Jump to content

I anknytning till USA-tråden

ElGato
 Share

Recommended Posts

Mycket snack om Usama Bin Laden och vilken ond människa han är, detta på grund av hans "skyldighet" i 11:e september-dåden. Men vad vet vi egentligen om detta, är vi säkra på att det är han som låg bakom?

Tydligen en hel del eftersom USA bränner så mycket pengar på att ställa honom inför rätta.

Visste ni att lilla George W. Bush gjorde sin första miljon tack vare Bin Laden?

Menar du Arbustoaffären? De pengarna fick Bush från James Bath och har ingenting med bin Ladengruppen att göra. Källa: Artikel i Weekly Standard.

Bush-familjen och Laden-familjen har nära band till varandra, de har många års vänskap och handelsutbyte mellan sig.

Två stora oljefamiljer gör affärer med varandra? Det är ju nästan så jag tappar monokeln. Menar du att det skulle betyda något speciellt?

Dagarna efter 11:e september flög Bush-famlijens privata flygplan runt över USA (där det rådde flygförbud) och hämtade upp familjemedlemmar av Laden-familjen

Fel. Familjen bin Laden chartrade ett eget plan efter att flygförbudet lyfts. De lämnade sedan landet den 20:e september.

och flög dem till Afghanistan

Fel. De flög hem till Saudi Arabien. Vad skulle de ha ogjort i Afghanistan?

trots att FBI uttryckt att man ville ta in dem till förhör innan dess.

Fel. FBI kollade upp passagerarna och såg ingen anledning att hålla kvar dem.

1) Det var inget flygplan som kraschade in i Pentagon!

Alla tre bilderna är tagna från samma position. Hur i hela friden kan en Boeing 757 ha slunkit igenom fasaden? Titta själva:

http://www.thepowerhour.com/postings/report.htm

Länken är trasig. Men du som tydligen är expert på flygkrascher, hur skulle hålet i Pentagon ha sett ut? Och kan du passa på och förklara det här för mig när du ändå håller på: Såhär såg det ut när en B-25 bombare kolliderade med Empire State Building 1945, och notera att hålet är mycket mindre än planet. Var det också en missil?

2) Det var en missil som sköts in i Pentagon!

På följande sajt kan man väldigt tydligt se, förutom explosionen, att det är något som tränger in i Pentagonfasadens första våning.

Precis, det var flygplanet.

Är det månne resterna av missilen som Pentagonpersonal smått generat lomar iväg med här:

Nej, det är resterna av flygplanet.

Varför beslagtog FBI videofilmer från bevakningskamerorna tillhörande den närbelägna bensinmacken och Sheraton Hotel?

Svar: För att det inte skulle komma till allmänhetens kännedom att det var frågan om en missil som kraschade i Pentagon:

Eller för att kunna studera bilder på kraschen?

Varför tog FBI över tre av våningarna på Sheraton Hotel morgonen den 11 September?

Svar: För att hotellgäster och personal inte skulle bli vittnen till missilens framfart:

Firmafest?

Är du förresten medveten om att det går en motorväg alldeles bredvid nedslagsplatsen? Eller att det finns bostäder i närheten? Båda två har en bättre översikt av nedslagsplatsen än hotellet.

3) Passagerarplanen var fjärrstyrda av kuppmakarna!

Jag tittade igenom länkarna och hittade inte mycket annat än att tekniken för att fjärrstyra plan redan finns idag. Finns det överhuvudtaget några bevis för att planen var fjärrstyrda?

Piloten i Flight 77, "Pentagonplanet", fick kontroll över fjärrstyrningen och kunde avvärja Pentagon, dit planet var menat att fjärrstyras. Det mesta tyder på att planet senare sköts ner i Pennsylvania, i närheten av Flight 93, som också sköts ned där (se punkt 9). Vrakdelar från dessa två plan hittades utspridda över drygt 10 kilometer stort område.

Men hur hamnade resterna av Flight 77 och dess passagerare inne i Pentagon isåfall?

Man ville att så få amerikanare som möjligt skulle dö, så därför hade man mixtrat med datorerna på flygterminalen, så att sammanlagt endast 264 passagerare flög i dom fyra Boeingplanen (ca 65 per plan), som gick kust till kust...

Har du någon passagerarstatistik över linjerna som man kan få titta på, eller antar du bara?

4) Luftförsvaret rörde inte en fena på 1,5 timmar!

Fel. http://www.9-11commission.gov/report/911Report_Ch1.pdf

Inte ett endaste litet jaktplan skickades upp för att genskjuta eller spana från kl.08.15, då man blev varse om den första kapningen, till kl.09.35, då Bush var färdig med sitt tal till nationen...!

Se ovan.

En tidsperiod nästan lika lång som en hel fotbollsmatch...!

Hej, ett rätt iallafall. ;)

Inte ens efter kl.09.03, då man definitivt visste om att det var fråga om terrordåd, brydde man sig om att jobba, trots att man då visste att det fanns två kapade plan till i luften, som fick härja fritt i ungefär en halvtimme till.

Läs Elfte Septemberkommisionens rapport istället. Militären hade ingen aning om att Flight 11 kapats förrän 8 minuter innan kollisionen, att Flight 175 kapats fick man reda på samtidigt som den kolliderade med WTC, Flight 77 och 93 visste de inte exakt var de var innan de såg rökmolnen från respektive krasch.

http://www.9-11commission.gov/report/911Report_Ch1.pdf

6) WTC-tornens högst underliga sätt att kollapsa, tyder på att dom var utsatta för sprängladdningar!

Så du är demoleringsexpert också? Hur skulle tornen ha kollapsat då enligt dig?

http://www.pbs.org/wgbh/nova/wtc/

http://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_t...ld_Trade_Center

7) WTC 7 sprängdes också!

Se ovan.

8) President Bush verkar ha vetat om om att terrorattentatet skulle ske 11 September!

Hurså?

9) President Bush fortsatte läsa sagor med 7-åringarna, trots att han just hade fått reda på att båda WTC-tornen hade attackerats med passagerarplan!

Detta var iof lite konstigt, men inget som direkt skulle bevisa att han låg bakom eländet.

Detta trots att han, enligt flera personers vittnesmål, redan kände till den första WTC-attacken (kl.08.45) i New York...!

Han sade själv att han, precis som de flesta just då, trodde att den första kollisionen var en olycka.

Sedan (kl.09.30) så höll han ett kort TV-sänt tal till nationen pga terrordåden. Det märkliga i sammanhanget är att så sent som dagen innan, alltså 10 September, hade man gjort om i programtablån, och annonserat ut att Bush skulle tala om skola och utbildning, och att det skulle sändas just klockan 09.30 den 11 September...

Det är ju nästan självklart. Om man ska hålla ett tal inför nationen om skola och utbildning är det alldeles utmärkt att fotas med en massa barn. Det kallas PR. Och varför skulle att "man", tv-bolagen antar jag, lägger om sina tv-tablåer betyda något speciellt?

10) Bush har avslöjat sig ha sett den första kraschen live på TV!

Apropå att Bush sagt sig (försagt sig?) sett på TV just när det första planet kraschade mot WTC, så kan han omöjligen ha gjort det på någon vanlig TV-monitor, eftersom TV-bolagen knappast hade några förkunskaper om attackerna...

Den franske privatpersonens film av planet som kraschade det första WTC-tornet kan omöjligen ha nått TV och världspublik inom 18 minuter, som var differensen mellan dom två WTC-attackerna. Hans film kablades ut över världen en bra tid efter att det andra planet (kl.09.03) träffat WTC, väl att märka!

Hur kunde Bush ha sett kraschen? Var såg han den någonstans?

Är det helt otänkbart att CNN och dyl. har hunnit nämna i direktsändning att ett plan har kolliderat med WTC inom 15 minuter? Om han hade sett stillbilder, en nyhetsuppläsare läsa upp telegrammet eller en videofilm spelar väl inte så stor roll? Har du något exakt citat?

11) Presidentens bror Jeb instiftade undantagslagar i Florida endast fyra dygn innan terrordåden!

Skitsnack.

http://www.worldnetdaily.com/news/article....RTICLE_ID=25051

Mycket intressant och avslöjande i sammanhanget är att president Bush, dagen innan terrordåden, valde att dra iväg till just Florida, staten där hans guvernörsbroder Jeb Bush passade på att instifta särskilda undantagslagar, endast fyra dygn innan dåden...

Intressant? Avslöjande? Vad yrar du om? Han åkte ner till Florida för att han skulle hålla sitt tal på Emma E Bookers Elementary School i Sarasota nästa morgon.

12) Inga som helst bevis på att araber var inblandade i kapningarna!

Apropå dom fyra kapade planens passagerarlistor, så är det intressant att notera, att det inte fanns en enda person med ett arabiskt namn eller arabiskt utseende!

Förklara isåfall hur de misstänkta kaparna på Flight 77 filmades då de gick på planet:

http://www.cnn.com/2004/US/07/21/attacks.s...ideo/index.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3915471.stm

Inom några dagar efter dåden kröp det dessutom fram att 8 av dom 19 påstådda kaparna fortfarande levde och att en av dom hade varit död sedan två år...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1559151.stm

Hur tusan får du "The identities of four of the 19 suspects accused of having carried out the attacks are now in doubt" till att 8 misstänkta kapare ska vara vid livet?

14) CIA stämde träff med Usama bin Ladin strax innan terrordåden!

En stor världsnyhet förra året var när bin Ladin besökte det amerikanska militärsjukhuset i Dubai 4-14 Juli för sina kroniska njurbesvär.

Medan han låg där, så träffade han 7 Juli och några dagar framöver den lokala CIA-chefen Larry Mitchell.

Men ingen oberoende källa har lyckats bekräfta Le Figaros historia,

15) Usama bin Ladin-Videon var ett grovt CIA-falsarium:

Så, inte nog med att talet var helt felöversatt, det var inte ens Usama i filmen? Lite tårta på tårta.

Om det var Usama i filmen och den var felöversatt så skulle det vara märkligt.

Om det inte var Usama i filmen och den var korrekt översatt så skulle det vara märkligt.

Om det inte var Usama i filmen och den var felöversatt så skulle det bara vara korkat.

Menar du att CIA förfalskade en film med flit för att den skulle se ut att vara förfalskad?

Vad menar du?

16) Bush/Ladin-klanerna har mångåriga gemensamma affärsprojekt!

Jaha, men bin Ladengruppen har sedan länge brutit kontakten med Usama så det har ingen större relevans i sammanhanget.

Usama bin Ladin är ju som bekant en skapelse av CIA och har stått i många år på deras avlöningslista. Hans mångåriga vänskapsband med Bush och CIA är väldokumenterat.

Så länge han och mujaheddinerna slogs mot Sovjet ja. När han satte igång att bomba amerikanska militärbaser så var det samarbetet över.

De intima banden mellan Bush/Ladin-klanerna och deras gemensamma affärsprojekt har pågått sedan tidigt 80-tal!

Och?

Som kuriositet kan nämnas att George W Bush tjänade in sin första miljon tack vare Ladinarna:

Fel.

President Bush förbjöd FBI att utreda medlemmar av bin Ladins familj som var bosatta i USA, vilka sedan flögs tillbaka till Saudiarabien dagarna efter 11 September:

Fel.

17) Personal från CIA låg bakom Anthrax-utskicken (Mjältbranden)!

Vad har det med 11:e september att göra?

18) Ett stort antal världsberömda mikrobiologer, som hade inside information om mjältbranden, har dött under mystiska omständigheter det senaste året

Vad har det med 11:e september att göra?

19) Redan i Juli, två månader innan 11 september-attentatet, började USA dra upp riktlinjerna och planlade att man skulle påbörja kriget mot Afghanistan och Talibanregimen, i just Oktober månad:

Usama och Al Qaida var sedan länge eftersökt för sina terrorattentat, så helt otroligt verkar det inte om någon militär brainstormat fram lite planer hur man ska få tag i honom.

20) FEMA (Federal Emergency Management Agency) verkar ha varit varskodda, eftersom dom skickades till New York redan på kvällen den 10 September, för att vara på plats när attackerna kom nästa dag:

"För att vara på plats inför övningarna nästnästa dag" menar du.

21) Bevakningskamerans film av Pentagon-kraschen retuscherad!

Döda länkar. Vad hade ändrats tyckte du?

22) Vittnesuppgifterna falska och fabricerade!

Kommer du ihåg punkt 10 där du skrev att "TV-bolagen knappast hade några förkunskaper om attackerna"? Så media var med på konspirationen iallafall? Eller var alla ögonvittnen egentligen civilklädda CIA-agenter?

23) Mobilsamtalen från passagerarna fejkade:

Se ovan, och var telefonbolagen också inblandade? Jäklar vad mycket folk du vill ha med i röran.

4) Flight 93 sköts ner i Pennsylvania!

Men, ljudupptagningarna från planet då?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,509145,00.html

Ett känt faktum är att både nuvarande president Bush och pappa Bush starkt vurmar för den Nya Världsordningen; "New World Order". Faktum är att första gången uttrycket introducerades i större sammanhang, var av pappa Bush, när han som president gav ett tal inför Senaten. Datumet han valde ut för detta ändamål var den 11 September 1990:

Nja, det var snarare Woodrow Wilson som var först med det, han pratade om det när Nationernas Förbund bildades efter första världskriget. Men vad har nationernas förbund med 11:e september att göra?

För att sammanfatta: jösses, Jeff Rense, Alex Jones och David Icke? Lite källkritik om jag får be. Ett tips är att läsa genom Elfte September-kommisionens rapport och tänka efter lite istället för att lyssna på folk som tror att jorden styrs av utomjordiska reptiler. http://www.9-11commission.gov/ sexhundra sidor med riktigt intressant läsning om totalt oförberedda USA var på 11:e septemberattacken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 232
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Visserligen står ju egentligen ord mot ord (i vissa fall iaf) så vem ska man tro? ;)

ElGato såklart!

btw: Var det som han skrev i första inlägget, inte han som skrev allt det där. Han kopierade det från ett annat forum. Så ställ honom inte till svars för tex: "Hur skulle du tycka att explosionerna skulle sett ut"(Or whatever).

btw2: Ingen har sagt att dom tror på David "Jorden styrs av ödlor" Icke!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ni vet väl vem som var i wtc innan planen kom samma morgon, ganska bra tidpunkt för agenter att plantera c4 eller liknande tycker jag... tror fullt och fast på att allt är påhittat av bush för att bli "världens mest älskare man" eller sånt... hoppas han ramlar ur en skyskrapa eller blir lönnmördad! isf skulle jag fira i flera år

edit:tycke det ser ut som att det exploredar ganska kraftigt, borde det inte bara ramla ihop efter ett tag

post-22-1092865099_thumb.jpg

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ElGato såklart!

^_^

btw: Var det som han skrev i första inlägget, inte han som skrev allt det där. Han kopierade det från ett annat forum. Så ställ honom inte till svars för tex: "Hur skulle du tycka att explosionerna skulle sett ut"(Or whatever).

Jo, jag kände ganska snabbt igen Chockad/Anden i Kroppens tokerier från Flashbacks forum. Jag var mest nyfiken på hur ElGato hade resonerat eftersom han tydligen höll med det mesta av texten.

btw2: Ingen har sagt att dom tror på David "Jorden styrs av ödlor" Icke!

Men varför postar han en massa länkar till David Ickes sida som bevis för tokigheterna isåfall?

Undrar du inte också varför de flesta som tror att 11:e september var iscensatt av CIA också tror på allt möjligt knasigt, som David Icke som tror att han är guds son och Alex Jones som tror att vampyrer är medlemmar i Skull & Bones?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar du inte också varför de flesta som tror att 11:e september var iscensatt av CIA också tror på allt möjligt knasigt, som David Icke som tror att han är guds son och Alex Jones som tror att vampyrer är medlemmar i Skull & Bones?

Har aldrig hört något vettigt från David Icke. Men Alex Jones har väl iaf skrivit lite seriösare grejer än så?

btw: Kan man klandra någon som tror att 9/11 var styrt uppifrån? Bush och co använder ju det som en ursäkt för allt dom gör numera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Alex Jones har väl iaf skrivit lite seriösare grejer än så?

Tveksamt. Här kan du få höra den knäppa rednecken svamla osammanhängande om CIA, Girls Gone Wild och svarta helikoptrar:

http://www.m2ktalk.com/infowars.htm

Till hans försvar så har han lugnat ner sig litegrann om sataniska ritualer, UFOn och städer på mars efter 9/11. :shifty:

btw: Kan man klandra någon som tror att 9/11 var styrt uppifrån?

Vad menar du med "styrt uppifrån"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Jag frågade min SO-lärare idag om allmänheten fick ha Raketgevär i USA.´

Det trodde han inte på, jag själv tycker att det verkar föröverdrivet. Så dumma är väl inte amerikanarna, eller?

PS: Jag kunde flest amerikanska presidenter i Klassen på vår USA-lektion.

Edit: Lägger till lite. Jag såg på tv i morse att i UsA har man dödsstraff på minderåriga, de hade avrättat 9 i år eller något sånt. Det är ju helt sjukt.

Jag tycker inte alls om det!

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El gato: varför i hela helvete skulle usa hitta på sådana saker?

ge mig en bra anledning...

danil89: Sist en 9åring vart avrättad i usa var när han hade 3 av sina kompisar med pappas gevär, och visade ingen ånger. Men helt klart Usa's vapenlagar e sjuka. Lita inte på michel more, ingen vet vad han fått sitt material till fahrenheit ifrån, och han vägrar säga. så länge han inte uppger källor är han inte trovärdig.

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

El gato: varför i hela helvete skulle usa hitta på sådana saker?

ge mig en bra anledning...

danil89: Sist en 9åring vart avrättad i usa var när han hade 3 av sina kompisar med pappas gevär, och visade ingen ånger. Men helt klart Usa's vapenlagar e sjuka. Lita inte på michel more, ingen vet vad han fått sitt material till fahrenheit ifrån, och han vägrar säga. så länge han inte uppger källor är han inte trovärdig.

//Carolus

Olja, olja, olja.

Man behöver inte vara 9 för att vara minderårig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så du menar att bush dödar 200 människor för att få mer olja? iof... Bra val propaganda, en anledning för att starta krig och få mer olja... du kanske har rätt, men det är ju bara spekulationer, ni kan ju knappast säga att ni kommit med ngt spektakulärt. Det behöver inte vara så, men kan ju lika gärna vara så.. Hursom helst finns det inga bevis som knyter Herr bush till det ni anklagar honom för.

Och heltklart så tycker jag att det var rätt att avrätta den där 9åringen. Han skulle lika gärna ha kunnat gjort om det.

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så du menar att bush dödar 200 människor för att få mer olja? iof... Bra val propaganda, en anledning för att starta krig och få mer olja... du kanske har rätt, men det är ju bara spekulationer, ni kan ju knappast säga att ni kommit med ngt spektakulärt. Det behöver inte vara så, men kan ju lika gärna vara så.. Hursom helst finns det inga bevis som knyter Herr bush till det ni anklagar honom för.

Och heltklart så tycker jag att det var rätt att avrätta den där 9åringen. Han skulle lika gärna ha kunnat gjort om det.

//Carolus

200? 3000 nånting snarare.

Och nej jag tror inte på hela den där texten.

Däremot tror jag att flera topp politiker kände till att det skulle ske och lät det hända.

Finns det någon bättre andledning än att starta krig, och därmed sätta fart på vapen industrin + att man får lite olja.

Dödstraffet är dåligt nog, att döda en nioåring är inte bara idiotisk och barbariskt, det strider mot FN's resolutioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

200? 3000 nånting snarare.

Och nej jag tror inte på hela den där texten.

Däremot tror jag att flera topp politiker kände till att det skulle ske och lät det hända.

Finns det någon bättre andledning än att starta krig, och därmed sätta fart på vapen industrin + att man får lite olja.

Dödstraffet är dåligt nog, att döda en nioåring är inte bara idiotisk och barbariskt, det strider mot FN's resolutioner.

Nej det tror jag inte på. Allt kommer igenom pentagon även om bush skulle spränga det. En sådan löng skulle aldrig funka, någon skulle läcka direkt. Amerikaner är inte endast hjärtlösa skjutglada pshykopater.

Dödstarff är enligt min mening bra. Vi slänger ut hur jävla mycket pengar som helst på mördare, såsom tony olson. När han kommer ut så kommer han med 100% säkerhet göra något olagligt igen. Samhället skulle spara mycket sveda och värk verk genom hans bortgång. Varför är det idiotiskt??? Och definera ordet barbariskt. Vem som helst kan vara barbarisk, om man bor i en hydda är man barbarisk, om man äter en människa är man barbarisk, muslimer är barbariska , en shintoist kan är barbar ,en utläning är barbarisk enligt ordets forna grekiska betydelse.

Alla älskar Fn... Dom är ju dom största barbarerna tillåter folkmord även fast det var efter ett sådant dom skapades.

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dödstarff är enligt min mening bra. Vi slänger ut hur jävla mycket pengar som helst på mördare, såsom tony olson. När han kommer ut så kommer han med 100% säkerhet göra något olagligt igen. Samhället skulle spara mycket sveda och värk verk genom hans bortgång. Varför är det idiotiskt???

exakt! dom som tar liv ska bli tagna sina liv! så ser jag på det

sv fängelser borde också skärpa sej, det är ju inte jävla hotel dom ska bo på! en lodis kan ju dräpa för att få husrum i värsta lyxvillan med ett stängsel runt! en stencell och ett hål för mat är allt såna där omänskliga svin ha och våldtäktsmän ska kastreras på öppna torg! sverige är ett fjantland

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...