Carolus XII rex suenica Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 exakt! dom som tar liv ska bli tagna sina liv! så ser jag på det sv fängelser borde också skärpa sej, det är ju inte jävla hotel dom ska bo på! en lodis kan ju dräpa för att få husrum i värsta lyxvillan med ett stängsel runt! en stencell och ett hål för mat är allt såna där omänskliga svin ha och våldtäktsmän ska kastreras på öppna torg! sverige är ett fjantland HELT KLART! Dom får bättre mat än vad man får skolan! Det var ju en lett som slog ihjäl en man bara för att få komma till svensk fängelse! Dom ska straffas inte belönas! (:!!! //carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 19 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2004 Jag tror att USA är mäktiga för att de har mycket pengar, pengar ger makt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 22 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2004 Jag frågade min SO-lärare idag om allmänheten fick ha Raketgevär i USA.´ Det trodde han inte på, jag själv tycker att det verkar föröverdrivet. Så dumma är väl inte amerikanarna, eller? Allmänheten får inte äga raketgevär i USA, men med en speciell federal vapenlicens kan man äga raketgevär om den lokala polismyndigheten godkänner det. Och det förutsätter att det är i en delstat som inte har sina egna lagar som förbjuder innehav av sådana vapen. Dessutom är granater väldigt svåra att få tag i USA, i praktiken nästan helt omöjligt. Jag såg på tv i morse att i UsA har man dödsstraff på minderåriga, de hade avrättat 9 i år eller något sånt. Det är ju helt sjukt. Jag tycker inte alls om det!!! Det är inte helt sant, det har inte avrättats någon minderårig i USA sedan i slutet på 50-talet någon gång. Det finns 5 delstater som tillåter att 17-åringar, och 14 som tillåter att 16-åringar döms till döden, och det är enligt federal lag inte möjligt för delstaterna att tillåta dödsdomar på folk som inte fyllt 16. Sedan dödsstraffet återinfördes i USA på sjuttiotalet har 22 personer avrättas för brott som begåtts innan förövarna var 18, men ingen av dem avrättades innan de fyllt 18 (länk). http://www.deathpenaltyinfo.org/ har väldigt mycket information om dödsstraff i USA om du vill läsa mer. Sist en 9åring vart avrättad i usa var när han hade 3 av sina kompisar med pappas gevär, och visade ingen ånger. Har du någon länk eller något namn på killen så man kan kolla upp det. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 23 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2004 Nej koffein bara mitt minne. Men jag kan leta upp det om du vill. Han hade satt på brandlarmet i sin skola och sedan skjutit på folk som sprang ut, han en kompis med sig tror jag. Moores lögner //Carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Nej koffein bara mitt minne. Men jag kan leta upp det om du vill. Han hade satt på brandlarmet i sin skola och sedan skjutit på folk som sprang ut, han en kompis med sig tror jag. Moores lögner //Carolus Om (du) menar att dom barnen du snackar om i ditt inlägg vart avrättade så har du nog fått något om bakfoten. Dom tog sina egna liv efter massakern. Sorligt.. att dom inte vågar ställas inför rätta! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Nej koffein bara mitt minne. Men jag kan leta upp det om du vill. Han hade satt på brandlarmet i sin skola och sedan skjutit på folk som sprang ut, han en kompis med sig tror jag. Är du säker? Det låter som om du pratar om incidenten i Jonesboro, Arkansas 98? Isåfall så lever de båda gärningsmännen/pojkarna fortfarande. Om (du) menar att dom barnen du snackar om i ditt inlägg vart avrättade så har du nog fått något om bakfoten. Dom tog sina egna liv efter massakern. Menar du Columbineincidenten? Sorligt.. att dom inte vågar ställas inför rätta! Men då antar du att personer som börjar skjuta vilt omkring sig på skolor är mentalt stabila, vilket inte verkar alltför troligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 (redigerad) Dom ungdomarna borde ändå få se Elektriska Stolen Och ja jag menar Columbine. Redigerad 24 september, 2004 av _-MadeMaN-_ Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Är du säker? Det låter som om du pratar om incidenten i Jonesboro, Arkansas 98? Isåfall så lever de båda gärningsmännen/pojkarna fortfarande. Menar du Columbineincidenten? Men då antar du att personer som börjar skjuta vilt omkring sig på skolor är mentalt stabila, vilket inte verkar alltför troligt. Varför käbblar alla om "Mental stabilitet". Menar ni att jag ska springa in i skolan och skjuta allt som rör på sig, sen påstå att jag är mentalt sjuk och sen slippa straff, utan få medkänsla. HELT FEL! Miailovic ska få fängelse oavsett om han är sjuk eller ej. De där ungdommarna ska få samma straff som dom skulle få om de var friska! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Varför käbblar alla om "Mental stabilitet". Menar ni att jag ska springa in i skolan och skjuta allt som rör på sig, sen påstå att jag är mentalt sjuk och sen slippa straff, utan få medkänsla. HELT FEL! Miailovic ska få fängelse oavsett om han är sjuk eller ej. De där ungdommarna ska få samma straff som dom skulle få om de var friska! håller med dig igen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Varför käbblar alla om "Mental stabilitet". Menar ni att jag ska springa in i skolan och skjuta allt som rör på sig, sen påstå att jag är mentalt sjuk och sen slippa straff, utan få medkänsla. HELT FEL! Miailovic ska få fängelse oavsett om han är sjuk eller ej. De där ungdommarna ska få samma straff som dom skulle få om de var friska! Det har jag aldrig påstått heller. Jag menade bara att man nog inte kan utgå ifrån att personer som har tillräckligt många skruvar lösa att de mejar ner en skolmatsal har tillräcklig sinnesnärvaro att tänka logiskt vid den tidpunkten. Om de sedan kan räknas som ansvariga eller inte för sina handlingar pga. sinnessjukdom är en helt annan fråga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 ni vet väl vem som var i wtc innan planen kom samma morgon De som hade WTC som arbetsplats? Eller tänkte du på något speciellt? tror fullt och fast på att allt är påhittat av bush för att bli "världens mest älskare man" eller sånt... Öhm? Påhittad: inte verklig, (upp)diktad || påhittat Om WTC-attacken och tornens kollaps var påhittade, varför verkar WTC inte finnas kvar? Drar upp denna... Intressant! Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Själv förstår jag inte riktigt var de får allt ifrån. Planet återfanns inne i Pentagon med diverse vrakdelar utspridda över nedslagsplatsen. Dessutom så ser ingångshålet ut att vara alltför stort för att kunna ha gjorts av någon missil eller jaktplan. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Om (du) menar att dom barnen du snackar om i ditt inlägg vart avrättade så har du nog fått något om bakfoten. Dom tog sina egna liv efter massakern. Sorligt.. att dom inte vågar ställas inför rätta! Jag vet vilka du menar, såg en dokumentär om dom, dom tränade i skogen och grejer. Hade spleat för mycket doom eller ngt, och nej det rör sig inte om dom. //carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 (redigerad) Öhm? Om WTC-attacken och tornens kollaps var påhittade, varför verkar WTC inte finnas kvar? Öhm? skämt? Öhm? han menar ju inte att det var påhittat utan uppgjort Redigerad 24 september, 2004 av Griimn Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Öhm? skämt? Öhm? han menar ju inte att det var påhittat utan uppgjort det låter ju lika dumt, håller världen på att bli paranoid? Ungefär som att påstå att Kennedy sköt sig själv. //carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 det låter ju lika dumt, håller världen på att bli paranoid? Ungefär som att påstå att Kennedy sköt sig själv. //carolus fråga inte mig jag är neutral Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 det låter ju lika dumt, håller världen på att bli paranoid? Håller på att bli paranoid? Varför tror alla att världen är vad den utger sig för att vara? Ingen lögn: På 60-talet hade CIA planer på att kapa amerikanska passagerarflygplan, för att därefter krascha i amerikanska byggnader, sist men inte minst: Skylla på Kubanerna. Planen kanske inte övergavs. All världens media kontrolleras av ett fåtal personer, alla sitter med i Bilderberg gruppen. Folk kan manipuleras, folk manipuleras, genom media. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Konkreta bevis tack. Sådan info skulle aldrig CIA släppa. kuba var ju endå nära på att starta krig så varför skulle dom göra detta? Carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Konkreta bevis tack. Sådan info skulle aldrig CIA släppa. kuba var ju endå nära på att starta krig så varför skulle dom göra detta? Jo den infon har dom släppt! Såg det på en Fransk dokumentär om CIA's historia, både en New York Post reporter och en fd CIA chef bekräftade det. Sen finns det väl också flera källor på nätet som säger det, men dom brer väl på lite väl mycket. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Skulle vilja läsa den artikeln i new york post, och se den där dokumentären. Men inte förens jag sätt den dokumentären och läst den artikeln kan jag hävda att du har fel eller rätt. //carolus Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2004 Skulle vilja läsa den artikeln i new york post, och se den där dokumentären. Men inte förens jag sätt den dokumentären och läst den artikeln kan jag hävda att du har fel eller rätt. //carolus Kom på att det kan ha varit Washington Post också, nått med Post iaf. Dokumentären gick i 3 delar i SVT1 för några månader sen, klart sevärd(Vetifasen vad den heter dock)! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts