StellHell Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Värdelös är den inte. Har den japanska på DVD. Tycker den är helt duglig. Visst har den amerikanska bättre effekter men vad ska man förvänta sig när fimerna är gjorda så pass lång tid imellan varandra. Gothika tycker jag personligen är en väldigt psykad film. Inte riktigt så läskig som jag trodde. Mer thriller än skräck. Och att ha med DaT i denna topicen va bara löjligt. Vad gör en töntig action/drama/whatever rulle här. Det ska va skräck. Massor av skräck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Värdelös var enbart mitt tycke. Finns självklart de som tycker den är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 24 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 I helgen har jag inte haft mycket för mig och har därför kollat på Halloween 25th Anniversary Edition, Halloween 2: More of the Night He Came Home, Halloween 4: The Return of Michael Myers samt Halloween 5: The Revenge of Michael Myers. Efter det hade jag ännu mindre att göra så jag kollade in mina två smått olika Halloween 5 fodral på DVD: Halloween 5 finns i minst två olika svenska utgivningar från Atlantic Film AB. Den första är utgiven i Januari 2003 och den andra i Juli 2003. Januari utgåvan är mycket snyggare, även om skillnaden kanske inte är så stor. Enligt fodralen är Januari-utgåvan 2 tim och 5 min och Juli-utgåvan 1 tim och 34 min. Filmen är 1 tim och 33 min inklusive eftertexter, så Juli-utgåvan stämmer rätt bra. Sen kan man ju undra hur fasiken de har kunnat översätta "Halloween 5: The Revenge of Michael Myers" till "Halloween 5: Förbannelsen". Men de har antagligen blandat ihop namnet med "Halloween 6: The Curse of Michael Myers", som inte finns i svensk utgåva på DVD så vitt jag vet. SKILLNADER: Framsida: *Annorlunda font på "Michael Myers är tillbaka! Men den här gången är han väntad..." *"Förbannelsen-texten" är lite större på Juli-utgåvans omslag Sida: *Annan bild på sidan *Lite mindre sidotext på Juli-utgåvan Baksida: *Lite annorlunda radbyten på texten *Andra bilder *Alla röd-orangea färger på den största bilden på Juli-utgåvans baksida är blåa (Michaels hudfärg är tex. blå) *Ingen "Återkomsten-text" på Halloween 4:s bild på Januari-utgåvan *Annorlunda text under "Bildformat" *Annorlunda text under "Tid" *Olika utgivningsdatum Övrigt: *Juli-utgåvan är lite skarpare och pixligare *Hela fodralet är utdraget på Juli-utgåvan *Lite annorlunda DVD-logga *Juli-utgåvan är lite ljusare Onödiga observationer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) Atlantic ändrar ju omslag stup i kvarten. Ska se om jag kan få upp en bild på orginal-utgåvan. Edit: http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/28516.jpg Redigerad 24 april, 2005 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 24 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Atlantic ändrar ju omslag stup i kvarten. Ska se om jag kan få upp en bild på orginal-utgåvan. Edit: BILD Den påminner lite mer om ett av de svenskutgivna VHS-fodralen, även om även de skiljer sig åt. Förresten, är det någon som vet varför färgen på bilden på baksidan på Juli-utgåvan från 2003 är blå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 En fråga bara. Michael Myers (Halloween) , är de samma lirare som spelar alla karaktärerna i Austin Powers? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 24 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) En fråga bara. Michael Myers (Halloween) , är de samma lirare som spelar alla karaktärerna i Austin Powers? Mike Myers som spelar Austin Powers, Fat Bastard samt Dr. Evil i Austin Powers har absolut inget att göra med Michael Myers i Halloween-filmerna... Michael Myers spelas av följande personer: Halloween - Nick Castle Halloween 2 - Dick Warlock Halloween 4 - George Wilbur Halloween 5 - Donald Shanks Halloween 6 - George Wilbur Halloween H20 - Chris Durand Halloween Resurrection - Brad Loree Men Donald Pleasence som spelar Dr. Sam Loomis i Halloween 1, 2, 4, 5, 6 spelade skurken Ernst Stavro Blofeld i James Bond-rullen "You Only Live Twice", och det är honom som Dr. Evil är baserad på. Det är den enda kopplingen mellan dessa två filmer jag kan komma på. Redigerad 24 april, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Såg Decoys för någon dag sedan men fattar intre varför den får genre skräck Det var nästan den absolut säsmta skräckfilmen jag har sett Riktigt besviken blev ja man kunde ju nästan kalla den en komedi/thriller eller nåt!? Betyg:@@@@@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Såg Decoys för någon dag sedan men fattar intre varför den får genre skräck Det var nästan den absolut säsmta skräckfilmen jag har sett Riktigt besviken blev ja man kunde ju nästan kalla den en komedi/thriller eller nåt!? Betyg:@@@@@ Vad är det för film? Vad handlar den om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 27 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Såg Decoys för någon dag sedan men fattar intre varför den får genre skräck Det var nästan den absolut säsmta skräckfilmen jag har sett Riktigt besviken blev ja man kunde ju nästan kalla den en komedi/thriller eller nåt!? Betyg:@@@@@ Har du sett Stephen King's Golden Years? Samma sak med den, verkligen inte någon skräckfilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Har du sett Stephen King's Golden Years? Samma sak med den, verkligen inte någon skräckfilm. Nej de har ja inte och om de är samma sak typ så tänker ja inte se den heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Förlåt men måste visa detta, köppte demhär *lycklig* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Såg lite av White Noise idag har kasnke bara 15 minuter kvar av filmen och jag måste säga hittills är det en film i världsklass! En av de bästa Rysare jag har sett, hittills! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Såg lite av White Noise idag har kasnke bara 15 minuter kvar av filmen och jag måste säga hittills är det en film i världsklass! En av de bästa Rysare jag har sett, hittills! 30 minuter kvar ungefär Kanske lite mer, filmen är lite små psykande men och slutet var av högsta klass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Vet inte om den nämnts men jag säger den ändå... Om ni verkligen vill veta hur Ed Gein va, se filmen med samma namn... Han är långt ifrån som "han" är i Texas Chainsaw Massacre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Eller läs på crimelibrary.com... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Har sett två riktigt bra rysare på sistonde, white noise och Darkness! Såg Darkness igår som gick på Tv 1000 action. Härlig rulle med en del rysande scener Rekomenderar båda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Har sett två riktigt bra rysare på sistonde, white noise och Darkness! Såg Darkness igår som gick på Tv 1000 action. Härlig rulle med en del rysande scener Rekomenderar båda! Vad handlar de om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Vad handlar de om? Darkness: När en amerikansk familj flyttar till Spanien upptäcker de snart att det inte är ett helt vanligt hus de ska bo i. För över 40 år sedan händer något fruktansvärt i huset. En ofattbar ondska tog livet av sex barn. Mörkret och ondskan som bor i huset har sedan dess väntat på att få sluta cirkeln. När ljuset släcks bli fadern som besatt och tonårsdottern Regina försöker övertyga modern om att de måste lämna huset. White Noise: Vad skulle du göra om en av dina nära och kära ringde upp dig från andra sidan graven? Jonathan Rivers hela värld slås i spillror när hans hustru, Anna, blir mördad. Men när han kommer i kontakt med fenomenet EVP (Electronic Voice Phenomenon) förbyts Jonathans förtvivlan i ren besatthet. EVP är ett häpnadsväckande system som letar upp och spelar in röstmeddelanden från avlidna människor. Snart märker Jonathan att han kan kommunicera med sin döda hustru. Han upptäcker också att Anna har ett mycket speciellt uppdrag åt honom, nämligen att se till att inga fler oskyldiga faller offer för Annas mördare. Det är åtminstone vad Jonathan tror att Anna säger. http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_normal/45261.jpg Så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 De verkar bra, vilken av de var bäst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts