Jump to content

AMD eller intel?

blink182
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kom att tänka på den här tråden idag när jag kom hem till en kompis. Han har en AMD Athlon XP.

När jag kom in berättade han att han hade problem med datorn. Han hade ändrat i VC så att det kom jättemycketrök. Dator klarade inte av röken och spelet började hacka, han kunde inte ta sej ur spelet heller. Och plötsligt stannade bara datorn och han blev förstås lite orolig. När han sedan skulle starta den för att kolla om den fungerade så surrade den igång som vanligt några sekunder och stannade igen. Så idag när jag kom så startade han datorn - Den startade......och stannade.

Vi gjorde ett nytt försök och då lyckades vi starta dator, och den fungerade. Hur länge till den fungerade vet jag inte. Det var en väldigt kort visit hos honom..

Men det är ju så att man misstänker processorn, just för att det är en AMD.

Jag har iallafall aldrig hört talas om någon som har liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härmed förklarar jag "What happens when the CPU cooler is removed" SLÄPPT!

http://gs455.no-ip.org/Sida/What_happens_w..._is_removed.avi

Tanka med motta... :rolleyes:

Jag stödjer visserligen Intel men den där filmen verkar lite väl fake. T.ex i den första där spelet börjar hacka när han tar bort fläkten, när han sen sätter tillbaka den så börjar spelet flyta direkt fastän fläkten står stilla!!

Börjar verkligen processorn brinna bara några sekunder efter att man tar bort fläkten?? Tråkigt om fläkten går sönder då -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor