Pico Skrivet 3 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 Hoppas inte detta räknas som warez. Jo, jag håller på och gör film, men ljudet försvinner när jag lägger till effekter och exporterar från AlamDV2, så jag skulle behöva rippa ljudet från orginalfilen. Finns det något program för sånt? Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 Vad för sorts film och vad ska du rippa ifrån? Om det är från spel så är det tyvärr olagligt och då måste jag låsa.. Men om det är från film eller skivor är det ok.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 3 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 En film som jag spelade in idag med en digitalkamera. Men problemet är tack och lov löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 När det ändåså är uppe jag ska börja Kickboxning efter sommalovet och då ska jag spela in en video och då ska jag ha Ramones-Main man! Ägit eller vad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 När det ändåså är uppe jag ska börja Kickboxning efter sommalovet och då ska jag spela in en video och då ska jag ha Ramones-Main man! Ägit eller vad! Intresseklubben antecknar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 Du kan rippa en wav-fil med VirtualDub... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 nu känner jag mig lite efter men vad tusan är rippa ljud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 nu känner jag mig lite efter men vad tusan är rippa ljud? rippa = extrahera = plocka ut ljudet från en film/spel/whatever till en ljudfil.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 (redigerad) Kan man inte ta bort typ rösten på låtar med ett program Redigerad 9 maj, 2004 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 Kan man inte ta bort typ rösten på låtar med ett program Ööö, tror nog inte det...! Rösten sitter ju med musiken. Det finns ju alltid "instrumental"-versioner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 Kan man inte ta bort typ rösten på låtar med ett program analogx.com, där finns vocal remover...funkar inte på alla låtar...men nästan. Dock försvinner det mesta av basen på låtarna.....jaja...prova så får du se. Programmet funkar så att allt ljud som är mono (hörs i båda högtalarna, rösten) försvinner...och allt som är stereo får vara kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2004 Hur spelar man in ljud som spelas upp på datorn? Tex om det e en låt på en hemsida jag vill ha, hur spelar jag in den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 om den ligger på en hemsida så är det ju bara att kolla källan, sen kopierar du adressen och tankar den men om den spelas upp i själva datorn (inte mp3 eller film dom går ju att rippa på annat sätt) så går man in i Ljudinspelaren och väljer i nån inställning att man ska spela in med "What U Hear", minns jag rätt så har bara soundblasterkort den codecen.. men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 10 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2004 men om den spelas upp i själva datorn (inte mp3 eller film dom går ju att rippa på annat sätt) så går man in i Ljudinspelaren och väljer i nån inställning att man ska spela in med "What U Hear", minns jag rätt så har bara soundblasterkort den codecen.. men men Kontrollpanelen --> Audio HQ --> Mixer (där ändrar man till "what u hear") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts