Jump to content

Dricker ni Alkohol?

Add3
 Share

Dricker ni Alkohol?  

118 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte bara i Sverige väl? Eh liten gubbe i mitt bakhuvud(Skotsk Tomte)säger mig att det förbjöds i stora delar av Europa i slutet på 1800-talet/början på 1900-talet. Vet inte vart den här skotska tomten som bosatts sig i mitt huvud har fått det ifrån, han säger att "Jag bara vet".

Aja han har iaf lärt mig snacka Engelska med skotsk dialekt flytande, vilket är kul att kunna.

Låter som din skotska gubbe inte druckit allt för mycket whiskey iaf.. låter helt riktigt :mellow:

Absinth är fortfarande förbjuden i många många länder.. USA t.ex.. men inte i Kanada =)

Absinth var i princip utdött.. det var faktiskt tack vare sångerskan Björk som man fann Absinth igen.

Hon var på nån spelning i tjeckien i slutet av 80-talet har jag för mig.. och det var typ det enda ställe dom hade absinth kvar på. Hon blev intresserad av det och tog det tillbaka med sig till island.. Sen har ryktet spridit sig och absinth har blivit "populärt" igen.

Men som sagt.. innan hade man koppar i drycken.. vilket ledde till rätt vilda hallucinationer och annat kul =P Var ju därför man bannlyste absinth.

Nu är det inte farligare än att det är 70% =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett resultat av kapitalismens effekter. Alla dränker sina sorger. Själv dricker jag sällan, eftersom jag har sett vad alkoholen har gjort med folk. Rattfylleri, olyckor, alkoholism, mord osv. Jag vill inte uppmuntra till sådant, därför dricker jag inte sprit. (Nästan alla har väl nån släkting som är mer eller mindre alkoholist). Jag tror att folk som dricker och knarkar är ganska viljesvaga människor som måste passa in i kapitalismmönstret. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vafan vadå ``inte viljestarka´´ har du hört talats om grupptryck!. i många skolor idag går det ungdommar som röker fast dom inte vill! man känner ``om man inte dricker så är man en tönt´´ och om man väll står emot så kommer man bli mobbad förstår du vad skit det känns!? nä det gör du säkert inte för du har aldrig blivit mobbad!!

så sluta säga saker du inte förstår!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett resultat av kapitalismens effekter. Alla dränker sina sorger. Själv dricker jag sällan, eftersom jag har sett vad alkoholen har gjort med folk. Rattfylleri, olyckor, alkoholism, mord osv. Jag vill inte uppmuntra till sådant, därför dricker jag inte sprit. (Nästan alla har väl nån släkting som är mer eller mindre alkoholist). Jag tror att folk som dricker och knarkar är ganska viljesvaga människor som måste passa in i kapitalismmönstret. :mellow:

Men lol2k4IRL@n00bzor hrmmm.. ja! nåt sånt.

Vad fan har det här med kapitalsim att göra? Tror du folket här dricker för att dom är fattiga och vill dränka sina sorger?

LOL @ kommunism!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många? När jag var 5 lämnade mina föräldrar och farföräldrar mig ensam med två flaskor cider(Smart drag). Flaskorna var tomma när dom kom tillbaka och jag var(som dom beskriver det)väldigt pratglad och fnittrig(Kommer inte ihåg ett dyft från 5 års åldern). Än idag brukar dom skratta som f*an åt den där gången, varje gång dom ses.

samma sak hände min kusin när han var liten. känner vissa som dricker ibland men dom har nog slutat nu tror jag. och det är väl bra! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vafan vadå ``inte viljestarka´´ har du hört talats om grupptryck!. i många skolor idag går det ungdommar som röker fast dom inte vill! man känner ``om man inte dricker så är man en tönt´´ och om man väll står emot så kommer man bli mobbad förstår du vad skit det känns!? nä det gör du säkert inte för du har aldrig blivit mobbad!!

så sluta säga saker du inte förstår!

När man är viljestark, så faller man inte för grupptrycket. Visst har man väl fallit för grupptrycket nån' gång, men nu har jag vuxit upp. Det handlar om att söka sig till rätt kompisar. Även om du inte dricker, tror jag knappast de mobbar dig. Isåfall skall du verkligen skaffa nya vänner.

Mitt tips är att du skall säga att du verkligen inte gillar sprit och att du står för det! Visa att du står emot grupptrycket! Jag lovar att iallafall i mina ögon respekterar jag dig mycket mer än om du följer med strömmen.

Men du kan också gå med till festen, eller vad det nu är, där de dricker, men inte dricka så mycket. Då slipper du bli full, plus att du inte blir klassad som "tönten som inte får dricka".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. alkoholism kan säkerligen ha samband med kapitalism..

Men inte i alla fall.. och isf finns det i vilket system som helst..

Kapitalism hittar man i dom flesta länder på jorden.. men du hittar alkoholister i vilket system som helst ju.

Alkoholist blir man för många anledningar.. inte bara för att man lever i ett kapitalistiskt samhälle.

Jag dricker inte sprit för att dränka mina sorger.

Jag dricker inte sprit för att jag har nåt grupptryck på axlarna..

Man kan inte dra alla över en kam. Bara för att man dricker sprit betyder inte det att man är viljesvag och vill dränka sorger m.m..

finns givetvis en massa fall där detta stämmer.. men massa fall där det inte stämmer ju.

Tycker att debatten går lite åt fel håll nu.. frågan var om man dricker sprit eller inte..

Det skall väl inte bli ett slagfält för det.. spritdrickare vs. ickedrickare :huh:

Jag dricker sprit.. har mina orsaker för det.. vill inte höra att jag är viljesvag eller liknande eftersom det är helt fel ;)

Kan väl acceptera att vissa folk dricker och vissa inte..

Tycker snarare det skulle vara intressant å se vilka som verkligen dricker p.g.a grupptryck och vilka som dricker av egen vilja.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, ibland

tar en liten grogg hemma om jag känner mig ensam. Sen så j_vlar tar jag moppen å kör tills kopplingen är slut.!

Nej det blir bara romåcola eller rent vodka

Jasså! Så du tröst dricker? ;) Och om du kör moppe efteråt så räknas det som du kör rattfull, eller moppefull kanske :huh:

btw så är du ju bara 15! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. alkoholism kan säkerligen ha samband med kapitalism..

Men inte i alla fall.. och isf finns det i vilket system som helst..

Kapitalism hittar man i dom flesta länder på jorden.. men du hittar alkoholister i vilket system som helst ju.

Alkoholist blir man för många anledningar.. inte bara för att man lever i ett kapitalistiskt samhälle.

Jag dricker inte sprit för att dränka mina sorger.

Jag dricker inte sprit för att jag har nåt grupptryck på axlarna..

Man kan inte dra alla över en kam. Bara för att man dricker sprit betyder inte det att man är viljesvag och vill dränka sorger m.m..

finns givetvis en massa fall där detta stämmer.. men massa fall där det inte stämmer ju.

Tycker att debatten går lite åt fel håll nu.. frågan var om man dricker sprit eller inte..

Det skall väl inte bli ett slagfält för det.. spritdrickare vs. ickedrickare ;)

Jag dricker sprit.. har mina orsaker för det.. vill inte höra att jag är viljesvag eller liknande eftersom det är helt fel ;)

Kan väl acceptera att vissa folk dricker och vissa inte..

Tycker snarare det skulle vara intressant å se vilka som verkligen dricker p.g.a grupptryck och vilka som dricker av egen vilja.. :D

You never stop to amaze me! -_-;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor