Funnylin Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Såg för några dagar sedan mina första "Friday..." filmer. Det var en ruggig upplevelse. En ruggigt usel upplevelse! "Halloween"-serien är mycket bättre! Fick 78% på skräckfilmstestet. Fuck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 7 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 (redigerad) Såg för några dagar sedan mina första "Friday..." filmer. Det var en ruggig upplevelse. En ruggigt usel upplevelse! "Halloween"-serien är mycket bättre! Fick 78% på skräckfilmstestet. Fuck! Det håller jag verkligen med dig om, men Friday part 2 & 6 är enligt mig faktiskt bra om man jämnför med de andra filmerna i serien. Någon här som har sett splatterfilmen Re-Animator från 1985? Den varkar väldigt bra! Filmen bygger på en samling mininoveller från 1921 av skräckförfattaren H P Lovecraft. I berättelsens centrum står forskaren Herbert West som uppfunnit ett serum som kan väcka de döda till liv och som efter några mindre lyckade experiment i Schweiz återvänder till sina medicinstudier i USA. Han flyttar han ihop med den intet ont anande kurskamraten Dan och dennes flickvän, och det dröjer inte länge förrän han återupptar sina experiment på parets katt. Dan är till en början avståndstagande till Herberts förehavanden, men snart tar nyfikenheten överhanden och han går med på att smuggla in honom på sjukhusets likavdelning. Vilket naturligtvis sätter igång en eskalerande våldsspiral fylld med vandrande lik, talande huvuden och hinkvis med blod och inälvor. Det magstarka innehållet till trots är Re-animator en film som lockar minst lika mycket till skratt som skrik. Gordon själv har kallat den för en ”splattstick-rysare”, en term som tämligen väl fångar dess kombination av kladdiga splatter-effekter och svart, grovhuggen humor. Det är knappast en film för alla smaker, men delar man regissörens affektion för det groteska och överdrivna så är den onekligen hejdlöst underhållande. Redigerad 7 september, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Idag såg jag Seed of Chucky. Jag tyckte Bride of Chucky var en bra film och denna är minst lika bra, även om den avtar lite framåt slutet, men är i helhet ändå en klart sevärd film med mycket blod och humor. Rekommenderas! Jag köpte nyss Tremors (Hotet Från Underjorden) 1 & 4. Har inte sett någon av dessa filmer, men jag är rätt säker på att de är värda 25:-/styck på DVD i bra kvalitet. De är dessutom importerade från USA och verkar innehålla helt okej extramaterial. Redigerad 9 september, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Fick Fear dot Com, 13Ghosts och Wrong Turn idag...gud vad mysigt det är att fylla på i skräckfilmshyllan Fear dot com är rätt så skaplig.. Fick Trilogy of the Dead av farmor för några dar sen..ska nog titta på eb film idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Fear dot com är rätt så skaplig.. Fick Trilogy of the Dead av farmor för några dar sen..ska nog titta på eb film idag Respekt till din farmor som köper skräckfilmer till dig. Skulle inte min farmor gjort! Har du sett nån av filmerna i boxen tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krull Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Jason och freddy is the shit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Respekt till din farmor som köper skräckfilmer till dig. Skulle inte min farmor gjort! Har du sett nån av filmerna i boxen tidigare? Jag tror han fick pengarna och så fick han bälja en film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Respekt till din farmor som köper skräckfilmer till dig. Skulle inte min farmor gjort! Har du sett nån av filmerna i boxen tidigare? Dawn of the dead, fast bara remaken Kariya farmor fråga mig ifall jag ville ha den eftersom jag stod och titta på den..Och självklart sa jag ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Jag har nu fått tag i Dario Argentos Demons 1 & 2 för 30:-/styck på DVD i topppenskick, Director's Cut dessutom. Så jag har alltså, förutom dessa två filmer, även Tremors 1 & 4 och Re-Animator: Millennium Edition (2-disc) att vänta. Jag ska dessutom köpa Saw 2-disc för 129:- på discshop. Sen har jag hittat en mycket pålitlig och trevlig köpare (Xemtoth) till mina Hellrasier 1, 2 och 3 på DVD, så där får man ju några kronor. Jag har ju puzzleboxen, så det vore onödigt att behålla filmerna lösa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Wiiiieee A Nightmare on elm street: Real Nightmares håller på att spelas in! OMFG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Wiiiieee A Nightmare on elm street: Real Nightmares håller på att spelas in! OMFG! DET var en riktigt rolig nyhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 DET var en riktigt rolig nyhet Nyhet och nyhet. Jag har vetat det i ett och ett halvt år ungefär men sen har jag inte tänkt på det. Har typ glömt det men så kom jag på det innan idag när jag gick in på imdb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Wiiiieee A Nightmare on elm street: Real Nightmares håller på att spelas in! OMFG! Häftigt, men synd att det bara är en tv-serie som antagligen inte kommer visas i Sverige... Tycker Halloween 9 borde komma någon gång också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Wiiiieee A Nightmare on elm street: Real Nightmares håller på att spelas in! OMFG! Ehm... It has been cancelled and CBS has no plans to air it. EVER. It involved people who have severe nightmares/phobias about certain things and the show allowed them to re-enact these fears in a face to face confrontation. The host was Robert Englund without the makeup. It is a really cool idea, but, unfortunatly, CBS doesn't think it is cool enough. Jag ska dessutom köpa Saw 2-disc för 129:- på discshop. Det var den sämsta 2-disc utgåvan jag någonsin sett! :'( --- Me vill se 25 years of terror Redigerad 10 september, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Det var den sämsta 2-disc utgåvan jag någonsin sett! :'( --- Me vill se 25 years of terror Okej, det var synd. Men 129:- är den antagligen värd, eftersom jag inte ens har sett filmen. Men vad var det som var så dåligt med 2-disc-utgåvan? 25 Years of Terror ser såklart även jag fram emot! Kan nog bli väldigt intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Okej, det var synd. Men 129:- är den antagligen värd, eftersom jag inte ens har sett filmen. Men vad var det som var så dåligt med 2-disc-utgåvan? Trist extramaterial. Edit: Saw II trailern har kommit (har inte sett den än dock) http://movies.yahoo.com/feature/saw2.html Edit2: "Oh yes, there will be blood" Redigerad 10 september, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 (redigerad) Okej, det var synd. Men 129:- är den antagligen värd, eftersom jag inte ens har sett filmen. Men vad var det som var så dåligt med 2-disc-utgåvan? 25 Years of Terror ser såklart även jag fram emot! Kan nog bli väldigt intressant! De var inte en så speciellt bra utgåva.. men den är värd 129 Köpte den för 180 Edit: Saw 2 värkar riktikgt bra, men ettan är nog bättre tror ja Redigerad 11 september, 2005 av Flanders Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Edit: Saw 2 värkar riktikgt bra, men ettan är nog bättre tror ja Jo, antagligen. Fast jag gillar att den ska fokusera lite mer på Jigsaw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 (redigerad) Jo, antagligen. Fast jag gillar att den ska fokusera lite mer på Jigsaw. WNOLLRD Edit. FYFAN va ball trailer. VILL SE Redigerad 11 september, 2005 av MoriX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 WNOLLRD Så känner jag också ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts