Jump to content

J*vla USA!!!

Ceone
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 344
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dessutom tycker jag din Signatur inte är speciellt "mogen" Bomba Bush!!

Åhh, är den inte tillräkligt mogen åt dig? Åhh herregud, oj vad ska jag göra åt det?

(Folk som tar allt allvarligt är ett hot mot min säkerhet!)

Fattar du inte att han inte har någon egen makt alls?

Nä men han och polarna Cheney och Ashcroft kan ju göra vad dom vill iaf. Är det för att dom helt saknar makt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att sålänge ingen annan i regeringen godkänner det han vill göra. Har han ingen makt alls! :wub:

Men regeringen består av massa oljeshejkar och rika knösar som är lika dumma som Bush och som han känner väldigt väl så man kan visst säga att han kan göra vad han vill. Dessutom är det väl bara att sparka regeringsfolket om han inte är nöjd. Och vadå ingen makt han är ju världens mäktigaste man ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Valfusket skötte troligen regeringen(Eller dom där bakom regeringen som mixtrar med allt). Och troligen för att dom bedömde Bush mer lättmanövrerlig(Lätt manipulerad).

Öh, nu satt ju Al Gore själv i regeringen som vicepresident, menar du att han tyckte att hans motståndare var med lättmanipulerad än han själv och förhalade hela valprocessen? Det är knappast valfusk utan en väldigt invecklad Walk Over.

Perfekt politik.. Det beror på hur man ser det.. Det är perfekt i den bemärkelse att ingen (läs: inga viktiga människor) verkar misstänka något.

Misstänka vad?

mm men dom kan ju gå ut och fråga 1000människor och fråga vem dom tänker rösta på . så sen till valet om det inte blir likt de dom 1000människoran svara på då är det nåt fusk

Nä, det betyder att urvalet i omröstningen inte representerade hela befolkningen. Eller vill du ersätta allmänna val med gallupundersökningar?

Nä men han och polarna Cheney och Ashcroft kan ju göra vad dom vill iaf.

Men isåfall, hur har kongressen lyckats stoppa Bushadministrationens förslag att borra efter olja i Alaska två gånger? Och varför behövde de kongressens stöd för att kunna kriga i Irak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken om att ta kål på en viss sorts människor för att endast de "bra" människorna skall leva kvar är inter som Hitler hittat på..

Det är vi överrens om. Rasbiologi, socialdarwinism, frenelogi och annat trams var ganska populärt på 1800-talet. Men Hitler var den första som började aktivt avliva oönskade personer.

Skull and Bones (den här, numera omtalade, sekten där såväl presidentkandidat John Kerry och sittande president George W. Bush är medlemmar i) såg till så att Hitler försågs med pengar för att kunna utföra sina planer.

Huh?

De som tror att Hitler kom med något nytt hemskt - ta kål på såna som tycktes vara mindre värda, tror rätt fel.. Detta hade man i USA innan Hitler förde idéen vidare.

Inte alls. Under Nürnbergrättegången försökte nazisterna ursäkta sig med att de inte var först med koncentrationsläger, och det är ju iof korrekt, ordet koncentrationsläger uppfanns femtio år tidigare under Boerkriget och på Kuba. Men dödslägren var helt och hållet en nazistisk uppfinning.

Eugenik försökte man satsa på i Storbritannien och Sverige också faktiskt men man gick aldrig så långt som USA som steriliserade, avrättade (eutanasi) och flyttade människor som inte ansågs vara bra för samhället.

Vad är det här för revisionistisk smörja? Sverige var det första landet i världen som startade ett statligt rasbiologsiskt institut och ett av de första att införa tvångssteriliseringslagar. Under 1900-talet tvångssteriliserades 32.000 personer i landet, de flesta under 50-talet, jämfört med USAs ~62.000 tvångssteriliseringar under samma period, så man kan knappast påstå att man "aldrig gick så långt som i USA". Och dessa lagar avskaffades inte förrän 1975 i Sverige.

Att försöka mörklägga eller bagatellisera den största skamfläcken i svensk historia bara för att smutskasta USA är riktigt, riktigt smaklöst.

Redigerad av Koffein
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är knappast valfusk utan en väldigt invecklad Walk Over.

Det är valfusk som satan, Bush är inte folkets valda ledare, det är Al Gore. I Florida var det extra tydligt då han (och hans lakejer) snuvade rösträtten på ett stort antal helt korrekta bedborgare eftersom dom, tex, hade liknande namn som grova brottslingar (som inte har rösträtt där) Inte bara det utan andra folkgrupper som judar eller svarta diskriminerades.

Så var det ett stort fiffel med poströsterna. Bush valde bort vissa röster och om jag inte minns helt fel så bestämde han (och högsta domstolen, som han förövrigt är bundis med) att omröstningen skulle sluta precis när hade tillräckligt många för att vinna.

Källa: Korkade Vita Män, Michael Moore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs: bakom. Alltså har de inte någon officiell roll.

Foliehatt: på. Vilka då isåfall? Hustomtarna?

Det är valfusk som satan, Bush är inte folkets valda ledare, det är Al Gore. I Florida var det extra tydligt då han (och hans lakejer) snuvade rösträtten på ett stort antal helt korrekta bedborgare eftersom dom, tex, hade liknande namn som grova brottslingar (som inte har rösträtt där)

Florida har ovanligt hårda röstlagar och bara två år innan blev ett borgmästarval i Florida ogiltigförklarat i högsta domstolen eftersom man inte hade sett till att stryka straffade brottslingar från vallistorna. För att undvika att strula till ett presidentval så såg man till att ta i lite extra med flit, men de som ströks meddelades några måndader innan valet med information var man skulle vända sig för att överklaga beslutet.

Inte bara det utan andra folkgrupper som judar eller svarta diskriminerades.

Jaha, där sprack teorin om en judisk konspiration.

Och nej, minoritetsgrupper var inte överrepresenterade bland de som ströks från vallistorna. http://www.commondreams.org/headlines01/0527-03.htm

Så var det ett stort fiffel med poströsterna. Bush valde bort vissa röster och om jag inte minns helt fel så bestämde han (och högsta domstolen, som han förövrigt är bundis med) att omröstningen skulle sluta precis när hade tillräckligt många för att vinna.

Nja, http://www.nypost.com/postopinion/opedcolumnists/27166.htm :

"Who would have won if Al Gore had gotten manual counts he requested in four counties? Answer: George W. Bush."

"Who would have won if the U.S. Supreme Court had not stopped the hand recount of undervotes, which are ballots that registered no machine-readable vote for president? Answer: Bush, under three of four standards."

"Who would have won if all disputed ballots — including those rejected by machines because they had more than one vote for president — had been recounted by hand? Answer: Bush, under the two most widely used standards; Gore, under the two least used."

Här kan du experimentera själv med urvalskriteriena:

http://www.nytimes.com/images/2001/11/12/politics/recount/

Källa: Korkade Vita Män, Michael Moore.

Själv föredrar jag källor baserade i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Foliehatt: på. Vilka då isåfall? Hustomtarna?

Själv föredrar jag källor baserade i verkligheten.

På den första: Bush farsa...han dyker kusligt upp i dom flesta dokument från de hemliga regeringarna(Omega Agency - New World Order).

Moore tror jag är baserad i verkligheten!

btw: Läs "Vem har snott mitt land" också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bush farsa...han dyker kusligt upp i dom flesta dokument från de hemliga regeringarna(Omega Agency - New World Order).

Jag undrar en grej, tror du att The Omega Agency existerar?

btw: Läs "Vem har snott mitt land" också!

Om Moore dribblar lika mycket med fakta i boken som i Bowling for Columbine och Fahrenheit 911 så tror jag att jag gör något intressantare istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar en grej, tror du att The Omega Agency existerar?

Jag vet inte? Jag vet bara att nått inte står rätt till inom USA's politik. Vad skulle vara så konstigt om "Omega Agency" skulle existera?

Om Moore dribblar lika mycket med fakta i boken som i Bowling for Columbine och Fahrenheit 911 så tror jag att jag gör något intressantare istället.

Han dribblar inte med fakta, möjligen drar på den lite. Men det gör det inte till en lögn!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle vara så konstigt om "Omega Agency" skulle existera?

Det var inte det jag frågade, jag frågade om du på fullaste allvar tror på att jorden styrs av ett hemligt råd som tillsammans med utomjordingar och Gene Roddenberry(!?) i hemlighet planerar en världsregering via AOL för att kunna förenas med det intergalaktiska samfundet?

Han dribblar inte med fakta, möjligen drar på den lite. Men det gör det inte till en lögn!

http://www.spinsanity.org/topics/#MichaelMoore

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte det jag frågade, jag frågade om du på fullaste allvar tror på att jorden styrs av ett hemligt råd som tillsammans med utomjordingar och Gene Roddenberry(!?) i hemlighet planerar en världsregering via AOL för att kunna förenas med det intergalaktiska samfundet?

http://www.spinsanity.org/topics/#MichaelMoore

Yeah, aiight!!!

I så fall är Dark Angel en proffecia, eftersom att en kult som finns överallt styr jorden och vill mörda alla vanliga människor.

Tror ni på snövit också, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor