Kalan Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 @Kiedis: Jag köpte min evil-dvd på en Rocks-affär för ynkliga 59:- så det är mitt tips! Annars finns en skitsnygg utgåva som kallas Book of The dead som kan köpas via t.ex. Discshop Han pratar om den svenska splatterfilmen Evil Ed, och inte Evil Dead med Bruce Campbell. Jag köpte min Evil Ed på Ginza, men som sagt var så är den ju slutsåld där... Dessutom är väll Book of the Dead utsåld på discshnop? Vet att det ska komma en Book of the Dead 2 med Evil Dead 2 och har för mig att det även ska komma/har kommit en nyutgåva av Book of the Dead som inte är limiterad har jag för mig, kanske den som säljs på discan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Vet någon vart man kan köpa Evil Ed på dvd, har den på VHS men vill ha den på dvd nu. Den fanns på ginza förut men när den tog slut så tog dom inte in några fler. Edit: Evil Ed är den Svenska splatter filmen. Jag har bara sett den som hyrfilm här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Det är väl typ en skitdålig fjantfilm, eller? BTW: visst har Land of the dead gått upp på biograferna nu va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Skrik.se För er som vill veta var jag köpte min Freddy's NIghtmares Mycket bra butik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Chucky....Så söt och rolig...Nackdelen är att han mördar folk, Annars skulle jag ha en på mitt rum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Det är väl typ en skitdålig fjantfilm, eller? BTW: visst har Land of the dead gått upp på biograferna nu va? Nja, den är rätt okej. Rätt våldsam och underhållande i vissa stunder faktiskt. Filmen är också dubbad till amerikansk engelska för att talet ska låta bättre. Väldigt snyggt slut förövrigt! Japp, Land of the Dead visas på bio sedan den 18:e augusti om jag inte minns fel. Men har för mig att den dessvärre bara visas i sthlm eller nått sånt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Nja, den är rätt okej. Rätt våldsam och underhållande i vissa stunder faktiskt. Filmen är också dubbad till amerikansk engelska för att talet ska låta bättre. Väldigt snyggt slut förövrigt! Japp, Land of the Dead visas på bio sedan den 18:e augusti om jag inte minns fel. Men har för mig att den dessvärre bara visas i sthlm eller nått sånt... Den visas inte i Kristianstad eller någonstans i Skåne vad jag vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Den visas inte i Kristianstad eller någonstans i Skåne vad jag vet Ja om den hade, så hade vi varit där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Ska helt klart se den! Skulle vilja se Dark Waters med, den verkar rätt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Då fick jag min Trilogy of the Dead-box idag då. Blev glatt överraskad då jag såg att det var 30-årjubileumsutgåvan av Night of the Living Dead som låg på disc 1. Skillnaden mot den vanliga versionen jag tidigare sett på TV var att i jubileumsutgåvan var bildkvaliteten helt perfekt, nytt soundtrack, filmen är omklippt och innehåller över 15 minuter nyinspelade scener som fyller i filmen lite bättre. Man fick även Director's Cut av Dawn of the Dead, som alltså är mer än 40 minuter längre än den andra versionen jag har på VHS. Day of the Dead har jag inte hunnit kolla in ännu... Jag har även nyligen köpt Killer Klowns From Outer Space från 1988 häromdagen, Har inte fått hem den ännu, men har hört att den ska vara riktigt rolig! Riktigt fullmatad utgåva med massa nytt o roligt bonusmaterial. Finns det en lista över kultfilmer är den här garanterat med där. Handling: Hysterisk, specialeffektsfylld parodi på monster- och utomjordingsfilmer från 50-talet om en småstad som invaderas av ett en flygande cirkus med galna, mordiska clowner. De skjuter popcorn, smälter folk med pajer, dricker blod med sugrör och fångar in människor i rosa sockervaddspuppor. Det är upp till tonåringarna Mike, Debbie och Dave att förgöra dem - och rädda sig själva. Bonusmaterial: Audio Commentary with the Chiodo Brothers 5 Featurettes (The Chiodo Brothers & the Making of the Film, Behind-the-Scenes & On-the-Set, Komposing the Score, Visual Effects with Gene Warren, Jr., Chiodo Brothers' Earliest Films) 2 Deleted Scenes with Director's Commentary Bloopers Storyboard Gallery Photo Gallery Original Theatrical Trailer Video: Widescreen 1.85:1 Color (Anamorphic) Audio: ENGLISH: Dolby Digital Surround Textning: Spanska, Franska Region 1 Redigerad 22 augusti, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Man fick även Director's Cut av Dawn of the Dead, som alltså är mer än 40 minuter längre än den andra versionen jag har på VHS. Är det orginalet då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 22 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Är det orginalet då eller? Jajjamensan, alla tre filmerna. Har även Director's Cut av remaken på Dawn of the Dead. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 23 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2005 Nästa gång jag beställer från skrik.se så får jag DET gratis av han som har det Han är jäkligt schysst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Nästa gång jag beställer från skrik.se så får jag DET gratis av han som har det Han är jäkligt schysst! I september tror ja att jag ska beställa Alice, Sweet Alice av han Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 I september tror ja att jag ska beställa Alice, Sweet Alice av han Ja om butiken är kvar :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Visst har dom rätt schyssta priser på Cannibal ferox o holocaust där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 24 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Visst har dom rätt schyssta priser på Cannibal ferox o holocaust där? Jo de har dem. Terror på elm street boxen kostade bara 179:- där Men butiken är nere nu, och han har problem med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 24 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2005 Då fick jag min City of the Living Dead idag alltså. Ska se den imorrn, hoppas den är bra. Lucio Fulci brukar ju göra bra filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 Jag har även nyligen köpt Killer Klowns From Outer Space från 1988 häromdagen, Har inte fått hem den ännu, men har hört att den ska vara riktigt rolig! No! Hatar den filmen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 25 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2005 No! Hatar den filmen.. Hade inte du clownfobi eller nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts