seal Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Nu börjar det likna ett litet hus: Snyggt, hoppas att det blir klart snart Sådana där moddar ersätter inte main.scm va??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 ne Snyggt hus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Nej, main.scm berörs inte. Förvänta dig inte att det blir klart ännu..det har kört ihop sej lite nu när jag ska sätta ihop taket med själva huset..men det blir nog klart - Någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Snyggt, hoppas att det blir klart snart Sådana där moddar ersätter inte main.scm va??? Main.scm är uppdrag och annat vajs, detdär finns i gtavc/data/maps när den är klar så åker dendär lilla trä-stugan in i mitt vc på en gång!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Det där värmde verkligen. Att någon vill ha min lilla stuga. Men jag undrar om jag verkligen ska göra den i trä. Kanske sten. Jaja..nu har jag iaf gjort klart grunden. Taket sitter där det ska och det finns inga hål där det läcker in luft. Utom dörren förstås. Och jag ska göra 1 fönster också. Sen är det bara detaljer kvar. Vi får se hur detaljerat det blir.. Här är lite ögongodis: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Yeah! börjar likna någont Jag vill lära mi Zmodeler :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Du ska göra 3/4 st stugor likadana Sen sätta dom så här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Tycker det skulle passa bätter om stugan stog på en ö i vattnet. på ön skulle det finnas jätte mycket träd och buskar så stugan inte skulle synas så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Du kan ju bygga en ny Ö och sätta Stugorna där och sen kan du ju bygga en Brygga m.m så du kan parkera Båten sen så kan du andvända den där Ön till Camping Skulle vara Coolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Med mycket buskar och träd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 :'( :'( NEEEJ!!! :'( ! När jag la in stugan i VC så hände sej spelet efter att ha laddat 50%!!! !! Vad ska jag göra!!! :'( Vad kan vara fel!!! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 :'( :'( NEEEJ!!! :'( ! När jag la in stugan i VC så hände sej spelet efter att ha laddat 50%!!! !! Vad ska jag göra!!! :'( Vad kan vara fel!!! :'( Något av de saker man måste göra.. Kan vara en siffra som är fel eller vad som hellst.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
seal Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 ne Snyggt hus Så man kan ändra ALLA filer utan main.scm utan att behöva starta om allt i spelet??? vill vara säker här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 @minigun: Du måste invertera COL-datan. I CollMaker klickar du på Options --> Mirror och kryssar i lite rutor. Du måste testa dig fram! Enligt din bild verkar det bara vara en axel som måste speglas = ett kryss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 @minigun: Du måste invertera COL-datan. I CollMaker klickar du på Options --> Mirror och kryssar i lite rutor. Du måste testa dig fram! Enligt din bild verkar det bara vara en axel som måste speglas = ett kryss. Öh..en axel som måste speglas?? Ett kryss?? Försår inte det där. Men jag ska ta en titt på det senare..tack iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Kanske formulerade mig lite dåligt, men du kommer att förstå vad jag menar. Btw, med axlar menar jag X, Y och Z. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 18 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 (redigerad) Kanske formulerade mig lite dåligt, men du kommer att förstå vad jag menar. Btw, med axlar menar jag X, Y och Z. Jaa...förstår...men hur vet man vilken/vilka? Och varför måste man göra det? Det kanske är för avancerat för att gå in på.... Redigerad 18 april, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 18 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Jaa...förstår...men hur vet man vilken/vilka? Och varför måste man göra det? Det kanske är för avancerat för att gå in på.... Du ska göra det för att få den solid på rätt ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 18 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 (redigerad) *GLÖM* Redigerad 18 april, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 18 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2004 Jag tror jag har hittat problemet... Läste på GTAforums att modellen inte får innehålla mer än 1000 faces. Vice City Col Files Do Not Support Col Files Above 2000 Polys, In Zmodeler there is the double face problem when exporting as .X file. To avoid this make models with no more than 1000 faces Jag kanske tog i lite väl när jag gjorde mitt hus. Huset innehåller drygt 700 för många faces...inget annat att göra än att renovera stora delar av huset. Kommer att ta ett tag. Och jag som var så nöjd med mitt hus.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts