Carolus XII rex suenica Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Oki ska kolla upp det, verkar intressant att se, vem vet jag kanske ändrar uppfattning! Jag tycker dock fortfarande att det låter orimligt, men jag får väll maila whasington post och new york post. Internet är fantastiskt! //carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 (redigerad) Håller på att bli paranoid? Varför tror alla att världen är vad den utger sig för att vara? Ingen lögn: På 60-talet hade CIA planer på att kapa amerikanska passagerarflygplan, för att därefter krascha i amerikanska byggnader, sist men inte minst: Skylla på Kubanerna. Planen kanske inte övergavs. All världens media kontrolleras av ett fåtal personer, alla sitter med i Bilderberg gruppen. Folk kan manipuleras, folk manipuleras, genom media. Sitter Berlusconi, Bill Gates, Steve Case, Robert Murdock (han har kanske ett annat förnamn) där? Redigerad 25 september, 2004 av Sirius Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 och det finns aldrig statlig media någonstans i världen? tex SVT? I italien finns det statlig media, i usa också. //Carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 (redigerad) Sitter Berlusconi, Bill Gates, Steve Case, Robert Murdock (han har kanske ett annat förnamn) där? Väldigt svårt att säga vilka som exakt sitter där. Det har läckt ut många dokument, men det är ju svårt att avgöra vilka som är falska och vilka som är sanna. Fast entydigt enligt många: Alla Amerikanska presidenter sedan starten(52?). Högt uppsatta politiker i Europa och USA. Högt uppsatta finansmän i Europa och USA. Sen kan man vara ganska säker på: Människor som kontrollerar media. Rothschilds klanen. Rockefeller klanen. Tror iaf jag hört Bill Gates och Robert Murdoch i samband med Bilderberg gruppen ett flertal gånger! och det finns aldrig statlig media någonstans i världen? tex SVT? I italien finns det statlig media, i usa också. Jo men staten är ju staten. Bilderberg kan i stora drag kontrollera staten. Redigerad 25 september, 2004 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 Konkreta bevis tack. Sådan info skulle aldrig CIA släppa. kuba var ju endå nära på att starta krig så varför skulle dom göra detta? Funnylin har faktiskt (nästan) rätt, Operation Northwoods hette planen och dokumentet dök upp för lite över tio år när en massa dokument som relaterade till mordet på JFK släpptes fria. Se t.ex: http://abcnews.go.com/sections/us/DailyNew...efs_010501.html http://www.gwu.edu/~nsarchiv/news/20010430/ har en länk till dokumentet. Att krascha plan i byggnader skulle ha ingått i Operation Northwoods är något som Funnylin har hittat på. Sitter Berlusconi Nej. Bill Gates Nej, men hans fru Melinda Gates var inbjuden i år. Steve Case Nej. Robert Murdock (han har kanske ett annat förnamn) där? Om du menar mediamogulen Rupert Murdoch så var han inte där, men Robert Kagan och Max Boot som brukar skriva för Murdochägda Weekly Standard var inbjudna i år. Sedan är de ingen av de som Funnylin nämner medlemmar av Bilderberg-gruppen utan bara några av de lite över hundra personer som bjuds in varje år till gruppens möte. Se t.ex. den här sidan. Jo men staten är ju staten. Bilderberg kan i stora drag kontrollera staten. Nej. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2004 (redigerad) Att krascha plan i byggnader skulle ha ingått i Operation Northwoods är något som Funnylin har hittat på. Det har jag så fan heller. Bombings were proposed, false arrests, hijackings: *"Exploding a few plastic bombs in carefully chosen spots, the arrest of Cuban agents and the release of prepared documents substantiating Cuban involvement also would be helpful in projecting the idea of an irresponsible government." *"Advantage can be taken of the sensitivity of the Dominican [Republic]Air Force to intrusions within their national air space. 'Cuban' B-26 or C-46 type aircraft could make cane burning raids at night. Soviet Bloc incendiaries could be found. This could be coupled with 'Cuban' messages to the Communist underground in the Dominican Republic and 'Cuban' shipments of arms which would be found, or intercepted, on the beach. Use of MiG type aircraft by U.S. pilots could provide additional provocation." *"Hijacking attempts against civil air and surface craft could appear to continue as harassing measures condoned by the Government of Cuba." http://www.whatreallyhappened.com/northwoods.html Sen kanske jag hade fått för mig att dom skulle kracha in dom i byggnader. Men det var fan inget jag hittat på! Sedan är de ingen av de som Funnylin nämner medlemmar av Bilderberg-gruppenOm du menar Rockefeller och Rothschilds, så jo det är dom! Bilderberg is composed of 120 international financiers and political leaders and has met secretly under that name since 1954. Long-time powers in Bilderberg include the Rockefellers of America and the Rothschilds of Britain and Europe. Edit: Dom enda svenskar som varit medlemmar är(Tror jag iaf?): Gustafsson, Sten, Chair, AB Astra, ex-Chair, Saab-Scania AB Barnevik, Percy, Chairman, Investor AB Sen finns det fler som varit med på möten. Förresten sluta påstå att jag hittar på saker! Redigerad 25 september, 2004 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Vilken djäkla bullshit. Sluta vara så himmla konspiratoriska. Om CIA ville kapa flyg är det fy skam på dom, men om du hittar på, eller litar på osäkra källor år det fy-skam på dig. Det finns faktiskt SKÄMTSIDOR som skriver sånt tjafs. Har sett en sida där man påstår att Bush och Putin vill att USA och Ryssland ska bli till EN gigantsik superstat. Det var en SKÄMTSIDA. Dessutom tror jag knappast att CIA körde in i WTC. Usama sa ju själv att det var hans organisation som "Slog till mot den store satan, USA". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Det har jag så fan heller. Att kapa plan och krascha dem i byggnader är inget som överhuvudtaget nämns i Operation Northwoodsdokumentet så påståendet att "[p]å 60-talet hade CIA planer på att kapa amerikanska passagerarflygplan, för att därefter krascha i amerikanska byggnader, sist men inte minst: Skylla på Kubanerna" är en lögn. Vad du sedan vill kalla det skiter jag i. Förresten sluta påstå att jag hittar på saker! Gärna, så fort du slutar hitta på saker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 Dessutom tror jag knappast att CIA körde in i WTC. Usama sa ju själv att det var hans organisation som "Slog till mot den store satan, USA". men vad fan, det är inte säkert att det var Usama som satt där framför kameran, kan ju lika gärna vara en gubbe som liknar honom, sen har dom gjort om honom lite så ser han ut som Usama, ingen tänkte nog på det ändå Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2004 (redigerad) Att kapa plan och krascha dem i byggnader är inget som överhuvudtaget nämns i Operation Northwoodsdokumentet så påståendet att "[p]å 60-talet hade CIA planer på att kapa amerikanska passagerarflygplan, för att därefter krascha i amerikanska byggnader, sist men inte minst: Skylla på Kubanerna" är en lögn. Vad du sedan vill kalla det skiter jag i. Gärna, så fort du slutar hitta på saker. Det kanske är en lögn. Men att jag hittat på det är också en lögn! btw: Känns lite som att du sitter och försvarar CIA. Faktum: Dom planerade terrorattacker mot sitt eget folk. Om det nu gick ut på att skjuta ner passagerarplan eller kapa dom spelar ingen större roll. Det var hursomhelst vidrigt gjort, det finns inget som säger att dom planerna inte skulle kunna återupptas. Redigerad 28 september, 2004 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 8 oktober, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2004 (redigerad) http://www.thongsnbongs.com/video/911_In_Plane_Site.avi 53 Minuter lång dokumentär om 9/11. Får en att höja ögonbrynen. väldigt intressanta frågor. vad var det för föremål som var fastsatt på botten av planet som träffade södra tornet?? och varför blixtrade det till precis innan båda planen kraschade i tornen? Högst Sevärt! Redigerad 8 oktober, 2004 av Mikolan Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
christeribaren Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Flaggan på kortet på månlandningen blåste, men det blåser inte i rymden. Flaggan vajar bara, och endast då, när austronaten försöker få ner flaggan i marken Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Låt gamla trådar sova. Starta hellre en ny. *Låst* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts