minigun Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Jag har börjat jobba med en mod som jag kallar för "House".(Kom inte på något bättre). Det ska bli en litet trähus. En liten stuga. Jag har börjat lite smått med framsidan, med ingång och så, lite slarvigt men det ska bättras sen. Jag har lagt in det jag gjort hittils i Vice City och det ser ut så här för tillfället: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/house.jpg Jaa, det är bara början. Det är lite fult till höger och texturen jag använt är bara tillfällig. Den ska inte användas i The Final Edition. Dock har jag redan ett problem - den är inte solid där jag vill att den ska vara det. Jag kommer säkert att lösa problemet men om någon vet vad jag gjort för fel så....här är en bild som visar hur den är solid: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/solid.jpg Men det löser sej nog.. Och så har jag inte bestämt var huset ska stå ännu..några förslag? Eventuellt ska jag göra en dörr också som alltid står öppen..om ni förstår hur jag menar. En öppen dörr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 grymt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 coolt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Grymt snyggt arbete, fortsätt så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 (redigerad) Inga förslag på var huset kan stå? Redigerad 9 maj, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 där vid hyman memorial är det lite gräs plättar men min kyrka kommer jag att ta bort lite hus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
seal Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 (redigerad) Vilka moddar kan man lägga in utan att behöva göra om spelet??? Alla som inte ersätter filer main.? eller?? Annars kan det ju bli en liten standstuga på stranden på andra ön Redigerad 16 april, 2004 av seal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Du menar starta nytt spel? Det måste man bara göra om man ändrat main.scm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 (redigerad) Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak. Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!! Redigerad 7 maj, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak. Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!! När den e klar, då ska man kunna ladda ner den va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 När den e klar, då ska man kunna ladda ner den va? Självklart. Den kommer jag att ladda upp på GTAmods. Men just nu måste jag lösa felet som gör modellen solid på fel ställen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak. Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!! Det finns ett program i GTAsajten`s filarkiv, som är lätt att andvända och gör objekt solida när man moddar. Kommer dock ej ihåg vad den heter för tillfället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Det finns ett program i GTAsajten`s filarkiv, som är lätt att andvända och gör objekt solida när man moddar. Kommer dock ej ihåg vad den heter för tillfället... CollEditor eller något sånt? Är det lättanvänt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 CollEditor eller något sånt? Är det lättanvänt? Ja det är väldigt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Ja det är väldigt lätt. Japp, men det krashar ganska lätt. Hursomhelst så nu har jag öppnat min col-fil i colleditor och allt ser jättebra ut. Men ändå är det något som inte stämmer när man spelar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Ska huset va så litet??? Jag tycker att du bör göra den till nån sorts fästning med pyttesmå skjutgluggar så att man kan skjuta ut men inte in!!! Det finns inga hus på stranden, så du kan sätta det där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
seal Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Ska huset va så litet??? Jag tycker att du bör göra den till nån sorts fästning med pyttesmå skjutgluggar så att man kan skjuta ut men inte in!!! Det finns inga hus på stranden, så du kan sätta det där!!! Det var väl det jag sa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Ska huset va så litet??? Jag tycker att du bör göra den till nån sorts fästning med pyttesmå skjutgluggar så att man kan skjuta ut men inte in!!! Det finns inga hus på stranden, så du kan sätta det där!!! Jaa, det här ska bara vara en liten stuga. Men jag kanske ska göra något större sen..jag är ju lite av en newbie på det här fortfarande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 ska man ta bort allt i ex bridge.ipl/ide och sedan ersätta med det som stod i guiden?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 (redigerad) Copstar: Ja, och döpa om bridge.IPL/.IDE till "det-namn-som-du-har-valt.IPL/.IDE. Nu börjar det likna ett litet hus: Redigerad 7 maj, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts