Jump to content

Volvo FH12/16

ínko
 Share

Recommended Posts

Hej, har sökt som en iller på internet här efter ett par blueprints till Volvo FH12/16

men hittar inga, då undrar jag om någon här på forumet snubblat över några?

Skulle bli glad om någon skulle kunna skriva url till bilderna om ni har några. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 5 months later...

Hoho, jag har hittat ett blueprint på en volvo FH12, dock utan skåp, men de är ju int så svårt att göra, vi får se hur det går med det, har nyss köpt bil (ford mustang -70) så jag ligger för det mesta i garaget och leker. Men blir det tid över så kan det hända att jag gör en lastbil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoho, jag har hittat ett blueprint på en volvo FH12, dock utan skåp, men de är ju int så svårt att göra, vi får se hur det går med det, har nyss köpt bil (ford mustang -70) så jag ligger för det mesta i garaget och leker. Men blir det tid över så kan det hända att jag gör en lastbil.

det finns en fh12 ute fast med stockar som last... tror jag

edit: nä det va en fh14 sry

Redigerad av sajko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FH14 finns det väl inget som heter ? har jag missat nå eller? jobbar på volvo lastvagnar å där har vi då inte hört nå av FH14 :lol: finns bara FH12 och FH16

då är det nog jag som är ute o cyklar... eller a filen hette fh14 fast på bilen står det f12. överlåter väl experten ta en titt på den ;)

post-11-1097939233_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

70 den snyggaste årsmodellen ;) Är det en fastback?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sajko: Hehe, detdär är en FH12 verision 1 timmerbil, verision 2 är dom med "snelysena".

Fireblade: Hehe ja 70an är den snyggaste mussen, nej det är ingen fastback eller Sportroof som dom heter 1970. Det är en vanlig Hardtop vässad v8. förra ägaren uppskattade den till 300-350 hästar så den rör på sej iafl :P, det är en 69as kaross 69as baklysen 70ans inredning och 70ans front. den perfekta blandningen enligt mig ;) ser snyggare ut med 69ans baklysen som sticker ut istället för 70ans baklysen som går innåt.

Nåja ontopic, har hittat blueprints för FH16 ver2. Globetrotter så ja ska se om jag får nån tid över imorgon att börja lite smått :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor