Jump to content

Gangsters Paradise alpha 0.4

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Bestämde mig nu för att släppa en alpha av spelet som vi har jobbat med, bara för att det inte ska va så dött.

http://www.sundsberg.se/GangstersPardiseAlpha0.4.zip

Edit: Oj glömde skriva in i guiden hur man laddade om vapnet och ändrade växel men nu skriver jag det: Ändra växel: F och v Ladda om vapnet: Enter

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, den verkar rulla framåt med spelet, men jag har några tips:

1: Skippa installationen, allt den gör är att placera filerna i mappen, den gör ingen nytta alltså....

2: Bygg en egen motor för karaktärens och bilens förflyttning, det kan ta lite längre tid än att bara sätta ett objekt på den inbyggda motorn i CnC, KnP, TGF, eller vad du nu använder, men det blir ett mycket bättre resultat....

Två konstruktiva tips, jag menar inte att vara tjurig, låta nonchalant eller något, bara tips på hur spelet kan bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den verkar rulla framåt med spelet, men jag har några tips:

1: Skippa installationen, allt den gör är att placera filerna i mappen, den gör ingen nytta alltså....

2: Bygg en egen motor för karaktärens och bilens förflyttning, det kan ta lite längre tid än att bara sätta ett objekt på den inbyggda motorn i CnC, KnP, TGF, eller vad du nu använder, men det blir ett mycket bättre resultat....

Två konstruktiva tips, jag menar inte att vara tjurig, låta nonchalant eller något, bara tips på hur spelet kan bli bättre :)

1: Ja, det håller jag med om :)

2: Mjää... en egen kommer inte att programmera, det kan jag nog lova, men om du känner till någon bättre movementenginee så säg till, för den inbyggda har en del begränsningar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Ja, det håller jag med om :)

2: Mjää... en egen kommer inte att programmera, det kan jag nog lova, men om du känner till någon bättre movementenginee så säg till, för den inbyggda har en del begränsningar...

1. Jo vi kommer skippa den

2. Jag vet inte hur man gör en egen riktigt och det verkar som inte heller LoneWolF vet det heller, men som sagt vet du en så tipsa gärna om den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske borde öka deacceleration på gubben.. han fortätter ju att springa.. :)

Deaccelarationen är en annan sak, den styr "bromstiden" när man trycker på backåt-pil. Att playern fortsätter att gå beror på en begränsning i programet vi använder som gör att vi inte kan styra det problemet som du beskriver. Inte än iallafall :) Men om vi hittar något trevligt plug-in som vigge pratade om så löser det sig nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske:

[Negative]User holds down uparrow-key -> gubbe.stop ? Borde ju gå.

Ahhh, självklart! Tack för den :)

Edit: Mmm... hittade en sak som var mindre bra, men det gör nog inget... nu kan man inte låta spelaren ändra kontrollerna själv, för du blir det lite buggigt.. :/

Redigerad av LoneWolF
Länk till kommentar
Dela på andra sidor