Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den har gått på TV4 eller SVT för några år sedan... Den heter väll The Shining och är en ny version av filmen (men Jack Nicholson). Har för mig att det var snygga specialleffekter...

EDIT: sökte om info, hittade inget >_<

Den gamla The Shining är mycket bättre än den nya, en sån gammal klassiker passar inte med så morderna effekter. Dock får man en bättre förklarat bild av handlingen i den nya. Men Nicholson är ju inte med, och farsan springer omkring med basebollbat istlt för brandyxa. Anledningen att StepHEN king gjorde en ny version var för att han tyckte att just Shining var den sämsta filmversionen av alla hans böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den gamla The Shining är mycket bättre än den nya, en sån gammal klassiker passar inte med så morderna effekter. Dock får man en bättre förklarat bild av handlingen i den nya. Men Nicholson är ju inte med, och farsan springer omkring med basebollbat istlt för brandyxa. Anledningen att StepHEN king gjorde en ny version var för att han tyckte att just Shining var den sämsta filmversionen av alla hans böcker.

Han har väll ändå en kricketklubba om jag inte minns fel? >_< Håller med dig om det mesta du sa... Men jag håller därimot inte med King om att det skulle vara en av hans sämsta filmversioner, tycker att det är en av de bästa.

EDIT: stavfel

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag sett fredag den 13:e 1 och 2. Men när blir Jason riktiga Jason med mask och big kniven?

Jag undrade också det, men det var nån här som sa att i trean möter han nån unge (tror jag) som har typ humor. Och där han bor får han hockeymasken. (eller?!) Jag kan ha fel...

Har ni tänkt på att den här topicen aldrig verkar dö, lite kusligt, de e ju ändå den store "Skräckfilmsmördare"-topicen... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Så du gick hem, tog på dig masken, plockade fram kökskniven, och köttade ihjäl snubben i kassan eller? :P

japp :D men han hade tyvärr en pistol i kassan så han skjöt mig i båda ögonen och jag sa ingenting, men jag fortsatte vifta med kniveroch höll för de blodiga ögonen :P (halloween 2) ;)

EDIT: vad är det för motorsåg som leatherface använderi nya motorsågsmassakern? >_< nån som har en fin bra bild av motorsågen? :D

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också letat, i request-topicen undrade du om någon kunde göra en Fisherman-avatar, jag skrev att jag kunde, men hittade ingen bild, så jag editerade bort det inlägget... ;)

du har gjort en nu iallafall :ermm:

Jag såg föresten lite av Jason X innan idag, den verkade suga ju :unsure:

jaja, är i behov av en skräckfilm >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Van hellsing är skit!

Har man sån idé torka så man tar alla moster man kommer på, slänger in dom i en film och sen låter man en ensam "hjälte" ta kol på alla moster.. riktigt meningslöst.. :unsure:

Wrong Turn därimot är en riktigt bra film!

Precis det jag sa till dig på MSN, Kariya >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Van hellsing är skit!

Har man sån idé torka så man tar alla moster man kommer på, slänger in dom i en film och sen låter man en ensam "hjälte" ta kol på alla moster.. riktigt meningslöst.. >_<

Wrong Turn därimot är en riktigt bra film!

håller med! wrong turn hör verkligen till ''läbbiga filmer listan'' :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor