Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Tänkte höra med er Iphone användare hade en Iphone 4s tills jag fick tillbaka min Xperia S från lagningen tänkte höra tyckte Imessage var rätt så smidigt på sitt sätt och undrar finns den appen till Android? Hittade en Imessage app till android för 20kr sökte lite runt o verkade inte hitta nå speciellt med det. Tänkte även höra blir det precis som på Iphone man kan se kompisen som har iphone läst mitt meddelande samt visar att jag har läst hans meddelande? Om jag sitter på Android och han Iphone? Hoppas ni förstår är rätt så trött för tillfället ska länka även till appen

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iphonestyle.mms&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pcGhvbmVzdHlsZS5tbXMiXQ..

Fast denna heter Iphone Message.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er Iphone användare hade en Iphone 4s tills jag fick tillbaka min Xperia S från lagningen tänkte höra tyckte Imessage var rätt så smidigt på sitt sätt och undrar finns den appen till Android? Hittade en Imessage app till android för 20kr sökte lite runt o verkade inte hitta nå speciellt med det. Tänkte även höra blir det precis som på Iphone man kan se kompisen som har iphone läst mitt meddelande samt visar att jag har läst hans meddelande? Om jag sitter på Android och han Iphone? Hoppas ni förstår är rätt så trött för tillfället ska länka även till appen

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iphonestyle.mms&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5pcGhvbmVzdHlsZS5tbXMiXQ..

Fast denna heter Iphone Message.

iMessage är ett stängt protokoll som Apple inte gärna delar med sig av. Appen du länkade är bara ett skal som ser ut och låter som Meddelandeappen på iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telefonen är reparerad, ska hämta ut den om någon timme. 1½ vecka utan smartphone... jag klarade det! :D

Grymt! Får jag fråga vilken service verkstad den vart skickad till? När jag lämnade in min mobil frågade net on net vilket verkstad dem hade dem sa att dem hade delta service dem hade anovo förut vilket var ett skandal företag. Beräknad tid att få tillbaka min mobil var ca 3 veckor men efter 1 vecka drygt fick att ett sms att min mobil fanns att hämta ut.

Hade bara tre fel i mobilen men dem böt ut allt på mobilen o gjorde även rent den överallt så jag fick i stort sett ut en helt ny mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt! Får jag fråga vilken service verkstad den vart skickad till? När jag lämnade in min mobil frågade net on net vilket verkstad dem hade dem sa att dem hade delta service dem hade anovo förut vilket var ett skandal företag. Beräknad tid att få tillbaka min mobil var ca 3 veckor men efter 1 vecka drygt fick att ett sms att min mobil fanns att hämta ut.

Hade bara tre fel i mobilen men dem böt ut allt på mobilen o gjorde även rent den överallt så jag fick i stort sett ut en helt ny mobil.

Delta Service var det. Likt dig gick de above and beyond -- hade fel på displayen men de bytte display, antenn, högtalare, bakstycke och vibrator. Telefonen ser som ny ut. Dessutom har de uppdaterat all mjukvara. Mycket nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lämnade in min iPhone 5 för ett par veckor sedan. Hade på något sätt fått lite smutsfläckar bakom linsen. Latmaskarna skickade en helt ny telefon! :D

Det bästa? Precis innan jag lämnade in den kom en uppdatering ut som tog bort möjligheten till jailbreak. Var tvungen att uppdatera för att återställa (ta bort privat info). Luren jag fick tillbaka var inte uppdaterad ännu.

Redigerad av Adrian G
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Min Galaxy S2 började få slut på utrymme, mestadels på grund av mina Spotify-listor och bilder. Telefonen hade blivit rätt seg nu på sistone, så därför köpte jag ett 32 GB Micro SD, ett riktigt vinnardrag! Nu är det fart på telefonen igen. :D

Hehe, det där är det starkaste argumentet jag har när mina helt teknikointresserade syrror försöker övertala mig att iPhone är det bästa som finns. Deras lurar är sega som fan bara för att de har så mycket bilder...

Tyvärr så uppför sig min S2:a väldigt underligt när jag har minneskortet i, men jag hoppas att du slipper några sådana problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det där är det starkaste argumentet jag har när mina helt teknikointresserade syrror försöker övertala mig att iPhone är det bästa som finns. Deras lurar är sega som fan bara för att de har så mycket bilder...

Tyvärr så uppför sig min S2:a väldigt underligt när jag har minneskortet i, men jag hoppas att du slipper några sådana problem.

Hehe, det är så det är, när jag drivs till att argumentera för mitt val av telefon/telefontyp är det främst anpassningsmöjligheter som dessa jag påpekar i jämförelse med t.ex. iPhone. ^_^

Under det dygn jag har använt minneskortet har min telefon inte visat på några underligheter. Vilka problem har du, vad ska jag hålla utkik efter om något sådant inträffar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, jag har en HTC One S. Nu är det så att den "dampar ur" ibland, så att säga.

Det som händer är att den börjar vibrera och gå "in och ut" från hemskärmen precis som när man trycker många gånger på hemknappen. Detta har blivit sjukligt störande och det går knappt att använda telefonen längre. Jag googlade lite och någon snackade om att det kan vara smuts på "knapparna" då de ska vara mycket känsliga, men där är ingen smuts så det är inte problemet.

Någon som har en idé? Tycker inte att jag borde vara ensam med problemet.

Ingen som har någon aning om detta problemet? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Galaxy S2 började få slut på utrymme, mestadels på grund av mina Spotify-listor och bilder. Telefonen hade blivit rätt seg nu på sistone, så därför köpte jag ett 32 GB Micro SD, ett riktigt vinnardrag! Nu är det fart på telefonen igen. :D

Köpte du Micro SDHC?

Annars blir det inte mycket mer fart bara för att man köper ett större minneskort. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte du Micro SDHC?

Annars blir det inte mycket mer fart bara för att man köper ett större minneskort. Eller?

Tror inte att hna hade något alls innan och att telefonen blev seg av att allt sparades på internminnet. Men nu har han flyttat allt till minneskortet som går att flytta dit och vips så blev det en snabbare telefon :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte du Micro SDHC?

Tror inte att hna hade något alls innan och att telefonen blev seg av att allt sparades på internminnet. Men nu har han flyttat allt till minneskortet som går att flytta dit och vips så blev det en snabbare telefon :)

Stämmer bra, jag hade från början allt på telefonminnet vars utrymme låg på ca 10-11 GB. När det blev fullt blev telefonen märkbart segare än tidigare, varpå jag köpte ett MicroSDHC (klass 10) och flyttade över det mesta på det. Då gick det snabbt igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer bra, jag hade från början allt på telefonminnet vars utrymme låg på ca 10-11 GB. När det blev fullt blev telefonen märkbart segare än tidigare, varpå jag köpte ett MicroSDHC (klass 10) och flyttade över det mesta på det. Då gick det snabbt igen! :)

Ah, men då så!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Hur kommer det sig att Gmails uppdateringar gör appen sämre VARENDA JÄVLA GÅNG!!??!?!?!?!???! rant_1249054_0.gif

Förr (dvs för två dagar sen) kunde man direkt i inkorgen välja i kryssrutor vad man ville göra med alla möjliga mail. Arkivera, hantera etiketter, ta bort. Nu måste man gå in i vartenda mail och manuellt göra nämnda åtgärder. Ett rent helvete om man vill rensa inkorgen nån gång i veckan och bli av med inaktuella mail.

Att de behåller den otroligt ineffektiva märkmetoden för "Viktigt" med dubbelpil >> , enkelpil > eller fetpil > gör mig inget trots att det är helt jävla otroligt korkat, men kunde de ÅTMINSTONE se till att den inte ligger för ämnesraden så att man inte ser vad som står?!??!??

HELVETE.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor