Ceone Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Tja alla! Igår så fick vi mail om att 2veckor så kommer dom till mig och instalerar så jag kan ha 100mbit. Det kommer kosta 895kr/mån . Enda nackdelen e att man bara kan ladda ner för 300gb/månaden. Jag tjatar på mina föräldrar att dom ska ta de , men dom har inte bestämt sig. Vad tycker ni? Är de lönt med 100mbit eller? (jag har bredbandsbolaget) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Nej, jag skulle inte tagit det, för dyrt och plus att det är så någr asom har det, så du kan inte ladda hem fort på DC tillexempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 (redigerad) Jag har med fått det där erbjudandet och det verkar riktigt dåligt. För det första kan man tanka mycket mer än 300 GB på en månad med vanlig 10 Mbit/s uppkoppling. För det andra drar dom ner hastigheten till 128 kbit/s om man överskrider 300 GB på en månad och man måste betala extra för att få tillbaka hastigheten. I dessa 300GB räknas all trafik mot och ifrån datorn så det räknas även om du tex spelar onlinespel. Du kan läsa på bredbandsbolagets sida där många har skrivit vad de tycker om detta. Bredbandsbolaget Edit: Om du har mycket pengar och vill skryta för polarna så ska du definitivt ta det Redigerad 26 april, 2004 av Lance Vance Dance Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Vilken nprmal person laddar ner 300gb i månaden då? Det är ju som 2 normalstora hårddiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 DÅ du är inne på internet så laddar d hem alla bilder, då du spelar laddar du hem all information, du laddar också upp, detta igick också i ränkningen, så då du spelar, så skickar du konstant med information. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 kan inte få 100mbps, eftersom jag har ADSL från BBB (10/1mbps). Men hade jag kunnat få det så hade vi ändå inte skaffat det, det kostar helt enkelt för mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 DÅ du är inne på internet så laddar d hem alla bilder, då du spelar laddar du hem all information, du laddar också upp, detta igick också i ränkningen, så då du spelar, så skickar du konstant med information. Jo iofs tänkte inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Tycker det inte é lönt med 100 mbit, inte när priset är så här högt. Jag tänker iaf inte skaffa det, 10 mbit räcker gott och väl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Joo. Onödigt dyrt. Men det går snabbt! Hur är det? En cd (ca 800mb) går väl på 10 min med 10mbit? Det räcker ju faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 29 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2004 Det finns ju inte så många andra med 100mbps heller.. så jag menar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 29 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2004 Jaha, här i Umeå har vi i alla fall UmeNet och Bostream 100MBit för 350 - 450kr/månaden. Fast själv sitter man på ett 2.5Mbit ADSL. Men när jag satt hos en polare med 100MBit (UmeNet) så tankade han i 12Mbit/s. 780MB på ca 2min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2004 Ja, fy fan! Nu finns det internetuppkoppling som är lika snabba som det är på LAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 29 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2004 Jaha, här i Umeå har vi i alla fall UmeNet och Bostream 100MBit för 350 - 450kr/månaden. Fast själv sitter man på ett 2.5Mbit ADSL. Men när jag satt hos en polare med 100MBit (UmeNet) så tankade han i 12Mbit/s. 780MB på ca 2min. Bostream 100 mbit? kan man ha de? asså privat eller ere huset som måste köpa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 30 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2004 (redigerad) Kan inte få mer än 2Mbits här Hmm, om man hade kunna få 100Mbits tror jag det inte hade räckt för mig. 300Gb. Jag spelar, laddar upp, laddar ner hur mycket som helst 1-1-1-0 Mbits för 450 kr månad Skojjar du Hmm, man kanske kan få bostream här, måste fan kolla! Redigerad 30 april, 2004 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 30 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2004 Äsch! bara slöseri med pengar, jag har 26 mbit för typ 450 kr/månad (Bostream) och det går bara bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Vafan, kunde inte få nåt.. För fan detta är en IT kommun, borde finnas BBB till alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Själv nöjer jag mig med 4 kbit i sekunden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 4 kbit?? de är väll typ.. 0.4 (eller 0.04?) kb/s! du menar väll 4kb/s? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 Man har ju hört talas om 56k och så men aldrig 4k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 1 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2004 4 kbit?? de är väll typ.. 0.4 (eller 0.04?) kb/s! du menar väll 4kb/s? Jag viste att det skulle bli fel.. Men när man laddar ner menade jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts