the-copy Skrivet 20 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2004 (redigerad) Jag tänkte att vi här på Gtasajten som är intresserade av Linux, skulle kanske göra en egen Linuxdistribution. Jag hade lite ideér, det ska föja med en kernel av verision 2.6, LILO ska vara bootloadern, samma katalogstruktur som Slackware, installpkg är mycket behändigt. X ska självklart följa med, KDE gnome, xfce 4 och fluxbox, kanske någon till. XMMS, aMsn. Första versionen ska vara väldigt simpel, huvudsaken är att vi har fått bra grund i det hela. Jag hoppas verkligen att många vill vara med, men det finns många frågor som ska svaras; vad ska den heta?, ska den vara grafisk eller ska man komma till skalet?. Jag det är många frågor, men om vi tar detta seriöst så kan det gå bra, inga oseriösa svar vill jag ha denna tråd. Frågor kan ställas här. Så, vilka är intresserade? De som är med: the-copy ZalCiNoWa Redigerad 21 april, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2004 men om vi tar detta oseriöst så kan det gå bra, inga oseriösa svar vill jag ha denna tråd. ehm, felskrivet? eftersom jag inte har varken kunskap eller erfarenhet av Linus (x) så kan jag tyvärr inte hjälpa till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Skulle nog vilja vara med, men jag har verkligen inte tid nu... =( Håller på med "ett antal" projekt redan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Jag e med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 måste man kunna massa scriptspråk för sånt där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 (redigerad) Nepp. Om man skulle så kanske lär man sig. edit: jagh ar en book som innehåller grunderna för att skapa en egen dist, den innehåller inget om scriptning. Redigerad 22 april, 2004 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 24 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 april, 2004 Jag har ställt in en partition och en användare på server nu. Ssh:a till thecopy.mine.nu, anv: lfs, pass: lingonsylt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts