Jacker Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Tro ni San Andreas kommer andvända sig av en ny spelmotor? Jag hoppas det. Den teknik dom andvänt i GTA3 och VC är ju lite föråldrad nu. Om dom skulle andvända den tekninken så skulle jag bli lite besviken, alla andra rivalspel till GTA (som Driv3er mm) andvänder ju sig av en modern motor, med realistisk fysik och så. Det är för R* eget bästa! HL2's Source motor skulle sitta fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 SA använder samma motor som 3 och VC, i gta4 blir det ny motor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Varför tro du det? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Pååååålsson Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Varför duger inte spelmotorn som är i vc till Sa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Föråldrad teknik . Som sagt, kolla bara på Driv3r (Driver 3) eller The Getaway, Mafia, True Crime mm, de har alla mycket nyare tekink en GTA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Det kommer inte komma någon ny spelmotoro till SA. Jag tror R* skulle behöva mer tid på sig än vad de har nu isf. De ska ju släppa SA till ps2 i oktober eller vad det va...*PC äger ps2* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Det blir nog ingem ny motor. Den veka PS2:an ska ju orka med spelt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 30 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2004 gtas spel motor till 3an å vice är bra men mafias e skön den med.. så för mig gör det inget vilken det blir av dom två men om det blir som den gamla blir ja ledsen... men det är ingen chans att det blir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Det kommer inte komma någon ny spelmotoro till SA. Jag tror R* skulle behöva mer tid på sig än vad de har nu isf. De ska ju släppa SA till ps2 i oktober eller vad det va...*PC äger ps2* Om dom utvecklar en egen så skulle det ta längre tid, men inte om dom köper en på licens. minigun: Klanka inte ner på PS2: an så mycket. Om du nu skiter i PS2, hur skulle du då kunna veta att den är så vek? Kolla bara på Driv3r, det kallar jag inte för dålig teknik..... Och förresten! Need For Speed: Underground klarar PS2: an, men många datorer som är nyare än PS2: an laggar det på (PS2: an släpptes 2000, en del har datorer från 2002 som det laggar på!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Pååååålsson Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Håller med Jacke Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Om dom utvecklar en egen så skulle det ta längre tid, men inte om dom köper en på licens. minigun: Klanka inte ner på PS2: an så mycket. Om du nu skiter i PS2, hur skulle du då kunna veta att den är så vek? Kolla bara på Driv3r, det kallar jag inte för dålig teknik..... Och förresten! Need For Speed: Underground klarar PS2: an, men många datorer som är nyare än PS2: an laggar det på (PS2: an släpptes 2000, en del har datorer från 2002 som det laggar på!). Stora spelföretag brukar inte köpa andra stora spelföretags produkter för att använda i sina spel. Och det spelar väl ingen roll om datorn är bra eller inte när man har en kass internet uppkoppling vilket gör att det laggar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Om dom utvecklar en egen så skulle det ta längre tid, men inte om dom köper en på licens. minigun: Klanka inte ner på PS2: an så mycket. Om du nu skiter i PS2, hur skulle du då kunna veta att den är så vek? Kolla bara på Driv3r, det kallar jag inte för dålig teknik..... Och förresten! Need For Speed: Underground klarar PS2: an, men många datorer som är nyare än PS2: an laggar det på (PS2: an släpptes 2000, en del har datorer från 2002 som det laggar på!). kaaaaaaanske för att spelen är superoptimerade för hårdvaran? btw så heter det hackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
seal Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Om dom utvecklar en egen så skulle det ta längre tid, men inte om dom köper en på licens. minigun: Klanka inte ner på PS2: an så mycket. Om du nu skiter i PS2, hur skulle du då kunna veta att den är så vek? Kolla bara på Driv3r, det kallar jag inte för dålig teknik..... Och förresten! Need For Speed: Underground klarar PS2: an, men många datorer som är nyare än PS2: an laggar det på (PS2: an släpptes 2000, en del har datorer från 2002 som det laggar på!). Dom flesta datorer som har ett "vanligt" pris (antså inte över 20.000 och sådana värstingdatorer) brukar ju ha ett ganska dåligt grafikkort, och om det är för dåligt så hackar ju spelet och så... Jag hade tur och fick ett ganska bra grafikkort med min nya dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 2 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2004 Måste säga att NFS:underground suger. Precis som alla andra NFS spel. Snygga bilar, ok grafik, extremt dålig känsla! PS2 är inte särkilt kraftfullt, se här: CPU: 128 Bit "Emotion Engine" System Clock: 300 MHz System Memory: 32 MB Direct Rambus Memory Bus Bandwidth: 3.2 GB per second Co-Processor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1) Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 1) Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS 3D CG Geometric Transformation: 66 million Polygons Per Second Compressed Image Decoder: MPEG2 Clock Frequency: 150MHz DRAM Bus bandwidth: 48 GB Per Second DRAM Bus width: 2560 bits Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32) Maximum Polygon Rate: 75 Million Polygons Per Second Number of voices: ADPCM: 48 channel on SPU2 plus definable by software Sampling Frequency: 44.1 KHz or 48 KHz (selectable) CPU Core: Current PlayStation CPU Clock Frequency: 33.8 MHz or 37.5 MHz (selectable) Sub Bus: 32 Bit Interface Types: IEEE1394, Universal Serial Bus (USB) Communication via PC-Card PCMCIA DVD-ROM (CD-ROM compatible) Inte för att jag förstår all info...men min dator verkar vara bättre. Och den är INTE bra! (Jag kunde köra NFS:u utan att det hackade på min dator. Körde förståss inte på allra högsta grafiken.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2004 Självklart kommer San Andreas att ha en "ny" 3d-motor. Gapet mellan Vice City och San Andreas är två år och på två år händer det mycket! Att spelet utvecklas till PS2 först är bara bra. Utvecklarna bygger spelet med prestandatänkande och bygger en bra kod medan andra bara öser på med dåligt skrivna funktioner och får ett segt system. Hellre ett system som flyter än ett som känns segt på 50% av alla datorer. Rent allmänt tycker jag att grafiken i sig är ett överskattat fenomen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2004 Inte för att jag förstår all info...men min dator verkar vara bättre. Och den är INTE bra! (Jag kunde köra NFS:u utan att det hackade på min dator. Körde förståss inte på allra högsta grafiken.) Men du har ett 32-bitars system va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 2 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2004 ja.. nvidia geforce2pro 32mb intellpentiumIII 980mzh ram 640mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 3 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 Det är väl sedan länge bekräftat att San Andreas använder samma motor som Vice City och GTA3. NAtagligen uppputsad som bara den med skarpare texturer och rundare modeller. GTA4 ska ju däremot använda en helt ny motor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 3 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 ja.. nvidia geforce2pro 32mb intellpentiumIII 980mzh ram 640mb Alltså 32 bitars processor inte 32mb grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2004 Det är väl sedan länge bekräftat att San Andreas använder samma motor som Vice City och GTA3. NAtagligen uppputsad som bara den med skarpare texturer och rundare modeller. GTA4 ska ju däremot använda en helt ny motor Nepp, inget är bekräftat än. Men man tror att de håller kvar vid 3D-motorn "RenderWare", dock i en helt ny version! GTA3 och VC-motorn är nog inget vidare att bygga på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.