Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kalan köp inte Leprechaun collection dom filmerna e så jävla dåliga.

Är det förresten nån mer än jag som längtar efter nya King-Kong i regi av Peter Jackson??

Jag har också hört att filmerna ska vara de sämsta i världshistorien, men den första Leprechaun ska jag iallafall köpa separat.

Och King Kong har jag sett fram emot länge. Kan ju inte bli annat än ett mästerverk med mr. Jackson vid styrspakarna!

I Friday the 13th Jason goes to hell (9) så är det ju ett jävligt coolt slut. Men vad betyder det, (ni som sett vet vad jag menar)

Jag tror (vet?) att det betyder att de (Freddy & Jason) antagligen skulle mötas i en kommade film. Vilket de ju också gjorde...

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som någon enstaka person säkert vet så har jag påbörjat en liten zombiefilm gjord i lego. Har hittills bara gjort början på den inledande scenen, och här kommer ett litet smakprov. Minskade ner kvaliteten så filen inte skulle väga så mycket (~2,78mb i rarat format)... Kommentera gärna! :P

EDIT: NÄHE! Silent Whisper ville inte ladda upp, får försöka imorgon igen då ^_^

Men Rooobin har sett den över msn iaf :P

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellraiser sägs vara riktigt grymma filmer, men vilka e värda å köpa egentligen?

Jag tycker att del 1-3 är värda att köpa/ses. Den första är bäst, men tvåan och trean är det heller inget direkt fel på. Hellraiser 4 tyckte inte jag var alls lika bra, och de andra uppföljarna har jag inte sett. Men jag kan rekommendera Hellraiser: Puzzlebox (film 1-3 plus en bonusdisc)! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att del 1-3 är värda att köpa/ses. Den första är bäst, men tvåan och trean är det heller inget direkt fel på. Hellraiser 4 tyckte inte jag var alls lika bra, och de andra uppföljarna har jag inte sett. Men jag kan rekommendera Hellraiser: Puzzlebox (film 1-3 plus en bonusdisc)! ;)

Vad handlar hellraiser på? hur dödar han? varför dödar han? har varit nära att köpa hellraiser filmer :nuke:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad handlar hellraiser på? hur dödar han? varför dödar han? har varit nära att köpa hellraiser filmer :wacko:

I Hellraiser hittar en kille som heter Frank en magisk kub (Puzzleboxen "The Lament Configuration"). Genom att vrida på den råkar han öppna portarna till helvetet, vilket också leder till hans död. En tid senare flyttar Franks bror Larry och hans älskarinna Julia in i huset där Frank tidigare dog. Julia och Frank hade ett hemligt förhållande som ingen visste om. Julia blir en dag skräckslagen då hon går upp på vinden i huset och ser en hemsk varelse. Det är Frank, som har lyckats ta sig tillbaka från helvetet. Men han är ännu inte en hel människa, utan måste livnära sig på människoblod för att bli mänskligare, vilket Julie hjälper honom med. Larrys dotter Kirsty har misstankar mot vad hennes styvmamma Julie håller på med, samtidigt som cenobiterna (demonerna från helvetet) med Pinhead i spetsen lämnar helvetet för att hämta tillbaks Frank...

Pinhead och de övriga cenobiterna kallar sig själva för "Explorers in the further regions of experience. Demons to some, angels to others.", och Pinhead brukar sätta kedjor med stora krokar över alt i kroppen på sina offer och sedan slita dem i stycken. De andra cenobiterna använder sig av tex. knivar och andra vassa blad för att döda.

***MÖJLIG SPOLILERVARNING***

Pinhead var en gång en vanlig människa. Elliot Spencer hette han och var pilot under första världskriget. Men även han föll offer för The Lament Configuration och blev förslavad av den. Varje gång någon öppnar boxen frammanas han och cenobiterna. De måste ta med sig personen som öppnade boxen till helvetet där hemsk upplevelser väntar...

***END OF SPOILER***

Jag kan iaf bara rekommendera Puzzleboxen, fina filmer i fina utgåvor från kungarna Anchor Bay... (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mums! Hellraiser! -_-  Ska kolla på tvåan ikväll, har höga förväntningar!

Personligen tycker jag trean var skitlam och tråkig! Knappt nåt splatter alls dessutom, och pinhead såg ut som om han skulle börja grina vilken sekund som helst..

Är Hellraiser typ splatter? :)

Redigerad av Flanders
Länk till kommentar
Dela på andra sidor