Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Anser den som en skräckfilm! :huh:

Men hur går det ihop? En skräckfilm handlar ju vanligtvis om antingen:

1. Det paranormala, spöken, galna aliens...

2. galna mördare som hejvilt sprätter upp tonåringar under sexakterna.

En thriller däremot brukar oftast liknas med en deckare, dock med ett aningen otäckare innehåll, som se7en.

Iallafall enligt min uppfattning..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur går det ihop? En skräckfilm handlar ju vanligtvis om antingen:

1. Det paranormala, spöken, galna aliens...

2. galna mördare som hejvilt sprätter upp tonåringar under sexakterna.

En thriller däremot brukar oftast liknas med en deckare, dock med ett aningen otäckare innehåll, som se7en.

Iallafall enligt min uppfattning..

Skräck - Rysare. Rysare anser jag den som :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skräms förvisso inte av någonting i flmen, utan hejar snarare på mr cannibal för att han är så cool..

Men det finns säkert någon som skräms av det, dock inte jag.

Nej folk skrämms nog av det chockerande i den. Jag menar skräckfantaster "hejar" ju liksom på Hannibal pga hans råhet o grymhet, men "vanligt" folk som ser den i hopp om att se en bra thriller blr nog skrämda av kannibalismen i filmen... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då köpte jag alltså nyligen dessa skräckfilmer:

Trilogy of the dead (4 Disc Box) (Import) - 150kr

Detta är alltså Anchor Bay's utgåva av boxen, den har utgått hos filmbolaget och innehåller mer extramaterial än Futurefilm's utgåva (klicka här för bild).

Halloween (Import) - 20kr

16812432_1_534508_1.jpg

Detta var nån importerad VHS-utgåva som jag tidigare inte hade. Snyggt fodral, dessutom!

Båda två vunna på auktioner på Tradera, givetvis! :wacko: Bör dimpa ner i brevlådan i början på nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju redan 3 Halloween ^_^

Nej, jag har inte alls tre olika utgåvor av Halloween. Jag har sex olika utgåvor av Halloween. Du har inte fattat att jag samlar?

Den där Halloween-utgåvan var inte direkt den snyggaste, men men...

EDIT: är det en tia jag ser är nere i hörnet?

Jo, det var precis vad jag tyckte, att det var den snyggaste -_- Annorlunda i vilket fall... Det står "18" och inte "10" i hörnet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men du behöver ju inte samla på samma film :)

Nja, men jag tyckte denna var finare än de andra VHS-utgåvorna jag har av Halloween 1, specieltl eftersom den är importerad :)

Innan idag kollade jag på From Dusk Till Dawn, definitivt en av de bättre filmerna jag sett! Precis lika bra som jag minns den :o Trevligt att Tom Savini (som spelar en polis i remaken av Dawn of the Dead) och John Saxon (som spelar Nancys pappa i Terror på Elm Street) har biroller i denna underbara vampyrfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag alltså just vunnit Lucio Fulci's City of the Living Dead på DVD. Anchor Bay's utgåva...

16912037_1_535358_0.jpg

Någon som har sett parodin på Night of the Living Dead? Night of the Living Bread heter den! :)

Ghost Ship är riktigt kass :) Händer ju knappt i den, förutom det i början :o

Jag tycker faktiskt att den är rätt bra. Älskar den scenen där man får se hur det gick till när fartyget skulle rånas/kapas, eller vad det var, i slowmotion... :P

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor