Kalan Skrivet 13 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 kan nån va så jättesnäll och hjälpa mig med varför min bil blir helt konstig när jag ska flytta mina vertices i X-, Y- och Z axis läge? kolla på bilden om du inte fattar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 Fattar inget av bilden ändå.. Det kan ju inte bara bli en gröt för du flyttar ett var vertices.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 13 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 Det till vänster ser ok ut, men den högra bilden.....vad är det?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 Den högra bilden är så som min bil ser ut när man ska flytta mina vertices... allt blir helt konstigt... jag fattar ingenting... fast om man flyttar dom i "fritt läge", så att man kan flytta dom både upp, ner och å sidan på en gång, då funkar det, men d é lte jobbigt... när man ska flytta dom t ex bara uppåt å neråt så blir min bil som på bilden till höger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 har du tryckt på 1 innan du flyttar på sakerna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 april, 2004 är 1 vertices mode? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2004 [1] Vertices [2] Edges [3] Faces [4] Objects Har du Splines markerat? Ser ut som du har UniteSelected på alla utom den uttersta raden av vertices.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 14 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2004 jag har inte splines markerat... då kan jag inte flytta nånting... ska jag ha det markerat? Det ser konstigt ut uppifrån också... linjerna försvinner bara? kolla på bilden... Hur vet man om man har UniteSelected? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 14 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2004 linjerna försvinner då man har distance fog aktiverat, eller bara zoomar in för långt... när du se'n ska flytta allt, markera några av hörnen, o flytta skiten. om du gjort det, o bilen fortfarande ser cp ut, kolla om du kan se andra sidan av bilen i 3D-view. i så fall måste du ta Modify/reorient, tryck 3 (faces) o klicka på alla trianglar som syns från "fel" håll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts