Peskele Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 lol tycker att det är modsen som dricker mest har ni gjort nått dricka mest alkohol på en dag test eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Pååååålsson Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Vote: Ja, ibland tar en liten grogg hemma om jag känner mig ensam. Sen så j_vlar tar jag moppen å kör tills kopplingen är slut.! Nej det blir bara romåcola eller rent vodka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Hehe.. ojsan.. det var inte mycket drickande här inte.. Nu kommer jag känna mig som värsta alkisen ju.. =P Jag dricker öl varje dag.. om inte till maten så bara för att det är gott. På nätterna (brukar lägga mig vid 4-5-6-tiden) brukar jag sitta å smutta på nåt trevligt ur spritskåpet.. typ Piña Colada, Baileys, Vodka, Whiskey eller nåt annat skoj.. det är hur nice som helst att koppla av med nåt starkt =P Bifogar bild på lilla spritskåpet.. tyvärr syns inte alla flaskor (får skaffa större hylla ).. Där inne gömmer sig tre flaskor Absinth också.. 70% alkohol hur gammal är du !? att dricka öl varje dag är ju kanske lite onödigt men lite ibland skadar ju inte VOTE: Ja, ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 eller.. jovisst.. cider är ju gott.. dricker jag gärna... men man får nog dricka rätt så mång för att bli full.. Många? När jag var 5 lämnade mina föräldrar och farföräldrar mig ensam med två flaskor cider(Smart drag). Flaskorna var tomma när dom kom tillbaka och jag var(som dom beskriver det)väldigt pratglad och fnittrig(Kommer inte ihåg ett dyft från 5 års åldern). Än idag brukar dom skratta som f*an åt den där gången, varje gång dom ses. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Jag dricker inte alkohol för att det skadar hjärnan och hälsan... De flesta som jag känner som dricker gör det bara för att verka tuffa och imponera på sina vänner... VOTE: Nej Utmärkt sagt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Vote: Ja, ibland det händer väl... och inte för jag är tuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Där inne gömmer sig tre flaskor Absinth också.. 70% alkohol Hmm.. innehåller inte Absinth stora doser nervgift och rent livsfarligt? Det var ju sånt Strindberg drack när han satt och rullade med ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 (redigerad) Jag kanske också måste säga.. Jag dricker ganska ofta igår satt 5 Norlands guld 5,2'or bra!! Och som sagt jag dricker inte för att vara cool och så men det är Gott som fan... Vote:ja ofta! Redigerad 16 april, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 jag har smakat svagt vin nån gång men aldrig druckit starka saker usch! många i min klass dricker sprit, fjortisar som tror dom är vuxna fast dom är barn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Alltså det är klart att man kan festa och ha kul utan att dricka. Vill inte propagera för sprit för det skadar många människor, men visst kan man ha himla mycket roligare om man druckit till sig lite. Om man tar droger lever man i himmelriket för en stund, lullar runt och glömmer alla problem och har det hur jävla nice som helst. Problemet med droger är att man vill uppleva detta sinnestillstånd hela tiden när man väl upplevt det en gång. Men eftersom man vänjer sig vid drogen upplever man inte samma tillstånd, det blir sämre och sämre.. vilket leder till större och större förbrukning.. Till slut överdos i många fall (senast i förrgår faktiskt som en polares kompis dog av överdos.. happens all the time).. Sprit skadar dig bara om du dricker för stora mängder för ofta. Sprit påverkar hjärnan, man blir mindre medveten (väldigt olika person till person) och man får lättare för att prata (i många fall) skratta.. uppleva allt mycket roligare än vad det egentligen är. För vissa räcker det med två tre snapsar för att komma i sånt tillstånd.. Sprit är ju typ som en drog.. den påverkar kroppen och man upplever ofta tiden under fyllan som ett mycket trevligare ställe än "verkligheten". Sprit blir skadligt när du missbrukar den.. men att dricka då och då på fester lär knappast ge dig skrumplever. Det har väl snarare bevisats att nåt glas vin om dagen är bra för hjärtat. Starkare sprit får igång blodcirkulationen mer också.. Jag vill inte att folk skall börja dricka om dom inte gör det nu.. tyckte bara det inte va så kul att läsa att man dricker för att man vill va tuff eller att man skadar sig själv om man dricker. Klart finns det dom som dricker för att va tuffa.. men det är oftast dessa personer man ser spraya ner hela lägenheten med matrester.. dom som inte har nån koll på var deras gräns går. jag var i Tjeckien för två veckor sen.. drack varje dag i en vecka.. detta är säkerligen inte bra för kroppen.. men jäklar vilka minnen man har.. Gäller såklart att resten av gänget också dricker.. Jag fungerade även som kameraman, filmade och tog foton.. ruskigt kul att kolla på sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 16 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 ElGato med infon.. aja jag är snart 17 bast och dricka gör man ofta i den åldern (inte alla men många) ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 @EvilOL - Hehe.. det är ett antal författare, filosofer och skådespelare som pratat varmt om Absinth De flesta ansåg att de skapade bättre på absinth-fyllan. Örten som man gör absinth på är farligt giftig.. om man äter den direkt dör man med största sannolikhet. I en absinth-flaska finns det dock bara 10mg av den örten.. abiscus absinthicus eller vad den nu heter på latin Man reagerar olika på Absinth. Vissa får hallucinationer, andra får väldigt underliga drömmar när de fått i sig absinth, vissa upplever att allting rör på sig.. vissa känner inte så mycket (som jag ). Jag drack Absinth förra helgen under lite festande. Jag har ett alko-test med mig, redan efter tre snapsar absinth (typ 12cl) var man uppe i över 0,5 promille.. bra sätt om man vill bli fuller utan att betala 100 spänn för ett flak öl =P Så absinth är inte giftigt.. men om du dricker en hel del så kan det givetvis va väldigt farligt eftersom det är 70% alkohol. Jag tog med mig Absinth hem från tjeckien mest för att det är illegalt i sverige, lite av en raritet med absinth i sverige alltså. Sen på grund av myten med absinth.. alla dessa stora författare som lovprisar drycken. Förr i tiden fanns det dock essens av koppar i drycken, för att få den gröna färgen. Koppar e inte alls bra att dricka och det var nog detta dom flesta författare fick i sig. Nuförtiden finns det ingen koppar i Absinthen.. =) @SlIpKnOt - Heh.. Jag e 20 år.. (och less på systempriserna ). Ölen jag dricker varje dag skadar nog inte.. det är sån öl man kan köpa på ica. 2,8or alltså.. som kostar typ 20 spänn för ett 6-pack. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Stod ju i Aftonbladet för några dagar sen att en av anledningarna för att den förbjöds va ju att man ser hallucinationer och de skett många mord och självmord pga den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Om man tar droger lever man i himmelriket för en stund, lullar runt och glömmer alla problem och har det hur jävla nice som helst. Problemet med droger är att man vill uppleva detta sinnestillstånd hela tiden när man väl upplevt det en gång. Men eftersom man vänjer sig vid drogen upplever man inte samma tillstånd, det blir sämre och sämre.. vilket leder till större och större förbrukning.. Till slut överdos i många fall (senast i förrgår faktiskt som en polares kompis dog av överdos.. happens all the time).. Samma sak gäller ju även alkohol. Ju mer och ofta man dricker destå motståndskraftigare blir kroppen eftersom den skapar en sorts antikroppar mot giftet. Så man måste dricka mer för varje gång för att bli lika berusad. Även om droger gör denna process mycket snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2004 Cider dricker man...testade "riktig" ( kraftig ) alkohol förut, det smakade skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Fan vad du vet mycket ElGato Själv är jag bara 15 och tänker inte börja kröka med allt för mycket alkohol innan jag är arton, känns lite onödigt. Fast jag håller inte med alla moraltanter som säger att det är rena giftet, man lever ju bara en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Fast jag håller inte med alla moraltanter som säger att det är rena giftet, man lever ju bara en gång. ...och sitt liv är ingenting att leka med. Själv skas jag inte dricka alkohol innan jag har fyllt 18. Helt onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dundersmet Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Jo samma här ingen sprit tills man blir 18 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 Fan vad du vet mycket ElGato Själv är jag bara 15 och tänker inte börja kröka med allt för mycket alkohol innan jag är arton, känns lite onödigt. Fast jag håller inte med alla moraltanter som säger att det är rena giftet, man lever ju bara en gång. Det är ju faktiskt ett gift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2004 (redigerad) Många? När jag var 5 lämnade mina föräldrar och farföräldrar mig ensam med två flaskor cider(Smart drag). Flaskorna var tomma när dom kom tillbaka och jag var(som dom beskriver det)väldigt pratglad och fnittrig(Kommer inte ihåg ett dyft från 5 års åldern). Än idag brukar dom skratta som f*an åt den där gången, varje gång dom ses. joo.. men skulle du dricka det nu så skulle du nog inte bli sån.. man blir ju mycket lättare full när man är liten.. --__--__--__--__--__-- för en vecka sen var jag me nårra kompisar.. dom tog 4-7 snappsar vodka coh nårra glas rom.. sen gick vi ut i byn.. hittade en studse-matta som vi hoppade lite i.. precis efter de blev en av dom full (låt oss kalla honom P)som f*n kunde inte gå eller nått och gick på allt man sa.. :/ sen blev han typ medvetslös och de va dax för honom att fara hem.. fick ringa mina föräldrar (för alla andra var upptagna) och de första P gjorde när vi satte honom i bilen var att spy ner sätet.. :/ ajja.. ingen av dom andra blev så fulla, visst.. lite men inte mycke.. anledningen att P blev så full var att han inte hade ätit... så spriten gick direkt upp i hjärnan! så tänk på den... ÄT INNAN NI DRICKER! Redigerad 17 april, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts