the-copy Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 http://www.tomshardware.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Intel har mycket mera ghz än amd nånsin kommer att kunna drömma om, so what om de har nån 64-bitars! Intel kommer antagligen jobba ifatt.. Håll dig till moppe-tråden va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 vad jag har "HÖRT" så är AMD bättre till spel men jag vet inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Jag skulle välja en AMD utan att blinka, man får så mycket mer prestanda för pengarna, när jag såg att mina 2500+ "barar" var 1.83ghz vart jag lite besviken, (trodde ju den skulle vara 2.5ghz ) men det visade sig att den arbetar hur bra som helst med väldigt små temperaturförändringar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Den arbetar so men Intel 2.5 ghz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Sj har jag en AMD 2000+..är nöjd med den...men jag har inte haft erfarenhet av en Intel CPU...men jag har hört att amd ska va bättre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Om fläkten stannar på en Intel så låser sej processorn automatiskt när den blir för varm och går därför inte sönder. En AMD brinner. Det är den stora skillnaden. Annars är det inte stor skillnad förutom priset. Jag har ju kört både med en P4 @ 2.0 gHz och en AMD Athlon 2200+ 1.8 gHz. Jag måste säga att AMD´n känns lite seegare, och det trots att den satt med en snabbare hårddisk än p4:an.. Men snart ska min gamla kära P3:a bort och då blir det nog så att jag köper en AMD, Intel är för dyrt. Slutsats: Jag tycker nog att Intel är bättre. Men för prisets skull så blir det nog ändå AMD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Om fläkten stannar på en Intel så låser sej processorn automatiskt när den blir för varm och går därför inte sönder. En AMD brinner. Det är den stora skillnaden. Annars är det inte stor skillnad förutom priset. Jag har ju kört både med en P4 @ 2.0 gHz och en AMD Athlon 2200+ 1.8 gHz. Jag måste säga att AMD´n känns lite seegare, och det trots att den satt med en snabbare hårddisk än p4:an.. Men snart ska min gamla kära P3:a bort och då blir det nog så att jag köper en AMD, Intel är för dyrt. Slutsats: Jag tycker nog att Intel är bättre. Men för prisets skull så blir det nog ändå AMD. min AMD stänger minnsan av sig självt vid 75º med hjälp av ABS II så det så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 min AMD stänger minnsan av sig självt vid 75º med hjälp av ABS II så det så Brukar du testa eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Brukar du testa eller? Nej, men funkar det inte har man ju garanti ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Om fläkten stannar på en Intel så låser sej processorn automatiskt när den blir för varm och går därför inte sönder. En AMD brinner. Det är den stora skillnaden. Annars är det inte stor skillnad förutom priset. Jag har ju kört både med en P4 @ 2.0 gHz och en AMD Athlon 2200+ 1.8 gHz. Jag måste säga att AMD´n känns lite seegare, och det trots att den satt med en snabbare hårddisk än p4:an.. Men snart ska min gamla kära P3:a bort och då blir det nog så att jag köper en AMD, Intel är för dyrt. Slutsats: Jag tycker nog att Intel är bättre. Men för prisets skull så blir det nog ändå AMD. Fel! En AMD brinner inte. Om en AMD blir för varmt så stänger datorn av sig, FÖRR så vart det så, för år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Man kan ju ställa in avstängstemperatur i bios. I alla fall på mitt moderkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Om fläkten stannar på en Intel så låser sej processorn automatiskt när den blir för varm och går därför inte sönder. En AMD brinner. Det är den stora skillnaden. Annars är det inte stor skillnad förutom priset. Jag har ju kört både med en P4 @ 2.0 gHz och en AMD Athlon 2200+ 1.8 gHz. Jag måste säga att AMD´n känns lite seegare, och det trots att den satt med en snabbare hårddisk än p4:an.. Men snart ska min gamla kära P3:a bort och då blir det nog så att jag köper en AMD, Intel är för dyrt. Slutsats: Jag tycker nog att Intel är bättre. Men för prisets skull så blir det nog ändå AMD. MEn jag har en tempstyrd fläkt som typ stannar när den är för kall och går fort som fan när den är varm..men man kan inte ha de om processorn låser sig när fläkten stannar...mitt val är fortfarande AMD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Först hade jag AMD (racklade som fan) Nu har jag Intel (Underbart) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 Undra hur de kommer sig att jag hört så mkt skit om AMD men inte om Intel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 (redigerad) En annan anledning till att välja AMD http://www.againsttcpa.com/tcpa-members.html EDIT: hehe, AMD var också med där, då får man vända sig till nåt annat processorföretag _:/ Redigerad 22 april, 2004 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 har haft både AMD och P4 och jag måste säga att jag föredrar Intel. Visst, de kanske är dyrare men det är ju KVALITÉ till skillnad från AMD XP (Har ej testat AMD 64) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 AMD brinner. Iallafall AMD Athlon XP. Kanske inte den nya 64:an. Jag känner en som fått sin AMD Athlon XP 2500+(tror den hette så) grillad pga att fläkten gick trögt och till slut stannade den. Då brann den. Men han kör fortfarande med AMD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 AMD brinner. Iallafall AMD Athlon XP. Kanske inte den nya 64:an. Jag känner en som fått sin AMD Athlon XP 2500+(tror den hette så) grillad pga att fläkten gick trögt och till slut stannade den. Då brann den. Men han kör fortfarande med AMD. Han hade väl en gammal cpu då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 (redigerad) Undra hur de kommer sig att jag hört så mkt skit om AMD men inte om Intel? För att de flesta ör intelnördar som bara kör intel och säger att amd suger för att de har kollat på tomshardware som spider dåliga rykten om amd (sant) edit: det har varit diskussioner om filmen där AMDn börjar ryka är klippt Redigerad 22 april, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts