Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såg just Saw

Måste säga att jag rekommenderar den starkt!

*Möjligen spoiler*

Två män, Adam och Dr. Lawrence Gordon, vaknar upp på var sin sida av en död man i ett sunkigt badrum. Båda är fastkedjade vid ett rör på varsin sida av väggen och ingen av dom har en aning om varför dom är där eller hur dom kom dit. Det är upptakten till 2004 års bästa(imho)skräckfilm. Från den punkten och framåt byggs spänningen upp succesivt, och blir bara blodigare och mer våldsam.

Jigsaw: En sjuk seriemördare som sätter sina offer i sjuka situationer, där man med hjälp av hans ledtrådar eller pusselbitar ska kämpa för att överleva. Jag säger bara: En klassisk filmpsykopat är född!

Se den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar riktigt bra, ska hyra den om den kommer ut till vår sketna hyrbod ^_^  :rolleyes:

Tror inte den kommer förrens i vår.

Edit: Om man kan sin skräckfilmer och har kollat in många med mystiska twist:ar på slutet kan man nog ganska lätt gissa vem Jigsaw egentligen är. Jag kan stolt proklamera att jag gissade rätt efter typ, 15 minuter, en halvtimme in i filmen. (Funny är mäkta stolt!)

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värkar mäktigt bra.. :rolleyes:

Värkar ha fått bra utav IMDb iaf! ^_^

Den är mäkta bra, lita på mig!

"Trust me, and i will not let you down"

Okej, skådisarna kunde varit bättre, och jag stör mig oerhört på att mannen som spelar Dr. Lawrence(Cary Elwes)påminner mig om Will Ferrel, så det är lite svårt att ta honom på allvar ibland. Vet inte varför, för dom är inte speciellt lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg just Saw

Måste säga att jag rekommenderar den starkt!

*Möjligen spoiler*

Två män, Adam och Dr. Lawrence Gordon, vaknar upp på var sin sida av en död man i ett sunkigt badrum. Båda är fastkedjade vid ett rör på varsin sida av väggen och ingen av dom har en aning om varför dom är där eller hur dom kom dit. Det är upptakten till 2004 års bästa(imho)skräckfilm. Från den punkten och framåt byggs spänningen upp succesivt, och blir bara blodigare och mer våldsam.

Jigsaw: En sjuk seriemördare som sätter sina offer i sjuka situationer, där man med hjälp av hans ledtrådar eller pusselbitar ska kämpa för att överleva. Jag säger bara: En klassisk filmpsykopat är född!

Se den!

Får hålla med. Mycket bra film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...