Patrik Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Hur gör man textuter på bilar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Om du menar i zmod så är det assign UV.. Annars, om du menar att ändra ett skin till en bil så ändrar du bara den txd'n.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 21 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 jag menar bara ett skin på bilen.. men vilken fil ligger det i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Alla bilar har olika skins.. Alla skinsen ligger i gta3.img och det är txd'n du ska ha.. Dom brukar heta samma som bilen heter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 21 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 okej, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 21 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 När jag ska replace:a filen så står det efter att jag har filen som jag ska sätta in: "Invalid texture dimention!" vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 ändra storleken på texturen till ex 256 x 256 eller nått annat som e kvadratiskt o delbart med 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 21 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 funkar inte med 256... orginalet är 356 men det funkar inte heller! så jag vet inte vad jag ska göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Ta bort skrivskyddet.. Och för att inte göra fel i storleken så tar du bara och exporterar orginalet och ändrar.. Glöm inte alphan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 (redigerad) okej, jag exporterade den till mina dokument *så man hittar den lätt* men där gick det inte att ta bort skrivskydd så då trodde jag att de redan var borta.. men visst kan jag ändra upplösningen där i photoshop utan att de börjar krångla? Redigerad 22 april, 2004 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Skit i att ändra upplösningen.. Kolla om det funkar då.. Om du ska vara riktigt säker så sparar du först i PS sen i paint för att få rätt format.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 22 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 ska det inte vara bmp? för de är dom när man exporterar som Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 ska det inte vara bmp? för de är dom när man exporterar som jo det ska vara bmp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 ska det inte vara bmp? för de är dom när man exporterar som Jo, det ska vara bmp.. Men man kan välja massa olika intsällningar i PS.. Men om du sparar det i paint sen så blir det rätt.. Om man är osäker alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 23 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 okej, får väll testa att skita i upplösningen.. *nog för att de kommer att bli fult då men men! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 23 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 haha! fyfan va knäppt! de funkar inte, jag exporterar en textur och en alpha, ritar på texturen UTAN att ändra ett skit på storleken och upplösningen (det är storlek: 128x128pixlar. upplösning: 72) jag sparar med samma namn som den hade, och med fil formatet bmp, sen går jag tillbak till vicetxd och högerklickar, och tar replace, jag väljer den som jag har gjort om, sen väljer jag alphan, efter jag har klickat på OK så kommer nån onskefull text upp där det står invalid texture dimention! Det är de som jag gör, vad gör jag för fel? (jag har tagit bort skrivskygget på hela mappen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 haha! fyfan va knäppt! de funkar inte, jag exporterar en textur och en alpha, ritar på texturen UTAN att ändra ett skit på storleken och upplösningen (det är storlek: 128x128pixlar. upplösning: 72) jag sparar med samma namn som den hade, och med fil formatet bmp, sen går jag tillbak till vicetxd och högerklickar, och tar replace, jag väljer den som jag har gjort om, sen väljer jag alphan, efter jag har klickat på OK så kommer nån onskefull text upp där det står invalid texture dimention! Det är de som jag gör, vad gör jag för fel? (jag har tagit bort skrivskygget på hela mappen) då har du fastnat på EXAKT samma problem som jag har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 24 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2004 ska det vara nån viss storlek? fattar inte vad som är fel annars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheBestSkinMaker Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 bara skicka texturerna till mig och säj i vilken bil jag ska lägga in den i.. Scorpion_Nr2@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 25 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 det är lungt, jag har fixat det. tack 'ändå de var snällt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts