StellHell Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 (redigerad) *Dubbel* :"> Redigerad 20 juli, 2004 av StellHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Någon som sett denna film? Jag tror jag ska beställa hem den om den är någulunda bra.. Darkness falls (2003) - - - - - - - - - - Originaltitel: Darkness falls Regi: Jonathan Liebesman Medverkande: Chaney Kley, Emma Caulfield, Lee Cormie, Grant Piro, Sullivan Stapleton m fl. Handling: I det lilla samhället Darkness Falls bodde en god gammal gumma som gav barnen mynt för sina tappade mjölktänder. Hon var dock med om en olycka där hon brände sönder sitt ansikte och bar sedan en porslinsmask för att dölja de hemska ärren. Gumman blev allt mer folkskygg, och när två av samhällets barn försvann pekades hon ut som skyldig. Domen blev ett dödsstraff, men strax innan hennes ögon slöts hann hon lägga en förbannelse över Darkness Falls... Det går mer än hundra år, och nu berättas det historier om gumman kallad Tandfén. Hon kommer i mörkret, och vaknar du och ser henne så dödar hon dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Beror väl på om du gillar den genren. Övernaturligt är inte min grej inom skräck (Suspiria är dock ett undantag). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 Jason skulle dock slita itu Michael utav bara helvete om de båda slogs. nä min pappa är militär han skulle vinna över båda Stellhell:man kanske skulle ta å se den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 nä min pappa är militär han skulle vinna över båda Stellhell:man kanske skulle ta å se den visst, din pappa skulle leka hjälte och skjuta båda. Sen vänder han sig om och pustar ut, och i bakgrunden ser man hur båda vaknar till liv igen och hugger skallen av farsgubben, sen bjuder dom in Freddy och Leatherface och Hannibal på en trevlig kompismiddag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 20 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2004 men..de pico sa lät som en diskussion mellan 2 2 åringar... 1.Janson skulle döda Michel.. 2.nä Michel skulle vinna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 men..de pico sa lät som en diskussion mellan 2 2 åringar... 1.Janson skulle döda Michel.. 2.nä Michel skulle vinna Får jag fråga vilka dessa Janson och Michel är, som du pratar om? Vad har det med ämnet att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Någon som sett denna film? Jag tror jag ska beställa hem den om den är någulunda bra.. Darkness falls (2003) - - - - - - - - - - Originaltitel: Darkness falls Regi: Jonathan Liebesman Medverkande: Chaney Kley, Emma Caulfield, Lee Cormie, Grant Piro, Sullivan Stapleton m fl. Handling: I det lilla samhället Darkness Falls bodde en god gammal gumma som gav barnen mynt för sina tappade mjölktänder. Hon var dock med om en olycka där hon brände sönder sitt ansikte och bar sedan en porslinsmask för att dölja de hemska ärren. Gumman blev allt mer folkskygg, och när två av samhällets barn försvann pekades hon ut som skyldig. Domen blev ett dödsstraff, men strax innan hennes ögon slöts hann hon lägga en förbannelse över Darkness Falls... Det går mer än hundra år, och nu berättas det historier om gumman kallad Tandfén. Hon kommer i mörkret, och vaknar du och ser henne så dödar hon dig... Vetifasen om den är bra...men den har ju en Buffy skådis så den kan ju inte vara helt värdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Vetifasen om den är bra...men den har ju en Buffy skådis så den kan ju inte vara helt värdelös. Va en polare till min tjej som sa att den va bra och att han sket knäck av den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 Va en polare till min tjej som sa att den va bra och att han sket knäck av den.. ...Då får man la fixa den då! Tror dock Emma Caufield är bättre som Anya! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2004 ...Då får man la fixa den då! Tror dock Emma Caufield är bättre som Anya! Va inte så dyr på cdon, så jag tror jag tar och beställer den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Hittade lite om "F vs J 2" Vet inte om det är fake eller nått men ni kan ju ta en titt på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 25 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Nån som har sett Liftaren-filmerna? Jag tycker att de är skitbra, iaf den första... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lill-Tom Skrivet 25 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2004 Darkness Falls är inte så bra, den är väldigt läskig precis i början, men sen tycker jag filmen blir dåligare och dåligare. En annan skräckfilm som jag vill tipsa om är en med Lena Ohlin, kommer inte på vad den heter, men den är riktigt bra. Fast årets bästa film enligt mig är: Butterfly effect, men Ashton Kutcher (Stavning?) Den är riktigt hemsk i början och kan väl vara lite skrämmande för en del....sen avtar det hemska lite och filmen blir istället grymt cool och bra. SE FILMEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 26 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Fast årets bästa film enligt mig är: Butterfly effect, men Ashton Kutcher (Stavning?) har hört att den ska suga extremt hårt, men den kanske är bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 (redigerad) Är det någon här som har sett Suspiria? Jäkla grym Bra musik å allt! Redigerad 27 juli, 2004 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 26 juli, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 (redigerad) Är det någon son har sett Suspiria? Jäkla grym Bra musik å allt! jag har aldrig hört talas om den, men jag antar att pico har sett den; Beror väl på om du gillar den genren. Övernaturligt är inte min grej inom skräck (Suspiria är dock ett undantag). Hittade den för 289:- på www.discshop.se (Import, 2 disc), vet nån om man kan köpa den med sv. text nånstans? (eller iaf med eng. text) En recension: Av sumerland Sedd på DVD / 2004-05-02 Inledningsscenerna måste verkligen vara bland det bästa som gjorts i skräckfilmshistorien! Stämningen som byggs upp är rent av otrolig. Följd av ett mycket brutalt och "konstnärligt" mord så sätts förväntningarna på topp. Infrias dom? Nästan i alla fall. Riktigt bra (och okonvetionell) musik av Goblin, fantastiskt foto och orginell kamerateknik. Kommer man över dubbningen som är vanlig i Italienska produktioner och skruvar ner realismfiltret så är detta ett givet köp. Bästa DVD-utgåvan dessutom. Filmen: 4/5 Skådespelarinsatser: - DVD-produktion: 5/5 Handlingen: - Redigerad 26 juli, 2004 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 ja såg nån Halloween film för nårra dagar sen, tycker den sög hårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zitch Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 Vote : Jason Voorhees Varför? : Han har ett riktigt motiv att döda (och han dödar bäst, han är grymmast, starkast, och har ingen bögig tröjja som Freddy) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 26 juli, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2004 (redigerad) jag har aldrig hört talas om den, men jag antar att pico har sett den; Hittade den för 289:- på www.discshop.se (Import, 2 disc), vet nån om man kan köpa den med sv. text nånstans? (eller iaf med eng. text) En recension: Av sumerland Sedd på DVD / 2004-05-02 Inledningsscenerna måste verkligen vara bland det bästa som gjorts i skräckfilmshistorien! Stämningen som byggs upp är rent av otrolig. Följd av ett mycket brutalt och "konstnärligt" mord så sätts förväntningarna på topp. Infrias dom? Nästan i alla fall. Riktigt bra (och okonvetionell) musik av Goblin, fantastiskt foto och orginell kamerateknik. Kommer man över dubbningen som är vanlig i Italienska produktioner och skruvar ner realismfiltret så är detta ett givet köp. Bästa DVD-utgåvan dessutom. Filmen: 4/5 Skådespelarinsatser: - DVD-produktion: 5/5 Handlingen: - Suspiria äger så in i helvete! Inledningen är bland det bästa jag har sett! Skräcken är perfekt med den annorlunda musiken och färgerna. Morden i sin tur är inte det våldsammaste men ändå rätt så hemska. ***SPOILER*** Man får typ se när en man får strupen uppriven av den hund. Köp den, den är i klass med Halloween. Redigerad 30 juli, 2004 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts