Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

BTW: I den The Curse of el Charro är det Andrew Bryniarski som spelar mördaren

Han spelar även Leatherface i TCM :(

Det kan du glömma för det är Gunnar Hansen...

Ang. Evil 2 så är den totalrå och hur jävla grym som helst! Med lejonhuvet och allt det...dessutom är Bruce Campbell så jävla skön :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den påminner väldigt mkt om ettan och så rolig är den inte :P

Jo, klart den påminner om ettan, den tar ju vid där den första filmen slutar. Dessutom så tycker jag inte ettan är alls lika rolig som tvåan.

Japp, det stämmer. I varje fall i dne första filmen, vet inte vem som spelar Leatherface i uppföljarna eller remaken.

Förövrigt såg jag precis den gamla Dawn of the Dead (Director's Cut på 139 minuter). Väldigt bra film med en del trevliga scener. Dock så vill jag minnas att jag tyckte Day of the Dead var den bästa filmen i serien, och ser fram emot att antagligen se den imorrn på DVD...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. Evil 2 så är den totalrå och hur jävla grym som helst! Med lejonhuvet och allt det...dessutom är Bruce Campbell så jävla skön ;)

Ermm ja sa TCM :P Orginalet brukar kallas motorsågsmassakern ;)

Edit: Sen tror jag inte att en film som gjordes 2004 ha samma mördare av en film som gjordes 1974 ;P

Redigerad av Flanders
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ermm ja sa TCM :P Orginalet brukar kallas motorsågsmassakern ;)

Edit: Sen tror jag inte att en film som gjordes 2004 ha samma mördare av en film som gjordes 1974 ;)

Lol! Du vet att originalfilmen inte är svensk? Originaltiteln är precis som remaken Texas Chainsaw Massacre, så båda förkortas TCM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete tror ni han är helt dum i huvudet! :P

Han evt mycket väl att den inte är svensk, och Andrew Bryniarski spelar Leatherface i Remaken...

Nej, jag vet att han inte är dum i huvudet. ;)

Men jag förstår bara varför någon överhuvudtaget tror att den första filmen skulle kallas "motorsågsmassakern" och den nya "TCM". Båda filmerna heter liksom samma, bara att den nya är en remake ;)

Jag visste att Gunnar Hansen spelar Leatherface i originalet, men hade ingen aning om att Andrew Byarniusnak... spelade honom i remaken, därför påpekade jag att han inte spelar Leatherface i originalet, eftersom man kunde tolka det han skrev på det viset. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag vet att han inte är dum i huvudet. ;P

Men jag förstår bara varför någon överhuvudtaget tror att den första filmen skulle kallas "motorsågsmassakern" och den nya "TCM". Båda filmerna heter liksom samma, bara att den nya är en remake ;)

Jag visste att Gunnar Hansen spelar Leatherface i originalet, men hade ingen aning om att Andrew Byarniusnak... spelade honom i remaken, därför påpekade jag att han inte spelar Leatherface i originalet, eftersom man kunde tolka det han skrev på det viset. ;)

Och som sagt, varför skulle Gunnar Hansen som säkert är 60 år spela en mördare nu :P

Hans tider är förbi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger såhär: Remaken av TCM är en utomordentligt jävla supersvindålig skitfilm! Originalet är en klockren fullträff, och så ska dom förstöra den med den här... :blink: Vad är poängen med remakes egentligen? Att försöka göra en bättre version än originalet?? Försöka pumpa ut ännu mer slantar på konceptet?? Man undrar fan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger såhär: Remaken av TCM är en utomordentligt jävla supersvindålig skitfilm! Originalet är en klockren fullträff, och så ska dom förstöra den med den här... :blink: Vad är poängen med remakes egentligen? Att försöka göra en bättre version än originalet?? Försöka pumpa ut ännu mer slantar på konceptet?? Man undrar fan...

Ibland kan det faktist vara trevligt att se en bra, gammal film i en ny tolkning. Remaken på Dawn of the Dead tycker iaf jag är bättre än originalet, och jag ser inget fel på TCM-remaken ;P

Passar även på att uppdatera min skräckfilmslista, nu även med Inspelade/övriga filmer samt inköps- och försäljningslista. Ej betygsatta filmer har jag inte sett ännu.

Mina_Skrackfilmer_Upload.txt

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så dålig är ju inte TCM REMAKE ;P Fast självklart är orginalet bättre...

House of wax var inte heller så dålig, har dock inte sett orginalet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och som sagt, varför skulle Gunnar Hansen som säkert är 60 år spela en mördare nu :blink:

Hans tider är förbi  :o

Vad jag vet blev han iaf tillfrågad att reprisera rollen i nyinspelningen.

Leatherface, today (Horror ;P ):

Edit:

Was asked to reprise the role of Leatherface in The Texas Chainsaw Massacre (2003), but declined, claiming that he was insulted by the idea of the original 1974 film being remade.
Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor