kariya Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 För att det inte är en skräckfilm! ALDRIG att jag låter mig övertalas till att det skulle vara det! På sin höjd thriller! Anser den som en skräckfilm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Anser den som en skräckfilm! Men hur går det ihop? En skräckfilm handlar ju vanligtvis om antingen: 1. Det paranormala, spöken, galna aliens... 2. galna mördare som hejvilt sprätter upp tonåringar under sexakterna. En thriller däremot brukar oftast liknas med en deckare, dock med ett aningen otäckare innehåll, som se7en. Iallafall enligt min uppfattning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men hur går det ihop? En skräckfilm handlar ju vanligtvis om antingen: 1. Det paranormala, spöken, galna aliens... 2. galna mördare som hejvilt sprätter upp tonåringar under sexakterna. En thriller däremot brukar oftast liknas med en deckare, dock med ett aningen otäckare innehåll, som se7en. Iallafall enligt min uppfattning.. Skräck - Rysare. Rysare anser jag den som Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Skräck - Rysare. Rysare anser jag den som Och jag tycker att den är en thriller! Då har vi ju iallafall kommit fram till något.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Det är Psykologisk skräck. Kannibalismär ju skräckartat...dessutom har nog regissören gjort filmen så att tittaren både skall få tänka (som oftast i thrillers/deckare) och skrämmas (som i skräck/rysare)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Jag skräms förvisso inte av någonting i flmen, utan hejar snarare på mr cannibal för att han är så cool.. Men det finns säkert någon som skräms av det, dock inte jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 16 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2005 Jag skräms förvisso inte av någonting i flmen, utan hejar snarare på mr cannibal för att han är så cool.. Men det finns säkert någon som skräms av det, dock inte jag. Nej folk skrämms nog av det chockerande i den. Jag menar skräckfantaster "hejar" ju liksom på Hannibal pga hans råhet o grymhet, men "vanligt" folk som ser den i hopp om att se en bra thriller blr nog skrämda av kannibalismen i filmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Ni båda har rätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 17 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Då köpte jag alltså nyligen dessa skräckfilmer: Trilogy of the dead (4 Disc Box) (Import) - 150kr http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/39325.jpg Detta är alltså Anchor Bay's utgåva av boxen, den har utgått hos filmbolaget och innehåller mer extramaterial än Futurefilm's utgåva (klicka här för bild). Halloween (Import) - 20kr Detta var nån importerad VHS-utgåva som jag tidigare inte hade. Snyggt fodral, dessutom! Båda två vunna på auktioner på Tradera, givetvis! Bör dimpa ner i brevlådan i början på nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Du har ju redan 3 Halloween Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 (redigerad) Du har ju redan 3 Halloween De bryr ju inte han sig om han har ju inte den utgåvan Redigerad 18 augusti, 2005 av Flanders Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 (redigerad) Den där Halloween-utgåvan var inte direkt den snyggaste, men men... EDIT: är det en tia jag ser är nere i hörnet? Redigerad 18 augusti, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Du har ju redan 3 Halloween Nej, jag har inte alls tre olika utgåvor av Halloween. Jag har sex olika utgåvor av Halloween. Du har inte fattat att jag samlar? Den där Halloween-utgåvan var inte direkt den snyggaste, men men... EDIT: är det en tia jag ser är nere i hörnet? Jo, det var precis vad jag tyckte, att det var den snyggaste Annorlunda i vilket fall... Det står "18" och inte "10" i hörnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Nej, jag har inte alls tre olika utgåvor av Halloween. Jag har sex olika utgåvor av Halloween. Du har inte fattat att jag samlar? Jo men du behöver ju inte samla på samma film (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Jo men du behöver ju inte samla på samma film Nja, men jag tyckte denna var finare än de andra VHS-utgåvorna jag har av Halloween 1, specieltl eftersom den är importerad Innan idag kollade jag på From Dusk Till Dawn, definitivt en av de bättre filmerna jag sett! Precis lika bra som jag minns den Trevligt att Tom Savini (som spelar en polis i remaken av Dawn of the Dead) och John Saxon (som spelar Nancys pappa i Terror på Elm Street) har biroller i denna underbara vampyrfilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Hitta Alice, sweet Alice idag på tradera Dock var det bara ett omslag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Lagt bud på Hellraiser och Scream III, båda till ett bra pris! såg Ghost ship igår, och den var väl sådär.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Lagt bud på Hellraiser och Scream III, båda till ett bra pris! såg Ghost ship igår, och den var väl sådär.... Ghost Ship är riktigt kass Händer ju knappt i den, förutom det i början Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 18 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 (redigerad) Då har jag alltså just vunnit Lucio Fulci's City of the Living Dead på DVD. Anchor Bay's utgåva... Någon som har sett parodin på Night of the Living Dead? Night of the Living Bread heter den! Ghost Ship är riktigt kass Händer ju knappt i den, förutom det i början Jag tycker faktiskt att den är rätt bra. Älskar den scenen där man får se hur det gick till när fartyget skulle rånas/kapas, eller vad det var, i slowmotion... Redigerad 18 augusti, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 18 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2005 Då har jag alltså just vunnit Lucio Fulci's City of the Living Dead på DVD. Anchor Bay's utgåva... Någon som har sett parodin på Night of the Living Dead? Night of the Living Bread heter den! Vunnit vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts