Jump to content

100mbit bredband

Ceone
 Share

Recommended Posts

Tja alla!

Igår så fick vi mail om att 2veckor så kommer dom till mig och instalerar så jag kan ha 100mbit. :rolleyes: Det kommer kosta 895kr/mån .

Enda nackdelen e att man bara kan ladda ner för 300gb/månaden. Jag tjatar på mina föräldrar att dom ska ta de , men dom har inte bestämt sig.

Vad tycker ni? Är de lönt med 100mbit eller? (jag har bredbandsbolaget)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har med fått det där erbjudandet och det verkar riktigt dåligt. För det första kan man tanka mycket mer än 300 GB på en månad med vanlig 10 Mbit/s uppkoppling. För det andra drar dom ner hastigheten till 128 kbit/s om man överskrider 300 GB på en månad och man måste betala extra för att få tillbaka hastigheten. I dessa 300GB räknas all trafik mot och ifrån datorn så det räknas även om du tex spelar onlinespel. Du kan läsa på bredbandsbolagets sida där många har skrivit vad de tycker om detta.

Bredbandsbolaget

Edit: Om du har mycket pengar och vill skryta för polarna så ska du definitivt ta det :rolleyes:

Redigerad av Lance Vance Dance
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, här i Umeå har vi i alla fall UmeNet och Bostream 100MBit för 350 - 450kr/månaden.

Fast själv sitter man på ett 2.5Mbit ADSL. -_-

Men när jag satt hos en polare med 100MBit (UmeNet) så tankade han i 12Mbit/s. 780MB på ca 2min. (w00t)

Bostream 100 mbit? kan man ha de? asså privat eller ere huset som måste köpa det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte få mer än 2Mbits här -_-

Hmm, om man hade kunna få 100Mbits tror jag det inte hade räckt för mig. 300Gb.

Jag spelar, laddar upp, laddar ner hur mycket som helst :lol:

1-1-1-0 Mbits för 450 kr månad :lol:

Skojjar du (w00t)

Hmm, man kanske kan få bostream här, måste fan kolla!

Redigerad av Fralla_24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor