Jump to content

I anknytning till USA-tråden

ElGato
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 232
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle du kunna maila dom till mig? Dom länkarna som verkade "intressanta" var "döda". johan@lindblad.to

Det är väl bara att kolla dom länkarna sjävla.

De länkar som är stängda stängdes ju inte ner idag direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojoj.. (w00t)

Har suttit i över 2 timmar nu och skummat mig igenom tonvis med text..

Det gäller dock att vara jävligt källkritisk till detta material.. ^_^

Ang. Pentagonkomplotten så tror jag starkt på att det va en missil som krashade in i byggnaden. Det finns inga trådar som knyter till att ett flygplan någonson varit där. Sen är alla hål fel och nästan omöjliga för ett plan att göra.

Bush skolbesök tror jag var planerat länge. Och när han kommer ut med en sån grov lögn i TV att han har sett första planet kolidera med T1 på TV så förstår man ganska fort att något lurt är på g. Sen är det mycket konstigt att han kan diktera ett tal på bara några minuter.

Det jag är mest källkritisk till är lasern. Jag tror inte att dom kan ha använt en sån maskin i sånt syfte. Sen om dom nu skulle använt den, vart skulle den varigt då? Eftersom NY är en halvö så måste ju lasern ha fraktats in till NY.

Bush/Ladin-Klanerna förvånade mig inte ett jota. Bush har alltid varit ett rövhål och kommer alltid vara ett med. Hans far har lärt upp han ordenkligt, för han va knappt sämre han.

Allt handlar om pengar i dagens sjuka samhälle. Bush ville ha afghanistans olja och naturgas och tar kontakt med Osama. Dom gör nått freaky deal om att skylla på honom för att sedan starta krig mot afghanistan för att få deras olja och gas. Detsamma gäller Irak, oljan var egentligen det bush ville ha mest. Han sket väl i Saddam.

Det var iaf jävligt intressant läsning och jag tror jag ska leta vidare på det här..

Ni som inte har läst det tycker jag ska göra det nu! Ni lär absolut inte ångra er.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är inte fel.

USA har varit aktivt ute efter Afghanistan i snart 20 år nu.

Vad man vill göra är att dra en oljeledning över afghanistan från kaspiska havet.

Turkmenistan beräknas ha omkring 6 miljarder fat i oljetillgångar (vilket skulle täcka USA's energibehov i cirka 30 år framöver).

Oljan och gasen idag från områdena kring kaspiska havet går till de europeiska marknaderna. Ryssland och Iran är i vägen för USA's intresse för oljan.

1996 förhandlade amerikanerna till sig ett kontrakt om en oljeledning som går över Afghanistan till Pakistan och ut till Arabiska sjön.

(På den tiden nämnde man inget om talibanernas förkärlek för att kränka kvinnors rättigheter och grova misstolkningar av koranen)

Att man inte hade kontroll över Afghanistan var alltså ett stort problem, invasion var nödvändigt för att kunna påbörja arbetet med oljeledningen.

Värt att nämna är att Bush-familjen är medlemmar i Carlyle Group, världens största privata investeringsfond. Carlyle investerar i försvarssektorn och tjänar alltså pengar på militära konflikter och vapenköp.

Även f.d. försvarsministern Donald Rumsfeld sitter i Carlyle Group.

(På 1980-talet var han ambassadör i Guatemala, där han ledde slakten på oliktänkande maya-indianer).

Alltså.. war is business.. Bush får inte bara ut nöje och beröm från sin far när han trycker på krigs-knappen.. han får pengar i fickan också.

Med 11:e september tjänade man mycket.

·Man kunde starta ett krig i Afghanistan, rensa ut talibanregimen (som man hjälpte komma till makten knappt 20 år tidigare när CIA utbildade talibaner, b.la Usama Bin Laden, för att kriga mot Sovjet så de inte skulle få kontroll över Afghanistan och kunna bygga den där oljeledningen).

·Man kan förmodligen börja bygga sin oljeledning snart.. därmed tjäna miljardvis ytterligare med pengar på oljeindustrin.

·Bush får mer pengar i fickan tack vare Carlyle group. Skattebetalarna i USA betalar massa extra pengar för alla vapen som behöver produceras till kriget och Bush tjänar pengar på att vapen produceras och kommer till "nytta". Dessutom får han mer pengar i fickan om han försäkrar oljereserver runt om i världen.

·Tack vare "terrorhotet" som nu alla är rädda för kan man starta krig på krig i mellanöstern (eftersom alla vet att det är där alla terrorister föds). På så sätt rensa upp bland dessa bråkmakare som har hindrat USA från att få fullkomligt monopol på oljan i alla dessa år.

·Trycka tillbaka Ryssland och Kina som precis förhandlat till sig oljekontrakt med Irak och på så sätt förhindra att Ryssland och Kina blir stormakter. Speciellt Kina. Om Kina skulle få olja skulle de snart vara en större makt än USA.

·Nya lagar om avlyssning och spionage gick igenom.

Nu är det tillåtet att spionera på folket, läsa deras mail, avlyssna deras samtal, hålla koll på vad de handlar, hålla koll på vilka böcker dom lånar på biblioteket, vilka organisationer dom är med i osv.. osv.. Allt för att förhindra ytterligare terrordåd.

Finns säkert mer.. men orka komma på såna saker nu.. skola imorrn ju =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om Bush nu ligger bakom 11:e september så förstår jag inte hur det kan fungera. Det måste ju massor med männsikor inblandade.. jag är inte säker på om det skulle gå. Jag menar...på något sätt så...

Aäh..de e pengar förstås...

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag kunde utnämna en topic till Årets alternativ GTAsajten bästa topic någonsin. Då skulle jag utan tvekan utnämna denna eminenta topic till det. Det var den intressantaste text jag någonsin haft nöjet att plöja igenom.

Jag har alltid trott att JFK mördades av regeringen. Men det är skrämande att det fortfarande lever kvar. Extremt skrämande. Jag menar vad ska man tro? Var Spanien attentaten ett försök av USA:a regering att övertyga Europa med ökad medhjälp i mellanöstern? Eller var det "bara" en terrorgrupp?

Jag hatar Bush, men jag vet också att han inte ensam ligger bakom det här. Den amerikanska regeringen har alltid varit lömsk.

Jag är övertygad om att stor del av texten stämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HMMM... Det finns ju fan flera miljoner lösrykten om att USA- regimen skulle ligga bakom mycket av det som drabbats världen sen kalla kriget börja och USA blev en supermakt. Bl. a att FBI' låg bakom Kennedy- mordet. Att USA' s indragning i Vietnamkriget skulle ha vart en helt annan anledning än den som offentliggjordes. Och det här och det som ElGato skrev är ju kanske ändå bara toppen på isberget!

En sak som jag kom på nu.... Pappa berätta om nån före detta brottsling som skulle på semester till Hawai (stavning?). När han landet och gick igenom USA' s överdrivna kontrollering så åkte han fast och fick sitta i häktet i tre dagar! Sen vart han hemskickad... Vad tyder detta på? Att dom har Svenska brottsregistret i USA! Och han fick inte komma in i landet för att han begått brott tidigare!

Fan vad läbbigt, jag ska till USA om mindre än en månad! :mellow::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad som än händer efter döden så hoppas jag verkligen att man får svar på alla olösta gåtor...då får man veta hur det egentligen ligger till med WTC, USA och Kennedy-mordet (och allt annat mystisky förstås). Det skulle vara fantastiskt intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl FBI som hackar sidorna och stänger ner dem.

Ingen dum ide att spara allt man kommer över. Ska faktiskt spara en del intressanta saker.

Mmm...det är det säkert. Tycker att bara det är ett starkt bevis på att USA:s regering inte har vitt mjöl i påsen(Eller rent...men om det inte är rent kan det eventuellt bli svart, då är mjölet smutsigt och går inte använda till tex bullbakning.)

Edit: Här finns några trevliga filmer. Kan inte ladda ner alla pga modemuppkoppling men har iaf laddat ner några av dom små.

http://www.freedomfiles.org/movies/

Edit2: Bush står upp och erkänner att han såg det första planet träffa WCT på TV.

Men som sagt fanns det TV bolag som kände till att olyckan skulle inträffa eller ljuger Bush. Fick man överhuvudtaget se första planet träffa byggnaden?(Finns det TV bilder på det?)

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Funnylin

Jo det finns film på första flyget också. Det är film från övre manhattan, privat filmning på nån brandman som står å snackar med nån. Ett plan susar förbi på väldigt låg höjd, brandmannen kollar in flyget men bryr sig inte särskillt mycket, sen ser man bakom honom hur flyget flyger rätt in i World Trade.

En sak som e rätt anmärkningsvärd e att kaparna (om det nu var några) lyckades träffa WTC med precision, dessutom Pentagon som är en låg byggnad.

För nån som inte ens lärt sig att lyfta eller landa ett flygplan är det rätt omöjligt antar jag att träffa såpass små mål.

WTC-tornen är ju som endast smala stickor, att lyckas pricka in sig på dom kan inte va lätt.. Men att lyckas krasha in i Pentagon måste t.om en erfaren utbildad pilot ha svårt med.. krävs rätt mycket precision.

Intressanta filmer på den där sidan.. några länkar funkade inte tyvärr.. men annars laddar jag hem allt. Om du vill ha alla filmer kan jag lägga dom på min ftp så kan du ladda hem det i etapper när du vill.

Om nån som sparar sidor sen kan göra en fin zip-fil av allt vore det toppen ju.

Jag orkar tyvärr inte spara alla länkar som funkar.. det är rätt mycket :(

@minigun

Det finns ju sekretess-lagar på hur lång tid hemlighetsstämplade dokument skall vara hemlighetsstämplade innan dom släpps fria för allmänheten.

Jag tror det är 70 år som såna dokument får förbli orörda.

Men såna här stora hemligheter ser man nog till att förstöra innan de bli tillåtet för allmänhet.. =/

@Jacker

Kennedy blev ju mördad när han inte gick med på planerna om att utföra terrorattacker på amerikanska städer för att kunna starta krig mot Kuba.

Kvittar väl vem som mördade honom, det är ju rätt solklart att det är dom stora makterna som ligger bakom.. ingen förvirrad hillbillie som man skyllde på.

Vietnamkriget vet jag inte.. har inte kollat upp det faktiskt.. orkar inte med allt, finns ju fuffens-grejer bakom varenda sak USA hittar på.

Jag hade statistik nån gång på vart och runt om i världen USA har baser. Dom har infiltrerat i princip vare land. För nåt år sedan ville man t.om köpa upp en bit av grönland för att bygga nån privat bas.

Typ.. ingen som märker att någon håller på att ta över världen?

Hehe.. ja dom har rätt genomgående kontroller nu på flygplatser och annat.

Men min pappa åkte till USA bara nån månad efter 11:e september.. dom rotade igenom allt hans bagage. Stoppade ner händer i strumpor och skor osv.. Dom hittade inget.. Bara det att han hade en genomskinlig plastpåse med fem stycken fällknivar i.. den hittade dom inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte riktigt varför dom fortsatte kriga i Vietnam.

1. Valet om ett förenat vietnam påböras.

2. Sydvietnams president Diem stoppar valet för han är rädd för att förlora sin roll som president.

3. Folk blir sura och galna på President Diem och ett krig startas.

4. USA åker dit och hjälper Diem och hans sydvietnamesiska trupper.

5. Efter ett tag får inte Diem vara president längre för han är katolik eller vad det var, katolikerna hade länge tryckt ner och visat mindre respekt åt buddisterna. (var nåt sånt tror jag)

Nu undrar man ju varför USA fortsätter kriga, dom var ju där för att hjälpa Diem men dom kan ju inte hjälpa honom med ett krig ifall han inte nåt med kriget att göra?! ;)

6. Kriget fortsätter länge.

7. USA byter president bla bla bla

8. USA bestämmer sig för att dra sig tillbaka...

9. USA flyr fältet... .bla bla bla.

10. Det blir inbördeskrig igen bla bla..... :P men man undrar vad f*n hade USA att göra där från första början? Åka dit, kriga, fara hem :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@AE_Dave

Tackar.. vet jag lite mer om vietnam ;)

Får ta å kolla upp det där sen.. om det är så onödigt som det verkar vara måste det funnits nåt annat de skulle tjäna på genom kriget. USA har nog aldrig gått ut i krig om det inte fanns nåt att tjäna på det.

Länken som Funnylin postade är ruskigt intressant..

Massvis med intressanta filmer.

Räcker nästan med att läsa vad filmen handlar om för att bli rätt ställd många gånger..

BBC Newsnight - Theft of the Presidency

How the Bush brothers stole the 2000 US election by removing black Democrats from voter lists in Florida

CNN – press conference

A reporter asks about Dean's comments that Bush had foreknowledge of 9-11, observe the strange reaction by Bush

BBC Documentary – Sacrifice at Pearl Harbor

The official account states that this was a surprise attack by the Japanese, the truth turns out to be different

The War Conspiracy

Connections between the CIA, oil companies and the Vietnam war

US ready to seize Gulf oil in 1973

Recently made public British government documents show that the US were considering using force to seize oilfields in the Middle East during an oil embargo by Arab states in 1973

the Carlyle Group Exposed

Just what exactly is this criminal cartel up to?

(has short intro in Dutch)

'The poor marched on the city centre'

Greg Palast takes a look at the failed coup attempt by the US, in the world's fourth largest oil exporting country, Venezuela

Crack the CIA

A short film about the CIA and how they are involved in drug trafficking

Kevin Phillips - former White House strategist

Phillips spoke at Berkeley, California in January 2004. He exposes four generations of criminal activity by the Bush dynasty

BBC Four - The Trials of Henry Kissinger

Assassination, secret bombings and massacre. War crimes committed by Kissinger

Conspiracy of Silence

US government child sex abuse, drugs and yet another cover-up

1 2 3 4

Yale's secret society, 'Skull & Bones'

1 2

The Money Masters – How International Bankers Gained Control of America

An absolutely mind blowing film that covers the history of money and banking systems throughout Europe and America. It shows how a small group of men control countries through a corrupt system of finance and central banking, to enslave and oppress humanity

1 2

Obstruction of Justice

TV documentary about police murdering children who discovered government drug trafficking, and the cover-up that followed

1 2 3

G Edward Griffin - the Capitalist Conspiracy

How capitalism financed communism and the role played by international banking

BBC Newsnight – General Jay Garner

Greg Palast interviews the former US administrator in Iraq, who describes Washington's long-term vision of Iraq as an American political and military base in the Middle East

Doubts over Dr David Kelly's suicide

A British television news item about medical experts who have doubts over whether Kelly killed himself

The Making of a Dictator

The arming of Saddam, by, amongst others, George Bush snr.

produced in May 1993

the Hidden Wars of Desert Storm

This documentary shows how the US government has manipulated the Gulf to ensure a secure supply of oil, including how the CIA installed their puppet Saddam Hussein

Donald Rumsfeld & Saddam Hussein

In 1983 these criminals met to discuss chemical & biological weapons sales

BBC Newsnight - Has someone been sitting on the FBI?

An item about how Bush and the bin Ladens are connected and how FBI investigations into terrorist groups were stopped by the US government

ITV John Pilger - Breaking the Silence: Truth and lies in the war on terror

Mainstream documentary exposing the real reasons for the war on terror, raising the issue of rising fascism

The Daily Show

Michael Moore has some issues concerning September 11th

Mike Springman – US consulate and foreign service official

Springman went public (after internal efforts failed) to expose the State Dept/CIA conduiting terrorists into the US

Alex Jones – 9-11: the Road to Tyranny

a long film by Alex Jones on the history of government terrorism

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...