, dels handlar det på ett sätt om genrens allra bästa filmserie. http://www.usatoday.com/life/people/2005-1...kkad-obit_x.htm Redigerad 12 november, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Ajdå, det va tråkigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts