Jump to content

Köpa Mafia?

seal
 Share

Recommended Posts

Mafia är ett av tidernas bästa spel och jag tycker absolut att du ska köpa det. Storyn och uppdragen är mycket bättre än i Vice City och grafiken är enastående. Man kan röja omkring fritt på samma sätt som i gta och skjuta folk, sno bilar, bli jagad av polisen m.m fast i Mafia finns det många fler finesser. Om man t.e.x byter bil så känner polisen inte igen en och gömmer man sig så slutar dom leta efter ett tag. Man kan gå runt i tågen och spårvagnarna, skjuta genom fönstrena och det finns passagerare som går av och kliver på vid hållplatserna... :)

Mafia 2 kan du dock inte ha sett för det har inte släppts än... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia är ett av tidernas bästa spel och jag tycker absolut att du ska köpa det. Storyn och uppdragen är mycket bättre än i Vice City och grafiken är enastående. Man kan röja omkring fritt på samma sätt som i gta och skjuta folk, sno bilar, bli jagad av polisen m.m fast i Mafia finns det många fler finesser. Om man t.e.x byter bil så känner polisen inte igen en och gömmer man sig så slutar dom leta efter ett tag. Man kan gå runt i tågen och spårvagnarna, skjuta genom fönstrena och det finns passagerare som går av och kliver på vid hållplatserna...  :)

Mafia 2 kan du dock inte ha sett för det har inte släppts än...  ;)

Aha, har man en sån där wanted-level som i VC, eller syns det inte hur efterlyst man är ;)

Och hur är svårighetsgraden på spelet??

DÅ måste jag ha sett fel då ;) Det kanske stod att Mafia2 kommer att komma ut någon gång, jag minns inte ;)

EDIT: Vilket företag har gjort spelet, när kom det ut, och det sista: Vad är adressen till Mafia's sida så att man kan få se på scren's och så :)

Kom på ännu en fråga ;) : Kan man på något sätt spela Mafia online?

Redigerad av seal
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, har man en sån där wanted-level som i VC, eller syns det inte hur efterlyst man är ;)
Man får upp olika bilder på skärmen som visar vad man är efterlyst för, om brottet är ringa (t.e.x fortkörning eller kört mot rött ljus) räcker det med att du stannar och betalar böter, gör du nåt värre (t.e.x skiter i att betala böter, smiter från en olycka eller blir sedd med ett vapen) kommer polisen arrestera dig och i värsta fall (t.e.x om du börjar skjuta eller attackerar en polis) kommer polisen öppna eld och tillkalla förstärkning och då är det svårt att komma undan levande. Om du lyckas gömma dig kommer det fram en röd loading bar som blir mindre och mindre och om ingen polis får syn på dig under tiden så slutar dom leta efter dig. En annan sak som gör Mafia verkligare är att man bara kan få polisen efter sig om en polis får syn på en när man begår ett brott.

Och hur är svårighetsgraden på spelet??

Inget av uppdragen är extremt svårt men de flesta tar ganska lång tid att klara.

DÅ måste jag ha sett fel då ;) Det kanske stod att Mafia2 kommer att komma ut någon gång, jag minns inte :)
Mafia 2 är bekräftat men ingen vet när det släpps än.

Vilket företag har gjort spelet, när kom det ut, och det sista: Vad är adressen till Mafia's sida så att man kan få se på scren's och så :)

Kom på ännu en fråga ;) : Kan man på något sätt spela Mafia online?

1. Illusion Softworks

2. Hösten 2002

3. http://www.mafia-game.com

4. Det går inte att spela multiplayer i Mafia.

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar Mafia. Tung installation med 3 cd´s men nu har jag det. Det är klart prisvärt.

Skillnaden mella Mafia och GTA är att i GTA så kan du glida runt i staden som du vill och när du känner för det ta ett jobb. Men i Mafia är det hela tiden uppdrag på löpande band. Men det finns ju Freeride förstås. Och Mafia utspelar sej ju på 30-talet så bilarna är ganska sega. Utom sportbilarna som är hemskt snabba. (Men ändå rätt sega motför GTA´s.)

Jag vill påstå att Mafia är svårare än GTA (som var alldeles på tok för lätt). Men Mafia är ändå inte svårt. Hittils iaf. (Jag är bara på uppdraget "Omerta" än så länge.)

Mafia är ett spel som jag rekommenderar SKARPT!

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

köp det de är super bra grafiken är underbar även fasst de kom före vc så är vc´s grafik skit dålig jämfört me va Mafias är och att bilarna inte går så fort gör inget för om man krockar i Mafia blir man skadad de blir man inte i gta då kan snuten krocka hur mycket som helst o man blir inte skadad de är ovärkligt därför är mafia mycket bättre än vc men jag tycker att man skulle kunna göra så att man kunde vara överallt till ex gå in i husen i freeride de är litte låst på de sättet

*synd* :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...