virre_viking Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Det fanns en tråd här förut om autostart -.. hittar den itne. men asså man ska skriva in något i kör så kommer man till en meny där man kan välja vilka program som ska starta i början.. tyvärr har ja glömt bort det ... kan någon påminna mig om det ..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 msconfig ( du måste starta om datorn om du gör nån ändring ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Annars kan du ju gå in i startmenyn och kasta in några genvägar i mappen Autostart.. Eller schemalägga aktiviteter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Det fanns en tråd här förut om autostart -.. hittar den itne. men asså man ska skriva in något i kör så kommer man till en meny där man kan välja vilka program som ska starta i början.. tyvärr har ja glömt bort det ... kan någon påminna mig om det ..? Start - Alla program (om du har xp) sen finns det en mapp som heter Autostart, där kan du lägga in saker ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Vadan nu detta? Vadå, alltså.... om jag lägger in filer te.x. 'kalkylatorn' (programmet alltså) i "Start>Alla Program>Autostart" kommer kalkylatorn starta direkt när jag loggar in på min användare då eller+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Vadan nu detta? Vadå, alltså.... om jag lägger in filer te.x. 'kalkylatorn' (programmet alltså) i "Start>Alla Program>Autostart" kommer kalkylatorn starta direkt när jag loggar in på min användare då eller+ Ja, borde väl göra det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Start - Alla program (om du har xp) sen finns det en mapp som heter Autostart, där kan du lägga in saker ... Mm jag sa just det. Och det där med msconfig, vad ska det vara bra för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 (redigerad) Mm jag sa just det. Och det där med msconfig, vad ska det vara bra för? MsConfig är bättre. Där kan du ta bort onödiga autostartobjekt som inte finns i Autostartmenyn. I msconfig kan du ta bort onödiga grejer som bara kör i bakgrunden. Om du är osäker på datorer bör du dock inte använda msconfig =/ Msconfig är mer för att ta bort onödiga saker än att lägga till. Om du vill lägga till något så lägg bara in det i Autostart-mappen i start-menyn Redigerad 18 april, 2004 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts