epix Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Jag sa allt det här till min SO-lärare, han trodde inte på mig först. Då skrev jag ut alla sidor och så, då sa han: Intressant intressant, då har jag ny uppfattning och så Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 hehe... gött.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Här kommer ännu ett bevis på att att usa hadde någonting med 11 september att göra http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,514984,00.html Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Här kommer ännu ett bevis på att att usa hadde någonting med 11 september att göra http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,514984,00.html ja helt sjukt! Här är fler av Bushs grodor "Det är dina pengar. Du betalade för det." "Jag tror att vi är överens - det förflutna är över." "Knäpp på av-knappen." "Om vi inte lyckas, riskerar vi misslyckande." "De underuppskattade mig." "Jag anser att krig är en farlig plats." "Framtiden kommer att bli bättre i morgon." "Jag är en pitbull på möjligheternas byxben." "Jag är kungen av låga förväntningar." "För NASA är rymden fortfarande av hög prioritet." "Franskan har inte ett ord för entreprenör." "Indierna och pakistanierna borde lära sig leva i fred." "Ingenting är längre än sanningen." "Merparten av vår import kommer från utlandet." Hoppas att John Kerrey vinner president valet. För om bush vinner då hatar jag verkligen USA hela usa hatar jag då. För att då har mer än 50% av befolkningen röstat på bush. och då gillar dom han och då e dom idioter. Fast mer än 50% av befolkningen har redan röstat på han så jag hatar dom lite men det kunde inte folket veta att Geogre Bush skulle var aen förädare och starta massa krig! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 (redigerad) Hoppas att John Kerrey vinner president valet. För om bush vinner då hatar jag verkligen USA hela usa hatar jag då. För att då har mer än 50% av befolkningen röstat på bush. och då gillar dom han och då e dom idioter. Fast mer än 50% av befolkningen har redan röstat på han så jag hatar dom lite men det kunde inte folket veta att Geogre Bush skulle var aen förädare och starta massa krig! Det är inte helt rätt att mer än 50% befolkningen kommer att ha röstat på Bush om han vinner. Eftersom Bush nekar människor i fängelse, vissa som har ett kriminellt förflutet m.m. att rösta för att han tror att många av dom skulle rösta demokratiskt, vilket nog kan stämma. Men det är ju helt sjukt eftersom det är inte vad jag kallar demokratiskt, att man inte ska få rösta för att man har slagit någon på käften för 10 år sen. Ok, jag rättigfärdar inte våld alls men det är ingen anledning till att inte få vara med i det politiska systemet. Redigerad 7 augusti, 2004 av samool Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Det är inte helt rätt att mer än 50% befolkningen kommer att ha röstat på Bush om han vinner. Eftersom Bush nekar människor i fängelse, vissa som har ett kriminellt förflutet m.m. att rösta för att han tror att många av dom skulle rösta demokratiskt, vilket nog kan stämma. Men det är ju helt sjukt eftersom det är inte vad jag kallar demokratiskt, att man inte ska få rösta för att man har slagit någon på käften för 10 år sen. Ok, jag rättigfärdar inte våld alls men det är ingen anledning till att inte få vara med i det politiska systemet. Eller som Michael Moore säger i "korkade vita män" Att brottslingar förlorade sin rösträtt (som du sa) men inte nog med det; Dom drog även in rösträtten på folk som hade liknande efternamn som brottslingarna. Skandal. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Hoppas att John Kerrey vinner president valet. För om bush vinner då hatar jag verkligen USA hela usa hatar jag då. För att då har mer än 50% av befolkningen röstat på bush. och då gillar dom han och då e dom idioter. Fast mer än 50% av befolkningen har redan röstat på han så jag hatar dom lite men det kunde inte folket veta att Geogre Bush skulle var aen förädare och starta massa krig! Undrar om det blir skillnad om john kerry vinner.. han är ju som Bush med i Skulls and bones... men vem vet.. Nu kom ja på nått..Alla som blivit avrättade i Irak.. (halshuggna osv) som finns på film..alla som blivit det har haft oranga overaller..som i Det där fängelset (Som Bush inte nämner vid namn)..tänk om det är amerikaner som skär hälsen av folk? kineser/japaner och vad det är...för dom vill ha ut allt annat folk ur Irak Utom amerikaner? bara en konstig tanke ja fick men vem vet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Fattar inte vad ni har emot USA! Fattar däremot vad ni har emot Bush!!! Amerikanarna hade inget val om hurvida man ska kriga eller ej. En sak ska jag dock säga: med den skitregering som sverige har skulle jag va GLAD om USA skulle invadera Sverige (inte på allvar, men man leker med tanken "vad om"). Bush é skit, men lämna USA i fred! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Fattar inte vad ni har emot USA! Fattar däremot vad ni har emot Bush!!! Amerikanarna hade inget val om hurvida man ska kriga eller ej. En sak ska jag dock säga: med den skitregering som sverige har skulle jag va GLAD om USA skulle invadera Sverige (inte på allvar, men man leker med tanken "vad om"). Bush é skit, men lämna USA i fred! Nej för dom verkar gilla han för det blir typ inga demostrationer där. Det demostreras mot bush i allla länder utom usa Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Emodnar Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 (redigerad) Nej för dom verkar gilla han för det blir typ inga demostrationer där. Det demostreras mot bush i allla länder utom usa Rock Against Bush är en protestskiva som flera punkband bidragit med. Med NOFX i spetsen. Den tionde Augusti kommer Rock Against Bush vol. 2 Som jag lätt kommer att köpa. Kolla bara vilka som kommer att vara med på den liksom. En annan skiva av NOFX är "The War on Errorism" Här finns den Visst finns det amerikaner som engagerar sig. Frågan är bara hur han kunde bli vald till president! (Visserligen var det ju lite fusk i den där röstningen) Redigerad 7 augusti, 2004 av Emodnar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Nu kom ja på nått..Alla som blivit avrättade i Irak.. (halshuggna osv) som finns på film..alla som blivit det har haft oranga overaller..som i Det där fängelset (Som Bush inte nämner vid namn)..tänk om det är amerikaner som skär hälsen av folk? kineser/japaner och vad det är...för dom vill ha ut allt annat folk ur Irak Utom amerikaner? Som jag tror jag nämnde för några sidor sen är jag ganska säker på det eftersom omgivningarna, stolarna, kläderna ser ut som Abu Graibh(?). Det kanske inte är Amerikaner, men det kan vara någon av Bush bundförvanter i mellanöstern(Bin Ladens män). (Att några filmerna laddats upp på internet från London gör ju inte att Bush hamnar i bättre dager.) Fattar inte vad ni har emot USA! Vi har väl inget emot USA(Inte jag iaf) Däremot har jag väldigt mycket emot USA's politik. (Alla pengar går åt försvaret. Fattiga betalar mer skatt än rika i %. Man säljer vapen för att folk ska kunna skydda sin familj...kommer det som någon stor överaskning att dom flesta vapnen inte används i det syftet?) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 7 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2004 Själv anser jag att Bush bara är en front. Bakom Bush styr de rika affärsmännen. De som ger pengar till en vinnande presidents valkampanj får oerhört inflytande... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2004 Själv anser jag att Bush bara är en front. Bakom Bush styr de rika affärsmännen. De som ger pengar till en vinnande presidents valkampanj får oerhört inflytande... Jo, dom har säkerligen stort inflytande. Men det gör ju inte automatiskt att dom kan skicka order till Bush. Så att affärsmännen faktiskt styr är nog ganska långsökt. Men att Bush stöder dom företagen/affärsmännen som finansierat hans kampanj är uppenbart(Tror han fick någon frikänd för att stulit stora summor pengar från sitt företag..."Bush den äldre men ändock inte klyftigare" har ju sina kompisar i högsta domstolen så det kanske inte är alltför svårt). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Kolla bara på "månlandningen". Finns det någon som INTE är övertygad om att den var iscensatt? http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html Många såna bor i USA ja... även detta pga regeringen, eller rättare sagt de som bestämmer över skolorna osv. Dom tror ju att Tyskland, Norge Sverige osv är samma land! De tror att Europa är ett land! Tror inte det behövs fler exempel Det är knappast något unikt för USA direkt. Du lär inte hitta många skolungdomar i Sverige som kan namnet och huvudstäderna för tre länder i östafrika, eller ens tre delstater i Amerika för den delen. Eftersom Bush nekar människor i fängelse, vissa som har ett kriminellt förflutet m.m. att rösta för att han tror att många av dom skulle rösta demokratiskt, vilket nog kan stämma. Menar du George W. Bush eller Jeb Bush? Om du menade den förra så har du lite fel, i Texas där Bush Jr. var guvenör får du förvisso inte rösta när du sitter i fängelse, men efter avtjänat straff så återfår man rösträtten. Florida är en en av de delstaterna med de strängaste röstlagarna där alla kriminella helt förlorar sin rösträtt oavsett om brottet har avtjänats, eller om det har begåtts utanför delstaten. Men det är ju helt sjukt eftersom det är inte vad jag kallar demokratiskt, att man inte ska få rösta för att man har slagit någon på käften för 10 år sen. Ok, jag rättigfärdar inte våld alls men det är ingen anledning till att inte få vara med i det politiska systemet. Tanken är inte helt befängd egentligen, om man inte vill följa samhällets regler så kan man inte kräva att få utnyttja alla samhällets förmåner heller, som att rösta t.ex. Jag kan hålla med om att Floridas röstlagar inte är helt okontroversiella, men delstaternas lagar har och ska inte presidenten ha något direkt kontroll över. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Tror Samool syftar på valet 2000 när många, många tusen svarta floridabor förlorade rösträtten för att dom hade liknande namn som brottslingar, eller var dömda för mindre förselser, som fortkörning. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Alla "bra" presidenter blir borttagna på något sätt. De kunde ju knappast döda Clinton så de skapade skandaler kring killen istället. De är fan smarta... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Alla "bra" presidenter blir borttagna på något sätt. De kunde ju knappast döda Clinton så de skapade skandaler kring killen istället. De är fan smarta... ? Clinton satt i 8 år! Btw var Clinton inte speciellt "bra". Okej han hade väl ganska mycket högre IQ än Bush(Men vem har inte det?). (Okej, Clinton kanske var bra...men jag tycker inte det eftersom han försörde miljön lika mycket som Bush) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 ? Clinton satt i 8 år! Btw var Clinton inte speciellt "bra". Okej han hade väl ganska mycket högre IQ än Bush(Men vem har inte det?). (Okej, Clinton kanske var bra...men jag tycker inte det eftersom han försörde miljön lika mycket som Bush) Okej men han fick ju fortfarande dåligt rykte eller hur, och jag såg att du ändrade dig. Han var väl väldigt bra om man jämför med USAs "medel" presidenter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2004 Okej men han fick ju fortfarande dåligt rykte eller hur, och jag såg att du ändrade dig. Han var väl väldigt bra om man jämför med USAs "medel" presidenter. Demokraterna brukar uppfattas som bättre...(Dom är ärligare än republikanerna) Republikanerna säger nått, och gör precis tvärtemot. Demokraterna säger nått, och gör nått liknande. Tycker han får skylla sig själv för Lewinsky affären. Hans skulle aldrig ljugit inför kongressen(?). Om han bara sagt som det var hade det aldrig blåsts upp så j*vla dant! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 18 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2004 Tror Samool syftar på valet 2000 Var det där menat till mig? Jag pratade också om senaste presidentvalet. Han var väl väldigt bra om man jämför med USAs "medel" presidenter. Inte om man ser till alla omkring Clinton som dött under mystiska omständigheter... http://www.angelfire.com/la/prophet1/cdw.html http://www.rotten.com/library/conspiracy/clinton-deathwatch/ (När vi ändå var inne på knasiga konspirationsteorier...) Okej [Clinton] hade väl ganska mycket högre IQ än Bush(Men vem har inte det?). Nästan 90% av befolkningen. Bush fick 1206 poäng när han skrev sitt SAT-test, vilket är en bit över medel. http://www.straightdope.com/columns/010622.html PS: När Mensa fortfarande använde SAT-poäng som antagningskrav så låg det på 1250 poäng. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts