Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@Kiedis:

Jag köpte min evil-dvd på en Rocks-affär för ynkliga 59:- -_- så det är mitt tips! Annars finns en skitsnygg utgåva som kallas Book of The dead som kan köpas via t.ex. Discshop ;)

Han pratar om den svenska splatterfilmen Evil Ed, och inte Evil Dead med Bruce Campbell. Jag köpte min Evil Ed på Ginza, men som sagt var så är den ju slutsåld där... Dessutom är väll Book of the Dead utsåld på discshnop? Vet att det ska komma en Book of the Dead 2 med Evil Dead 2 och har för mig att det även ska komma/har kommit en nyutgåva av Book of the Dead som inte är limiterad har jag för mig, kanske den som säljs på discan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är väl typ en skitdålig fjantfilm, eller?

BTW: visst har Land of the dead gått upp på biograferna nu va?

Nja, den är rätt okej. Rätt våldsam och underhållande i vissa stunder faktiskt. Filmen är också dubbad till amerikansk engelska för att talet ska låta bättre. Väldigt snyggt slut förövrigt!

Japp, Land of the Dead visas på bio sedan den 18:e augusti om jag inte minns fel. Men har för mig att den dessvärre bara visas i sthlm eller nått sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, den är rätt okej. Rätt våldsam och underhållande i vissa stunder faktiskt. Filmen är också dubbad till amerikansk engelska för att talet ska låta bättre. Väldigt snyggt slut förövrigt!

Japp, Land of the Dead visas på bio sedan den 18:e augusti om jag inte minns fel. Men har för mig att den dessvärre bara visas i sthlm eller nått sånt...

Den visas inte i Kristianstad eller någonstans i Skåne vad jag vet ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då fick jag min Trilogy of the Dead-box idag då. Blev glatt överraskad då jag såg att det var 30-årjubileumsutgåvan av Night of the Living Dead som låg på disc 1. Skillnaden mot den vanliga versionen jag tidigare sett på TV var att i jubileumsutgåvan var bildkvaliteten helt perfekt, nytt soundtrack, filmen är omklippt och innehåller över 15 minuter nyinspelade scener som fyller i filmen lite bättre. Man fick även Director's Cut av Dawn of the Dead, som alltså är mer än 40 minuter längre än den andra versionen jag har på VHS. Day of the Dead har jag inte hunnit kolla in ännu...

Jag har även nyligen köpt Killer Klowns From Outer Space från 1988 häromdagen, Har inte fått hem den ännu, men har hört att den ska vara riktigt rolig! :rolleyes:

Riktigt fullmatad utgåva med massa nytt o roligt bonusmaterial. Finns det en lista över kultfilmer är den här garanterat med där.

Handling:

Hysterisk, specialeffektsfylld parodi på monster- och utomjordingsfilmer från 50-talet om en småstad som invaderas av ett en flygande cirkus med galna, mordiska clowner. De skjuter popcorn, smälter folk med pajer, dricker blod med sugrör och fångar in människor i rosa sockervaddspuppor. Det är upp till tonåringarna Mike, Debbie och Dave att förgöra dem - och rädda sig själva.

Bonusmaterial:

Audio Commentary with the Chiodo Brothers

5 Featurettes (The Chiodo Brothers & the Making of the Film, Behind-the-Scenes & On-the-Set, Komposing the Score, Visual Effects with Gene Warren, Jr., Chiodo Brothers' Earliest Films)

2 Deleted Scenes with Director's Commentary

Bloopers

Storyboard Gallery

Photo Gallery

Original Theatrical Trailer

Video: Widescreen 1.85:1 Color (Anamorphic)

Audio: ENGLISH: Dolby Digital Surround

Textning: Spanska, Franska

Region 1

15710097_1_538783_0.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor