ElGato Skrivet 18 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2004 (redigerad) Hehe.. finns mycket att tillägga här tycker jag @Funnylin - Farenheit 9/11 kommer förmodligen inte ut innan valet. Universal studios eller vem det nu var som sponsrade produktionen har dragit tillbaka den och lägger ner arbetet med Michael Moore.. Dom säger att den är för konservativ. Michael Moore tror dock att George Bush bror (Jeb Bush.. om ni kommer ihåg honom.. från presidentvalet ) ligger bakom.. eftersom han nu råkar vara guvernör i Florida där Universal Studios ligger.. (om det nu var universal som sponsrade M. Moore). Michael Moore har bara några månader efter september 11-attackerna berättat i en intervju med Jay Leno om hur Bush privatflyg flög medlemmar från Usamas familj från USA bara dagarna efter attackerna.. Dom flesta som orkat läsa "I anknytning till USA-tråden"-tråden känner till omständigheterna kring 11:e september.. Kan va rätt lätt att lista ut att om det görs en film om detta, av en erkänd och stor dokumentärfilmare så kommer den stoppas.. no matter what. Om Michael lyckas få igenom denna filmen är han inte annat än otroligt stark och borde typ bli lika upphöjd till skyarna som Ghandi.. Det finns ingen som är så utstående och orädd som Moore.. vad skulle man göra om det inte fanns såna människor som ser till att sprida ut lite fakta till hjärntvättade folk runt om i världen.. Edit: Läste i tidningen idag att Farenheit 9/11 premiärvisades på Cannes. För bara nån vecka sedan sa dom på nyheterna att filmen var stoppad.. Men det var inte dåligt.. att den visas nu iaf.. kan bli riktigt bra =) @danil89 - Vi har gått igenom det här tidigare.. Du har tidigare yttrat dig om att det är Palmes fel att vi har det så dåligt som vi har det idag.. Varför skriver du det? Du vet att jag fortfarande är aktiv på detta forumet.. Du vet att jag frågade dig förra gången vad du hade för belägg för dina yttranden.. Jag frågar dig igen; Vad konkret har Palme gjort som har resulterat i hur dåligt vi har det idag? Du vet att jag inte låter dig slippa undan utan belägg för det du säger.. lika bra att du lägger av med att skriva såna saker du inte kan försvara. Vi har pratat en hel del.. du har väldigt mycket vettigt att komma med.. Men du gör en del riktigt sunkiga saker också.. som att t.ex uttrycka personliga åsikter som plausibla fakta. Det är väl inte så himla bra att säga saker du inte kan förklara eller försvara sen? @Ade - Bush-Hitler-jämförelsen är väl inte den bästa.. Berlusconi är väl knappast nån massmördare.. snarare nån som bara vill göra sin rikedom ännu större och som förmodligen fått en släng av hybris. Gällande Bush och Hitler kan man dock säga att båda är människor som står bakom onda beslut. På ett sätt är Hitler värre för att det är på grund av honom så pass många människor dog. På ett annat sätt är Bush värre eftersom han döljer sina baktankar, han ljuger och lismar och ler i tv och försöker få det låta som att han är världens bästa människa som bara är god hela tiden. Hitler försökte inte dölja att han var en ond jävel.. han hatade judar, svarta, bögar, handikappade och han var inte rädd för att säga det.. Vilket är farligast? En människa som vill utföra onda egoistiska gärningar och använder sig av media för att måla upp en bild av sig själv som världens frälsare.. ..eller en människa som vill utföra onda egoistiska gärningar och använder sig av media för att uttrycka hur han känner och vad han tycker borde göras för att få fram det han vill. En annan sak till alla som läser.. koncentrationslägrena som man använde för att ta kål på judar, homosexuella, handikappade, svarta osv.. var inte uppfunna av Hitler. Tanken om att ta kål på en viss sorts människor för att endast de "bra" människorna skall leva kvar är inter som Hitler hittat på.. Hitler fick sin idé om utrotning av de sorters människor han inte tyckte om från USA.. där detta faktiskt pågick!! I början av 1900-talet behövde alla innevånare gå igenom iq-test. De som var dumma skulle dö ut. Man ville skapa ett perfekt samhälle, ett samhälle där det endast var smarta och vackra människor som fick föröka sig. Dumma människor skulle inte få göra barn, helst inte svarta heller, eller fula människor. Snart skulle man ha det perfekta samhället där alla föddes intelligenta och fina. Brottsligheten skulle försvinna och allt skulle va frid och fröjd. Detta kallades eugenik.. "rasförädling". Det infördes sterilisering för sådana som inte var tillräckligt bra på iq-testet. Man införde lagar om att svarta och vita inte kunde gifta sig. Sedan 1880-talet hade systematiserad sterilisering av "olämpliga" kvinnor utförts. Eugenik höll man på med långt in på 30-talet i USA och man hade alltså stort stöd i USA för Hitlers nazistiska tillämpningar av raslagarna. Skull and Bones (den här, numera omtalade, sekten där såväl presidentkandidat John Kerry och sittande president George W. Bush är medlemmar i) såg till så att Hitler försågs med pengar för att kunna utföra sina planer. De som tror att Hitler kom med något nytt hemskt - ta kål på såna som tycktes vara mindre värda, tror rätt fel.. Detta hade man i USA innan Hitler förde idéen vidare. Eugenik försökte man satsa på i Storbritannien och Sverige också faktiskt men man gick aldrig så långt som USA som steriliserade, avrättade (eutanasi) och flyttade människor som inte ansågs vara bra för samhället. Redigerad 18 maj, 2004 av ElGato Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiXor Skrivet 18 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2004 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2004 Edit: Läste i tidningen idag att Farenheit 9/11 premiärvisades på Cannes. För bara nån vecka sedan sa dom på nyheterna att filmen var stoppad.. Men det var inte dåligt.. att den visas nu iaf.. kan bli riktigt bra =) Mmm...det var i USA Disney ville stoppa visningarna, i resten av världen har det väl inte varit något problem(?). Det senaste jag hörde var att Miramax(Fahrenheit 9/11 produktionsbolag tillika Disneys dotterbolag)VD skulle köpa upp rättigheterna och distrubera den själv. Aja på nått sätt kommer den iaf visas. Michael Moore påpeka ju i en presskonferens att brottsliga metoder inte skrämmer honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 19 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2004 Elgato: Jag kanske kan förklara vad Palme konkret har gjort i en ny topic den kan väl heta J*vla Sverige! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 19 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2004 Gör det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 (redigerad) Nu har dom gett en soldat straff.... 1års fängelse och avskeding från jobbet! DET ÄR JU INGENTING i jämförelse han har gjort mot fångarna!!! 1års fängelse med tortyr plus avskeding från jobbet skulle han få! så han får lära sig att bli torterad! Redigerad 20 maj, 2004 av Fighter-2004 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 Valfusket skötte troligen regeringen(Eller dom där bakom regeringen som mixtrar med allt). Och troligen för att dom bedömde Bush mer lättmanövrerlig(Lätt manipulerad). Det där var det smartaste jag läst i denna topic! De som styr USA är inte G Bush utan de bakom han , de "osynliga", saken är det att de valde G Bush för att han är lätt manipulerad så att de kan få igenom massa beslut på ett enkelt och effektivt sätt. Många människor tror t ex att de osynliga är judarna som finns i parlamentet o regeringen som vill krossa islam och därför tog de över Irak och ger bort pengar till Israel, men det är vad vissa tänker. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 10 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2004 Efter klagomål från kaxiga medlemmar...grr Hade någon unge på MSN nyss som försökte övertyga mig om att USA's politik var perfekt. Han fick mig att fundera lite. Jaha, visst det dom gör är ju inhumant på alla sätt och vis, men dom är en stormakt så dom kan väl göra vad dom vill, eller? Det som dom sysslar med just nu, kommer det innebära att dom får ännumera makt, eller kommer det leda till ännu en stormakts förfall? Har sett några siffror på att Amerika nu är mer hatat i världen än dom nånsin varit. Att dom inte följer FN'n direktioner lär inte ha höjt populariteten direkt. Men som sagt han försökte säga något: Att visst, USA kanske för en perfekt politik när man attackerar sitt eget land och skyller på någon annan för att sedan invadera ett land på jakt efter olja. Är det perfekt politik eller bara dumdristigt? Kommer något förändras om Bush tvingas kliva ner, eller är det sådan här politik som USA alltid fört och alltid kommer föra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2004 Perfekt politik.. Det beror på hur man ser det.. Det är perfekt i den bemärkelse att ingen (läs: inga viktiga människor) verkar misstänka något. Eller så håller de helt enkelt käften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Det är ju ändå rätt många som misstänker nåt. Enligt Michael Moore så var dagen då Bush svor sin presidented ett helvete för honom med 20 000 demonstranter som kastade ägg och förföljde honom. Jag läste i DN att efter förra valfjaskot ska det nu komma internationella kontrollanter som ska kolla att allt går rätt till under valet, så denna gången kanske det ändå inte ser så ljust ut för honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Det är ju ändå rätt många som misstänker nåt. Enligt Michael Moore så var dagen då Bush svor sin presidented ett helvete för honom med 20 000 demonstranter som kastade ägg och förföljde honom. Jag läste i DN att efter förra valfjaskot ska det nu komma internationella kontrollanter som ska kolla att allt går rätt till under valet, så denna gången kanske det ändå inte ser så ljust ut för honom. oh yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2004 Jag läste i DN att efter förra valfjaskot ska det nu komma internationella kontrollanter som ska kolla att allt går rätt till under valet, så denna gången kanske det ändå inte ser så ljust ut för honom. Dom borde hålla extra koll på Florida! Hans brorsa sitter väl kvar där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 Dom borde hålla extra koll på Florida! Hans brorsa sitter väl kvar där? mm men dom kan ju gå ut och fråga 1000människor och fråga vem dom tänker rösta på . så sen till valet om det inte blir likt de dom 1000människoran svara på då är det nåt fusk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 12 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 mm men dom kan ju gå ut och fråga 1000människor och fråga vem dom tänker rösta på . så sen till valet om det inte blir likt de dom 1000människoran svara på då är det nåt fusk eller så e det så att om man frågar 1000 i n.y. så kanske 850 säger kerry medans i florida kanske 900 säger bush! så det beror på vart man frågar folk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 eller så e det så att om man frågar 1000 i n.y. så kanske 850 säger kerry medans i florida kanske 900 säger bush! så det beror på vart man frågar folk men man frågar tex. 1000 från varje delstat så ser man sen hur folket röstade i en delstaten . så har man gjort i sverige och stämt ganska bra för de mesta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 12 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2004 (redigerad) @Funnylin - Farenheit 9/11 kommer förmodligen inte ut innan valet. Hmm Jag var i USA, kom hem för typ 1 vecka sen. Den fanns på biografer där även i London påvägen hem men d spelar iofs ingen roll men endå.. (Reserverar mig för att du har skrivit det någonstans men jag bläddrade bara förbi snabbt o såg inte då...) Redigerad 12 augusti, 2004 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Wordsworth mot Bush... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Wordsworth mot Bush... Fan vad coolt, är den fake eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 Ser ganska verklig ut med tanke på Bush's min och ansiktsutryck... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Webbstudio Skrivet 14 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2004 (redigerad) Kolla på nyheterna och där sa dom att USA torterade irakiska fångar och våldtog dom! Dom tvingade en man att stå på en låda och om han trilla så fick han electricitet i sig! USA tror att dom äger! Dom tror att dom är "gudar" över jorden. Sluta kriga era mesar! Om jag vore EU ledare : Så skulle jag ta en trupp till irak och dödat alla amerikanska krigare!!! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,470671,00.html Haha, EU? Jaha, så nyheterna har börjat skriva. Och allt måste vara 100% sant, eller? Missförstå mig inte är Ni snälla, men för mycket skit skrivs om USA, jag tycker inte att USA:s regering handlingar är de bästa. Men inte Iraks heller, i Australien för några år sedan så knöt Irakierna fast massor av Amerikanska turister till en bil. De Irakiska personer fick åka flera timmar innan varenda amerikan var död. Finns inget fätt eller fel. "Jävla usa"? Jaha, jo så min kusin i Usa är en jävla idiot nu. Han jobbar på en livsmedelsaffär och de bygger ju vapen åt usa som användes till Irak attacken. Jo, fan honom! *ironisk situation* (för de som inte fattar) Redigerad 14 augusti, 2004 av Webbstudio Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts