Jump to content

Skräckfilmsmördare

Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Suspiria äger så in i helvete! ^_^

Inledningen är bland det bästa jag har sett! Skräcken är perfekt med den annorlunda musiken och färgerna. Morden i sin tur är inte det våldsammaste men ändå rätt så hemska.

***SPOILER***

Köp den, den är i klass med Halloween.

okej, vet du om man kan få tag i den på dvd med sv. text? eller iaf med eng. text? ska antagligen köpa den

ja såg nån Halloween film för nårra dagar sen, tycker den sög hårt!!!
Den första (Halloween) är bäst, De andra är rätt så bra, men trean suger...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Små vykort.

@Funnylin: Se den! Och Tenebrae och Bird With The Crystal Plumage.

okej, jag ska iaf garaterat köpa den då... verkar bra ;)

EDIT: Carrie går på SVT2 inatt... hyffsad rulle, inte så otäck... Nästa vecka kommer Evil Dead, som jag verkligen kan rekommendera...

Förresten så spöar Michael Jason lätt B)

post-24-1091035589_thumb.gif

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten så spöar Michael Jason lätt :(

efter det hörde du "rrrrrrrrrrrrrriiinnnggg" veckar klockan, du drömde :(

nån som vet vart jag kan införskaffa mig en sån hockey mask som Jason har? vil skrämma min polare med den och sen ha den som prydnad på väggen. <_<

tror ni det finns såna på barnens hus? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

efter det hörde du "rrrrrrrrrrrrrriiinnnggg" veckar klockan, du drömde ;)

nån som vet vart jag kan införskaffa mig en sån hockey mask som Jason har? vil skrämma min polare med den och sen ha den som prydnad på väggen. :wub:

tror ni det finns såna på barnens hus? :)

I stockholm finns det en affär. Kommer dock inte ihåg vad den heter, men har många olika saker som tuggumi automat med mm. Där finns också Freddy kruegers handske eller vad man ska säga :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I stockholm finns det en affär. Kommer dock inte ihåg vad den heter, men har många olika saker som tuggumi automat med mm. Där finns också Freddy kruegers handske eller vad man ska säga :P

VAR?! (i Stockholm, alltså...) :wub:

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nån som vet vart jag kan införskaffa mig en sån hockey mask som Jason har? vil skrämma min polare med den och sen ha den som prydnad på väggen. :wub:

Du får inga dumma idér när du väl har masken hoppas jag. Det kan sluta rätt våldsamt. Dom där maskerna har en viss ondskefull kraft inom sig.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på bio med flickvännen igår och kollade på Dawn of the Dead..! :P (DawnOfTheDeadMovie.com)

Mycket underhållande film faktist.. Kanske inte så skrämmande som en skräck/slasher ändå ska vara men mörka gränder och dumma strömavbrott gör att man sitter på nålar i biostolen.. Jag hoppade faktist till som en gris en gång under filmen när ***Spoiler*** En av tjejerna i filmens pojkvän/man har blivigt biten av en liten tjej.. Hon har låst in sig på toaletten och sen ska hon såklart kolla om han fortfarande är kvar.. Hon smyger fram till dörren och ropar hans namn lite tyst.. Musiken tystnar, allt är jättetyst.. Sen BAAM!!!, ett jätte brak och han slår igenom huvet på dörren.. Då hoppade jag till som fan.. ^_^***Spoiler***

För er som inte har sett den men vill se den, kolla på den.. Den är värd pengarna om man gillar genren.. Nu tänkte jag skriva en liten sneakpeak av vad filmen handlar om så ni som inte sett den o inte vill veta vad som händer ska absolut inte läsa detta som står här under..!

..::X[- Dom första 5 minuterna -]X::..

Filmen börjar lite lätt med att man får se en sjuksköterska på ett sjukhus, en kille har blivigt biten i armen(gissa av vad :D ) och hon har fått jobba över för det.. Hon får reda på att killen som har blivigt biten ligger på intensiven.. Man kan då bara fatta att det är han som kommer starta världens största tragedi..

Hon kör hem och möter en liten tjej på gatan som hon känner, hon kommer hem till sin man och man får se en kärlekscen.. När dom vaknar på morgonen står flickan i dörröppningen till deras sovrum.. Hon tar ett steg fram och hennes läppar är bortbitna, mannen går fram och ska kolla på henne när hon hoppar på han och biter han i halsen, han slänger bort henne men hon är snabbt uppe på fötterna igen så han slänger igen dörren precis framför ögonen på henne, hennes krafsande och flåsande gör filmen riktigt läskig.. :wub:

Sjuksköterskan kollar på sin mans hals och det ser inget bra ut.. Hon ringer 911 men hon sätts i kö.. Kameravinkeln är nu över hennes axel och man ser att mannen nu ställer sig upp och rusar mot sjuksköterskan, hon slänger bort mannen och rusar in på toaletten, slänger igen dörren och halkar ner i badkaret..

Ny scen och allt är tyst, hon försöker öppna fönstret men det verkar vara låst(har man sett det innan) så hon smyger sig sakta sakta fram mot dörren.. Hon lutar sig sakta mot dörren med örat för att lyssna om det är någon där.. Hon ropar tyst på sin man och får inget svar.. KABOM!!!! Mannen slår igenom sitt huvud på dörren och sjuksköterskan springer till fönstret, vipps är det öppet och hon är halvägs ute, då får mannen tag på hennes fötter men med en spark mot huvudet så lägger sig mannen ner.. hon springer till deras bil där hennes granne kommer fram på vägen med en pistol i handen och säger till henne att stanna.. TUUUT SPLASH! En ambulans kommer med full fart och kör över honom, just då kommer zombien(hennes man) ut ur huset och hon hoppar in i bilen.. Han hoppar upp på huven och slår ett slag mot framruten, den spricker inte och hon får av han från huven..

Det är kaos överallt och man vet inte vad som är vad, hon åker ut mot motorvägen där en polis febrilt försöker sno till sig hennes bil, hon tappar kontrollen och kör igenom ett räcke och krockar med ett träd.. hon slumrar till.. :P

..::X[- THE END FOR NOW -]X::..

Nu så får ni inte veta mera.. Och jag hoppas att ni kommer att kolla på filmen för den är faktist bra för att vara en zombie film..! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett DET?

jag kollade 10 minuter sen ville jag inte se mer. Vet inte varför. Jag har aldrig varit rädd för skräckisar. Jag började se skräckfilmer redan vid 5 år åldern. Men det var något med den filmen, något som gjorde att jag inte ville se den :D

Stellhell: låter äcklig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har sett DET?

jag kollade 10 minuter sen ville jag inte se mer. Vet inte varför. Jag har aldrig varit rädd för skräckisar. Jag började se skräckfilmer redan vid 5 år åldern. Men det var något med den filmen, något som gjorde att jag inte ville se den :P

Stellhell: låter äcklig :D

När jag var 4 så hyrande min syster DET.. Jag ville ju självklart se på film med men den är ju inte så passande för en 4åring, men iaf så såg jag fram till att man får se clownen o brunnen.. Sen dess har jag varigt rädd för clowner.. Jag har inte gått på en circus sen jag vara 4 år.. Har aldrig vågat se den filmen sen dess men den gick på 4an förra året tror jag det var och då så kollande jag på den och visst, clownen hatar jag lika mycket som jag gjorde när jag 4.. Men slutet fick mig att börja skratta.. :D

Släng på mig 1000zombies det tar jag lätt men clowner är nog den största rädslan jag har.. Kommer aldrig kunna gå på circus igen.. Men det gör ju iof så mycket.. luktar bara popcorn och kamelbajs där.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var 4 så hyrande min syster DET.. Jag ville ju självklart se på film med men den är ju inte så passande för en 4åring, men iaf så såg jag fram till att man får se clownen o brunnen.. Sen dess har jag varigt rädd för clowner.. Jag har inte gått på en circus sen jag vara 4 år.. Har aldrig vågat se den filmen sen dess men den gick på 4an förra året tror jag det var och då så kollande jag på den och visst, clownen hatar jag lika mycket som jag gjorde när jag 4.. Men slutet fick mig att börja skratta.. :P

Släng på mig 1000zombies det tar jag lätt men clowner är nog den största rädslan jag har.. Kommer aldrig kunna gå på circus igen.. Men det gör ju iof så mycket.. luktar bara popcorn och kamelbajs där.. :P

Jag har aldrig gått på cirkus. Nöjesfält är roligare som grönalund och sånt :wub:

Men jag såg fram till typ när alla hade samlats och åt.

*SPOILER*

Det är äckligt när hon tjejen hälsar på henne och helt plötsligt blir hon liten konstig i ansiktet :D

Fy fan äckligt att se den mitt ute i skogen kl.01.00 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor