Jump to content

Rippa ljud?

Pico
 Share

Recommended Posts

Hoppas inte detta räknas som warez.

Jo, jag håller på och gör film, men ljudet försvinner när jag lägger till effekter och exporterar från AlamDV2, så jag skulle behöva rippa ljudet från orginalfilen. Finns det något program för sånt?

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte ta bort typ rösten på låtar med ett program

analogx.com, där finns vocal remover...funkar inte på alla låtar...men nästan. Dock försvinner det mesta av basen på låtarna.....jaja...prova så får du se.

Programmet funkar så att allt ljud som är mono (hörs i båda högtalarna, rösten) försvinner...och allt som är stereo får vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om den ligger på en hemsida så är det ju bara att kolla källan, sen kopierar du adressen och tankar den :blink:

men om den spelas upp i själva datorn (inte mp3 eller film dom går ju att rippa på annat sätt) så går man in i Ljudinspelaren och väljer i nån inställning att man ska spela in med "What U Hear", minns jag rätt så har bara soundblasterkort den codecen.. men men :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men om den spelas upp i själva datorn (inte mp3 eller film dom går ju att rippa på annat sätt) så går man in i Ljudinspelaren och väljer i nån inställning att man ska spela in med "What U Hear", minns jag rätt så har bara soundblasterkort den codecen.. men men :blink:

Kontrollpanelen --> Audio HQ --> Mixer (där ändrar man till "what u hear")

Länk till kommentar
Dela på andra sidor