Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker inte heller ramaken var så dålig, Flanders. :P

Då såg jag Lucio Fulci's City of the Living Dead idag då. Den var inte riktigt lika bra som Zombie 2 och zombierna uppförde sig nästan mer som spöken än zombier. De ploppade bara upp och försvann lite varstans och var aldrig särskilt många. Men de var snyggt sminkade och filmen innehåller några scener jag sent ska glömma, tex tjejen som spyr upp hela sin magsäck med tarmar och hela köret, samt borrscenen. :( Sevärd film iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte heller ramaken var så dålig, Flanders. :P

Då såg jag Lucio Fulci's City of the Living Dead idag då. Den var inte riktigt lika bra som Zombie 2 och zombierna uppförde sig nästan mer som spöken än zombier. De ploppade bara upp och försvann lite varstans och var aldrig särskilt många. Men de var snyggt sminkade och filmen innehåller några scener jag sent ska glömma, tex tjejen som spyr upp hela sin magsäck med tarmar och hela köret, samt borrscenen. :D Sevärd film iaf!

Är filmen köpvärd då, Kalan? Är det nån här som har lite koll på Fulci-filmer som är riktigt bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är filmen köpvärd då, Kalan? Är det nån här som har lite koll på Fulci-filmer som är riktigt bra?

Jo, den är köpvärd, till ett hyffsat billigt pris iaf. House of Horrors utgåva av just denna filmen har jag för mig inte var klippt, så den kanske kan vara nått om man vill ha filmen. Annars ska man ju hålla sig undan HOHs släpp.

Idag sa vår engelskalärarinna att vi till alla helgon/halloween skulle kolla på en skräckfilm i skolan, helst så otäck som möjligt. ;) Jag har ju lite att välja mellan hemma på rummet :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den är köpvärd, till ett hyffsat billigt pris iaf. House of Horrors utgåva av just denna filmen har jag för mig inte var klippt, så den kanske kan vara nått om man vill ha filmen. Annars ska man ju hålla sig undan HOHs släpp.

Idag sa vår engelskalärarinna att vi till alla helgon/halloween skulle kolla på en skräckfilm i skolan, helst så otäck som möjligt. :D Jag har ju lite att välja mellan hemma på rummet :D

Haha ta nån rå jävel så mesarna (som finns i alla klasser) börjar grina :D Ta Braindead hahah :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon lägga upp en bild på Candyman :P

Jag har sökt på Google men hittade ingen bild på han :ermm:

Nähe, denna bilden funkade varken att länka till eller i en IMG-tag, så ni får helt enkelt klistra in denna adressen i adressfältet...

http://mischeiff_maker.tripod.com/MMs_Pics/candyman01.jpg

Jag hittade nyss ett skräckfilmstest med 50 frågor, det var faktiskt lite svårt. Speciellt eftersom det var väldigt längesen jag såg Scream, Psycho och Jaws...

Här är länken.

Test Results

You answered 68% of the questions correctly.

You missed the following:

You Know you can do better than that... feel free to look over the questions you missed. Then, try taking the test again and see if you can improve your score.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett Wrong turn och 13ghosts av dem. Gillar 13ghosts mest :rolleyes:

Också de enda filmerna av de tre som jag har sett, och jag tyckte definitivt att Wrong Turn var bättre :o

Och sen måste jag bara rekommendera Hell of the Living Dead

Kanonbra, italiensk zombiefilm från början av 80-talet. Den har allt: Bra musik, nakna brudar, mycket gore och zombies i drivor!

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Också de enda filmerna av de tre som jag har sett, och jag tyckte definitivt att Wrong Turn var bättre :D

Och sen måste jag bara rekommendera Hell of the Living Dead

Kanonbra, italiensk zombiefilm från början av 80-talet. Den har allt: Bra musik, nakna brudar, mycket gore och zombies i drivor!

4/5

Jo, det lät väldigt gött :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor