the-copy Skrivet 24 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2004 Det var itne det jag menade Men för att klara undan oredan så är inte CPU och Processor samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2004 Det var itne det jag menade Men för att klara undan oredan så är inte CPU och Processor samma sak. Men mr übervetalltomdatorer vad är det för skillnad då? är cpu bara kärnan eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 Prestrerar verkligen en AMD Athlon XP3000+ @ 2.16gHz lika bra som en Pentium 4 @ 3.0 gHz?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 (redigerad) Prestrerar verkligen en AMD Athlon XP3000+ @ 2.16gHz lika bra som en Pentium 4 @ 3.0 gHz?? Ja Redigerad 25 april, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 (redigerad) Men då är det ju bättre att köpa AMD´n! Men prestrerar en AMD Athlon XP 2500+ lika bra som en P4 @ 2.5 gHz då eller?? Redigerad 25 april, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 (redigerad) Men då är det ju bättre att köpa AMD´n! Men prestrerar en AMD Athlon XP 2500+ lika bra som en P4 @ 2.5 gHz då eller?? Eftersom P4 2.5GHz (2.53GHz) bara finns i 533Mhz fsb så är XP2500+ till och med snabbare. Redigerad 25 april, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 Men mr übervetalltomdatorer vad är det för skillnad då? är cpu bara kärnan eller vad? CPU är nordbryggan och processorn (och minnet om jag inte minns fel), processorn är processorn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Härmed förklarar jag "What happens when the CPU cooler is removed" SLÄPPT! http://gs455.no-ip.org/Sida/What_happens_w..._is_removed.avi Tanka med motta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Härmed förklarar jag "What happens when the CPU cooler is removed" SLÄPPT! http://gs455.no-ip.org/Sida/What_happens_w..._is_removed.avi Tanka med motta... Var du med när filmer gjordes så du såg hur det gick till eller? Toms hardware är ju intel fanboys så det stinker om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Var du med när filmer gjordes så du såg hur det gick till eller? Toms hardware är ju intel fanboys så det stinker om det. Ja, jag vet att dom är det men det var nog nån som ville se den iaf. Jag har fler filmer från dom, om nån vil se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Vad spelar det för roll då? Datorn stängs av om processorn blir för varm nu för tiden och ingen är dum nog att ta bort processorfläkten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 26 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 Vad spelar det för roll då? Datorn stängs av om processorn blir för varm nu för tiden och ingen är dum nog att ta bort processorfläkten. Jo, dom på Toms Hardware! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 27 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2004 Kom att tänka på den här tråden idag när jag kom hem till en kompis. Han har en AMD Athlon XP. När jag kom in berättade han att han hade problem med datorn. Han hade ändrat i VC så att det kom jättemycketrök. Dator klarade inte av röken och spelet började hacka, han kunde inte ta sej ur spelet heller. Och plötsligt stannade bara datorn och han blev förstås lite orolig. När han sedan skulle starta den för att kolla om den fungerade så surrade den igång som vanligt några sekunder och stannade igen. Så idag när jag kom så startade han datorn - Den startade......och stannade. Vi gjorde ett nytt försök och då lyckades vi starta dator, och den fungerade. Hur länge till den fungerade vet jag inte. Det var en väldigt kort visit hos honom.. Men det är ju så att man misstänker processorn, just för att det är en AMD. Jag har iallafall aldrig hört talas om någon som har liknande problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2004 Låter mer som det beror på grafikkortet när det hackar bland rök. Startes datorn om hela tiden eller kom han bara inte in i windows? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 ingen är dum nog att ta bort processorfläkten. Den kan ju gå sönder...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Den kan ju gå sönder...... Då får man väl stänga av datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Härmed förklarar jag "What happens when the CPU cooler is removed" SLÄPPT! http://gs455.no-ip.org/Sida/What_happens_w..._is_removed.avi Tanka med motta... Jag stödjer visserligen Intel men den där filmen verkar lite väl fake. T.ex i den första där spelet börjar hacka när han tar bort fläkten, när han sen sätter tillbaka den så börjar spelet flyta direkt fastän fläkten står stilla!! Börjar verkligen processorn brinna bara några sekunder efter att man tar bort fläkten?? Tråkigt om fläkten går sönder då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Härmed förklarar jag "What happens when the CPU cooler is removed" SLÄPPT! http://gs455.no-ip.org/Sida/What_happens_w..._is_removed.avi Tanka med motta... Ja... I dagens läge skulle det stå: AMD Athlon XP, computers shuts down. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Ja... I dagens läge skulle det stå: AMD Athlon XP, computers shuts down. Fixa i BIOS.. Varningsgrad tex 50°C Shutdown tex 70°C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2004 Min ligger på 38(celciustecken) grader ! SÅ Kom inte och säg att AMD är varma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts