the-copy Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 Hmm.. då jag var sju år så halsade jag två klunkar sprit... då bran det i halsen ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 Säger bara Dooleys 17% har du testat att blanda dooleys men mjölk 50/50? , godare mjölk finns inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 (redigerad) Josef du föredrar väl en drink ifrån spanien..? Finns många goa drinkar! Det billigaste o bästa är att köpa ett mixersätt, med mixer, sprit och allehanda dekorationssaker för glas. Ni som vill ha extra fin drink, kan ta fram 2 tefat, i det ena häller ni lite Grenadine och i det andra häller ni socker, Sen så doppar ni glasets kant i grenadinen och sen i sockret. Sen så låter ni Glaset torka i 30 minuter, och sen så har ni en härlig god Gelégodis liknande kant på glaset som förhöjer välmående känslan när ni avnjuter en drink i det vackra sommarvädret. När ni dricker en drink så gör inte samma misstag som mig genom att dricka upp allt på 5 sekunder! Då är man så gott som full. Utan låt vätskan rinna ner genom halsen för bästa smaken, drick varsamt och sakta och njut av aromen. Några bra drinkar som jag kan tipsa om är: Piña Colada, 57 Chevy, Melonball, Greenmonster, San Fransisco m m Om ni ska blanda drinkar så måste ni ha dessa vätskor hemma: - Citron Lime - Grenadine - Vodka - Whiskey - Southern Comfort (ifall ni ska dricka 57 Chevy) - Champagne av olika märken (kan användas i vissa drinkar jag jag för mig) - MASSOR AV IS!!! - Coconut Rom - Piña Colada - Coca Cola - Sockerdricka eller alternativt 7-up, Sprite, Fruktsoda eller andra läskedrycker - Frukt Joser som tex Apelsin Juice - Gin - Olika likörer i olika smaker - Olika Schnapps i olika smaker Olika dekorationsföremål som man kan använda är: - Sugrör - Socker kant (illustrerad några rader upp) - Mini-Paraply - Liten mini käpp - Citron eller Apelsin skiva - Minipalm - Mini "ananas" - Sen det viktigaste av allt, snygga glas (absolut ingen ful gammal te-kopp eller liknande) ----------RECEPT-------- 57 Chevy http://www.cocktailguiden.com/cocktailbilder/57cheavy.jpg The -57 Chevy's got a cocktail of its own! 20 ml Southern Comfort 20 ml gin 20 ml orange juice 20 ml pineapple juice a dash grenadine Shake all ingredients with ice in a cocktail shaker. Strain into a rocks glass with a couple of big ice cubes. Melonball 2 oz Midori Melon Liqueur 1 oz Vodka Pineapple Juice Pour the melon liqueur and vodka into an ice-filled highball glass. Fill with pineapple juice, or orange juice.Serve in: Highball Glass SEX ON THE BEACH!!!! En härlig drink som man helst ska avnjuta med kvinnligt sällskap på en öde strand 1 oz Vodka 3/4 oz Peach Schnapps Cranberry Juice Grapefruit Juice Add vodka and peach schnapps to a highball glass. Fill with equal measures of cranberry juice and grapefruit juice, and stir. Screwdriver 2 oz Vodka 5 oz Orange Juice Put 3 ice cubes into a highball glass. Pour in vodka. Fill balance of glass with orange juice, stir, and serve. ---------------------------------------------------------------------------------- Bilder på hur drinkar kan se ut: LÅT FANTASIN FLÖDA! Redigerad 20 maj, 2004 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 åhh herregud, vikken alkiz.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 (redigerad) har du testat att blanda dooleys men mjölk 50/50? , godare mjölk finns inte Nej, det har jag aldrig testat, men blandar sig alcohol verkligen med vattnet i mjölken? Ska iaf testa! åhh herregud, vikken alkiz.... Vadå Alkoholist, den typiske alkoholister är den som köper hem 5-6 flaskor med sprit och massa brukar öl för att supa över helgen, men drinkar ska man dricka vid fester, annars så är det ingen idé. Sen så ska man inte dricka varje helg utan typ nån gång per månad "lagom är bäst" Sen bara för att jag har stor kunskap om hur man blandar drinkar så betyder ju inte det att jag är en Alkoholist Redigerad 20 maj, 2004 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 men don,har du börjat dricka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 Sprit gör ingen nytta!! men de gör fan ente mjölk heller!haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 men don,har du börjat dricka? Nästan varenda person dricker 15+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 don, drinkar är nog det godaste som finns.. Men när man är på privatfester med polare o sånt så blir det inte så att man ställer sig och gör massa drinkar.. Kan sträcka mig till Vodka/Redbull när jag är på fest.. Det är ju faktist en drink.. När jag var på Kos förra hösten så jobbade min syrra där nere och då så kände hon en barägare där..(jag känner honom med nu + lite andra bartendrar) Jag va där varje dag hela veckan och det bästa av allt var att det va gratis..! Minns dom dagarna som igår.. Jag och roger(en bartender) tog på oss varsin Sombrero, tog av oss i bar överkropp och dansade på baren.. Sen hade vi shots tävling.. Tequila rejs hade vi också.. Det var riktigt kul det..! Måste fan åka ner dit igen.. Återuppliva lite minnen igen.. Fast då kommer det ju inte vara gratis sprit dock.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 don, drinkar är nog det godaste som finns.. Men när man är på privatfester med polare o sånt så blir det inte så att man ställer sig och gör massa drinkar.. Kan sträcka mig till Vodka/Redbull när jag är på fest.. Det är ju faktist en drink.. När jag var på Kos förra hösten så jobbade min syrra där nere och då så kände hon en barägare där..(jag känner honom med nu + lite andra bartendrar) Jag va där varje dag hela veckan och det bästa av allt var att det va gratis..! Minns dom dagarna som igår.. Jag och roger(en bartender) tog på oss varsin Sombrero, tog av oss i bar överkropp och dansade på baren.. Sen hade vi shots tävling.. Tequila rejs hade vi också.. Det var riktigt kul det..! Måste fan åka ner dit igen.. Återuppliva lite minnen igen.. Fast då kommer det ju inte vara gratis sprit dock.. haha gött ju Var i Mallorca förra veckan, närmare i partystaden Magaluf, blev riktigt bra kompis med bartendrarna i Hotellets bar, Tequila Shots blev det nästan varje kväll! Iaf så var det kul o hänga i Europas största diskotek o Nattklubb med gratis sprit!! BCM Planetdance! Vilket ställe! FOAM PARTY! Var ute o festa varje kväll, och på dan så sov man eller sola mest. Men man kan faktiskt göra drinkar när man är på fester, det brukar jag göra iaf, känns härligare på nåt sätt att dricka sånt är nån gammal tråkig ölburk. Sen så är Smirnoff Ice underbar också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 haha gött ju Var i Mallorca förra veckan, närmare i partystaden Magaluf, blev riktigt bra kompis med bartendrarna i Hotellets bar, Tequila Shots blev det nästan varje kväll! Iaf så var det kul o hänga i Europas största diskotek o Nattklubb med gratis sprit!! BCM Planetdance! Vilket ställe! FOAM PARTY! Var ute o festa varje kväll, och på dan så sov man eller sola mest. Men man kan faktiskt göra drinkar när man är på fester, det brukar jag göra iaf, känns härligare på nåt sätt att dricka sånt är nån gammal tråkig ölburk. Sen så är Smirnoff Ice underbar också! Smirnoff Ice och Bacardi Breezer är skitgott.. Men det blir dyrt i längden att dricka det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 @don_salvatore - Jösses killen.. du verkar kunna drinkar Jag har så smått börjat med drinkar jag med. Hittills har jag bara gått på spriten i spritskåpet som den var.. men upptäckt på senare tid att man får mycket mer nöje för pengarna med drinkar =) Jag var på systemet i helgen och ville köpa mig en Piña Colada, det hade dom inte Köpte man Vodka och Malibu och gick till Ica och köpte Piña Colada extrakt. Kan ju säga att det inte smakade det minsta Piña Colada av det där extraktet.. Vitt blev det heller inte.. kanske är lite kass på att mixa? Gott var det iaf.. Är det nån som testat Turkisk Peppar? Jag blandade till det i helgen också.. Köpte en flaska Turkisk Peppar på Ica och blandade ut med vodka. Sen krossade jag en påse turkisk peppar karameller tills det bara var puder kvar.. hällde i det i mixen.. jäklar va gott det var Köpte en Melon Likör extrakt också.. det var himla gott att blanda det på måfå med vodka och Malibu.. blev en himla fin grön drink =) Det är rätt kul att mixtra lite med drinkar själv.. kul att testa hur olika saker smakar om det blandas.. Har lärt känna en kille som skall öppna nattklubb i malmö.. Om jag vill kan jag bli bartender ..tror jag skall testa det faktiskt.. sen blir man mästare på att fixa till fina drinkar till sig själv där hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 20 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2004 (redigerad) @don_salvatore - Jösses killen.. du verkar kunna drinkar Jag har så smått börjat med drinkar jag med. Hittills har jag bara gått på spriten i spritskåpet som den var.. men upptäckt på senare tid att man får mycket mer nöje för pengarna med drinkar =) Jag var på systemet i helgen och ville köpa mig en Piña Colada, det hade dom inte Köpte man Vodka och Malibu och gick till Ica och köpte Piña Colada extrakt. Kan ju säga att det inte smakade det minsta Piña Colada av det där extraktet.. Vitt blev det heller inte.. kanske är lite kass på att mixa? Gott var det iaf.. Är det nån som testat Turkisk Peppar? Jag blandade till det i helgen också.. Köpte en flaska Turkisk Peppar på Ica och blandade ut med vodka. Sen krossade jag en påse turkisk peppar karameller tills det bara var puder kvar.. hällde i det i mixen.. jäklar va gott det var Köpte en Melon Likör extrakt också.. det var himla gott att blanda det på måfå med vodka och Malibu.. blev en himla fin grön drink =) Det är rätt kul att mixtra lite med drinkar själv.. kul att testa hur olika saker smakar om det blandas.. Har lärt känna en kille som skall öppna nattklubb i malmö.. Om jag vill kan jag bli bartender ..tror jag skall testa det faktiskt.. sen blir man mästare på att fixa till fina drinkar till sig själv där hemma Det är kul att kunna blanda och så, men jag håller mig nog mer till de kända drinkarna! Turkisk Peppar? Jo det kan man nog använda, hur smakar det mer exakt? Smirnoff Ice och Bacardi Breezer är skitgott.. Men det blir dyrt i längden att dricka det.. Jo det är sant, det är både dyrt och man får inte så värst mkt för pengarna men gott är det, särskilt Bacardi Breezer Iaf så postar jag ett nytt recept som ni alla Miami Vice fan kommer gilla! Crockett Cocktail: - 3/4 oz. Malibu Rum - 3/4 oz. Vodka - Orange Juice Build over ice in a Highball glass Tubbs Cocktail: - 1 1/2 oz. Melon Liqueur - 1 oz. Vodka, - Splash of Orange Juice, Pineapple &/or Grapefruit Juice Build in a Highball glass Castillo Cocktail: Equal parts: - Absolut Citron - Grand Marnier - Lime Juice Serve over ice in an Old Fashioned Glass or Snifter. Gina Cocktail: -1 oz. Tequila -1 oz. Melon Liqueur -4 oz. Grapefruit Juice Serve over ice in Highball glass, Garnish with twist of lime & a cherry. Trudy Cocktail: - 1 oz. each: - Peach Schnapps - Vodka - Cranberry juice Stir over ice, Serve in a chilled Cocktail glass. Stan Cocktail: -1 oz. Vodka -3/4 oz. each: Amaretto, Triple Sec, Southern Comfort, & Sloe Gin, -Splash of Orange juice, Dash of Lime juice Shake with ice & Pour into a Tall glass. Larry Cocktail: Equal parts of; Tia Maria, Rum, Cream & Cream of Coconut Shake with ice, Serve in a Cocktail glass up or Highball for rocks Izzy Cocktail: - 1 oz. Bourbon - 1/2 oz. Triple Sec - Orange Juice - Dash of Grenadine Build over ice in a Highball glass. Calderone Cocktail: -Equal parts: Kahlua, Vodka, Gin, Rum, Tequila, Coke & Cream Shake with ice, Serve up or on the rocks. St Vitus Dance Cocktail: -1 1/4 oz. Rum Splash each of Cream of Coconut & Pineapple Juice Shake with ice & Serve in a Hurricane or decorative glass, Blend with ice cream for frozen variation, Garnish with fresh pineapple wedge &/or a cherry. Miami Vice Mocktail (no alcohol) 2 oz. each of; 1/2 & 1/2, Root Beer, Splash of Chocolate syrup & Coke Shake all but Coke with ice, Top with Coke in a tall glass Miami Vice Cocktail (alcohol) Miami Vice Ingredients: (recipe for 10 oz. or 12 oz glass) 1½ oz. Light Rum 2 scoops strawberry fruit 2 oz. pineapple juice 1½ oz. coconot cream ¼ oz. grenadine Crushed ice Underbara drinkar som man kan sitta o njuta av när man kollar på sin favorit TV-serie! Redigerad 20 maj, 2004 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 21 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2004 (redigerad) bra att du tar amerikanska mått lr hmm.. d var inte svenska iaf..får väl använda Microsoft Words Måttkonverterare...den e riktigt bra.. Kan ju då meddela att 1 oz är 3 cl Redigerad 21 maj, 2004 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2004 Don Salvatore - du är verkligen galen i Miami Vice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 22 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2004 Don Salvatore - du är verkligen galen i Miami Vice! klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 22 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2004 Don Salvatore - du är verkligen galen i Miami Vice! Jag med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 25 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2004 Det är kul att kunna blanda och så, men jag håller mig nog mer till de kända drinkarna! Turkisk Peppar? Jo det kan man nog använda, hur smakar det mer exakt? Hehe.. turkisk peppar smakar turkisk peppar helt enkelt.. om man känner till godiset turkisk peppar kan man nog lista ut hur det smakar med vodka i =) Det finns turkisk peppar extrakt att köpa på ica och coop forum å såna ställen.. så blandar man ut det med t.ex vodka. Men specialaren då är ju att köpa en påse turkisk peppar, krossa en massa godisar så det bara är pulver kvar och blanda ner det i mixen. Jag har testat att blanda extraktet med Bols Vodka och Malibu.. båda är riktiga höjdare Hur gött som helst =) Har du nån bar hemma eller? Du gillar drinkar.. måste säkert ha en fin bar.. ladda upp bild på den isf tycker jag =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 25 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2004 Är 17 och gillar drinkar.. snitsig värld vi lever i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
STATUS Skrivet 25 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2004 Jisses... Av alla dom som skrev något här nu så är ett få tal seriösa... Men jag vet att många också vill vara tuffa, så dom säger att dom dricker som fan. Men igentligen så har dom aldrig provat. Okey man får göra vad man vill med sin kropp. Jag bryr mig inte. Skulle det stå i tidningen att en ung kille/tjej dog av just alkohol. Jaja skyll dig själv. Det är ditt liv och din kropp. Gör va fan du vill me den. Jag och alkohol har direkt aldrig gått ihop dock har jag smakat då jag va ungre. Frågade ibland morsan eller farsan. Och dom är nog gladare att jag inte smög omkring med kompisar och sup. Som en fd kompis till mig gjorde. Idag (22år) sitter han på en parkbänk och bara super soc pengar... Visst han valde det... men livet är la ändå lite mer än bara alkohol eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts