RavenE Skrivet 20 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2011 Hahahaha! Hur står sig egentligen 3G:n idag? Jag kanske bara har min sedvanliga negativa inställning till iPhones. Men har jag uppfattat det korrekt rätt med att den inte klarar av att filma med kameran, har en rätt slö processor (Jämfört med dagens mobiler såklart.), samt att telefonen inte längre får några mjukvaruuppdateringar längre? Slö processor spelar visserligen ingen jättestor roll för mig, så länge det inte är olidligt. Att man inte får några mjukvaruuppdateringar gör heller inte så otroligt mycket, så länge den nuvarande fungerar som den ska, utan några otroliga buggar. Att inte kunna spela in film är däremot ett stort minus. (Jag låter som en fjortis, låter videoinspelning väga tyngre än mjukvara och processor.) För jag använder min telefon mest som filmkamera, utöver ring-ring och sms-funktionerna. Det är ungefär det enda roliga jag gör med den, spelar in alla tokigheter man håller på med, för att sedan spela upp det för kompisarna när man har tråkigt. Jag har Telenor kanske jag ska passa på att säga också. Den kan inte filma med kameran, det stämmer. Processorn är rätt slö, när jag hade mycket appar och andra saker lagrade på den så var den rätt seg med i princip allt. Gå in i inställningar kunde ta (från att man tryckt på ikonen tills man var inne i menyn)... 4-5 sekunder kanske. I jämförelse med fyran som tar ungefär 0-1,5 sek max. Nu när jag återställt den till scratch och den är helt tom så går det lite snabbare, inte i stil med fyran dock. Mjukvaruuppdateringarna är jag lite osäker på. De senaste "stora" släppen (multitasking etc) har inte fungerat till 3G då den är för slö. Är det mindre buggfix och liknande tror jag ska fungera. Den har varit låst till Telia, men de 24 månaderna har gått ut för länge sedan. Måste kanske låsa upp den för att kunna använda ditt Telenorkort då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 22 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2011 Lär få min Sony Ericsson Live nästa vecka, f1! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 28 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 Har precis skaffat en samsung galaxy s2, svinnöjd! Dock hände något konstigt, nu när jag vrider på telefonen så händer ingenting. Annars brukar skärmen flippas, men nu händeri nget. hjälp 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 28 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2011 Har precis skaffat en samsung galaxy s2, svinnöjd! Dock hände något konstigt, nu när jag vrider på telefonen så händer ingenting. Annars brukar skärmen flippas, men nu händeri nget. hjälp Har du stängt av Auto rotation? Finns en knapp för det om du "drar ned" notifikationsfältet. Om den inte är grön är det bara att sätta igång den. Annars vet jag inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2011 Jag är, sedan igår, lycklig ägare till en Desire HD! 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2011 Hur mycket koppling har ex. vodafone i england med vodafone i tyskland? Tänkte om man köper en vodafone-låst lur i england, kan man stoppa in ett tyskt vodafone-simkort i mobilen utan problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2011 (redigerad) Idag hoppade - helt utan förvarning - min wifi igång igen. Den har inte fungerat sedan jag köpte telefonen, trots en vända på verkstaden. (Den fungerade i någon timme innan den slutade fungera igen.) Det enda jag kan komma att tänka på som jag gjort är att telefonen hittade en mjuvaruuppdatering (En nyare androidversion, som andra telefoner redan haft ett bra tag om jag minns rätt.) att installera i torsdags. Men jag testade wififunktionen direkt efter installationen för att se om den blivit förbättrad och då fungerade den inte. Så idag när jag satt i skolan så vibrerade det i fickan och telefonen ville tala om att den minsann hade hittat trådlösa nätverk i min närhet. Duktig telefon! Edit: Inte för att jag saknat det på något vis, jag har ju uppenbarligen klarat mig bra utan den. Men det är alltid irriterande när man vet att någonting inte fungerar, dessutom är det ju nice att kunna vara uppkopplad till nätverket här hemma och i skolan. Jag inbillar mig att wifi drar mindre batteri, men det gör det förmodligen inte. Fick förövrigt samma version som polaren har på sin HTC Sensation, jag gillar inte det utseendet riktigt, framför allt inte att man måste dra i en ring för att låsa upp skärmen istället för att dra ned fingret var som helst på skärmen. Funderar på att roota bara för att få utseendet på mitt vis. Hmm. Edit igen: Efter lite forskning så var det visst HTC Sense-versionen som uppgraderades till 3.0, och nu när jag vet det så kommer jag ihåg att jag läste om det för några veckor sedan att det skulle släppas till HTC Desire HD. Edit igen igen: Ännu lite mer forskning, även androidversionen uppdaterades! Nu vet ni. Nu går jag och lägger mig innan jag googlar efter mer värdelös fakta. Edit igen och igen och igen!: Jag ljuger för mig själv, satt och läste vidare och hittade en ny grej. Jag visste inte att jag kunde printa skärmen utan att behöva roota telefonen! Varför har ingen sagt detta till mig tidigare? Jag minns att jag ville printa en grej för länge sedan, och sökte på android market med ljus och lykta efter en app som inte krävde att telefonen var rootad och så visar det sig att man kan printa med orginalmjukvaran. Jisses. Redigerad 10 december, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 Köpte nyligen en Galaxy S +. Trevlig enhet för ett lagom pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 29 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2011 (redigerad) Köpte nyligen en Galaxy S +. Trevlig enhet för ett lagom pris. Dubbelpost Redigerad 29 december, 2011 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2012 Är det någon här som kan uttala sig om HTC Incredible S? Jag har en vän som spanar in den och undrar hur den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2012 (redigerad) Funderar på att köpa en ny telefon snart men vetefan vad! Sitter fortfarande på en 3GS, men den börjar kännas seg och batteritiden är inte vad den en gång var. Antingen uppgraderar jag mig till en iPhone 4 (inte 4S, tycker förbättringen är så marginell att det känns smartare att köpa en 4:a) eller så tar jag mina första trevande steg in i Android-världen. Fördel med att stanna: Jag är van vid OS:et, jag vet vad jag får och egentligen är det tillräckligt för mig. Sedan kanske det är en fördom från min sida men ibland tror jag fortfarande att många Android-lurar inte flyter på alls lika bra som en iPhone tack vare att OS:et inte är specifikt designat för dem. Fördel med att byta: Slipper trixa med jailbreak om jag vill haxxa appar eller teman (eller? Jag bara antar att det fins en motsvarighet till Installous för Android?). Slipper allt vad iTunes heter. Tre år och jag är fortfarande helt lost när jag ska flytta över musik och video till telefonen. Kul att pröva på något nytt och man kan känna sig *lite* mer unik. Samsung Galaxy Nexus verkar lite intressant. Sedan finns tydligen nya värstingen Galaxy S II LTE men de verkar skryta med 4G på telefonen vilket intresserar mig så mycket. HTC kan jag ingenting om, de har ju verkligen en uppsjö med lurar, Sensation hit och dit osv. Vilket är det senaste skriket? Edit: Eller kanske ska man vänta på Samsung Galaxy S III/iPhone 5 innan man bestämmer sig. Redigerad 25 februari, 2012 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Sweet jesus vad nice med en uppgradering från 2G till 4S. 349 kr/månad i två år, allting fritt med 10GB/månad hos 3 (Tele2 har liknande men fanns inga telefoner inne), inkl nummeröverföring och startavgift. Någon som vill köpa en välanvänd 2G för några hunkor? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 1. Sedan kanske det är en fördom från min sida men ibland tror jag fortfarande att många Android-lurar inte flyter på alls lika bra som en iPhone tack vare att OS:et inte är specifikt designat för dem. 2. Fördel med att byta: Slipper trixa med jailbreak om jag vill haxxa appar eller teman (eller? Jag bara antar att det fins en motsvarighet till Installous för Android?). 3. Slipper allt vad iTunes heter. Tre år och jag är fortfarande helt lost när jag ska flytta över musik och video till telefonen. Kul att pröva på något nytt och man kan känna sig *lite* mer unik. 4. Samsung Galaxy Nexus verkar lite intressant. Sedan finns tydligen nya värstingen Galaxy S II LTE men de verkar skryta med 4G på telefonen vilket intresserar mig så mycket. HTC kan jag ingenting om, de har ju verkligen en uppsjö med lurar, Sensation hit och dit osv. Vilket är det senaste skriket? Edit: Eller kanske ska man vänta på Samsung Galaxy S III/iPhone 5 innan man bestämmer sig. 1. Det låter som en fånig fördom, men jag vill tro att det du säger stämmer i vissa fall. Många android-telefoner känns som riktiga dussin-mobiler men om man köper ett företags flaggskeppsmobil så är de måna om att få den så "smooth" och optimerad som möjligt just eftersom de strävar efter att smälla Apple på fingrarna. De billigare telefonerna lämnas som de är, möjligtvis åtgärdas lite buggar i en uppdatering några månader efter säljstart, medan de dyrare får mer omsorg. Min Galaxy S2 har blivit bättre för varje uppdatering och nu står en Ice Cream Sandwich(Android 4.0)-uppdatering för dörren som tydligen ska göra allt ännu bättre. Inte helt säkert på vad jag ville ha sagt här, men jag menar i alla fall att om man köper en tillverkares lite bättre/dyrare telefonmodeller så kommer de att finputsas tills de är bra, och då är man inte missnöjd. Måste emellertid säga att det här är en stark anledning till att köpa Apple; de ser fan till att telefonerna är i gott skick från säljstart... 2. Motsvarigheten till jailbreak kallas för att "roota" telefonen. Man kan modifiera väldigt mycket med teman, låsskärmar, ikoner, etc även med original, men rootar man så kan man (så länge man vet vad man gör) ändra på så gott som vad som helst inom gränssnittet. 3. Kan tänka mig att det blir skönt att slippa iTunes, jag har bara varit i kontakt med programmet några gånger och jag gillade det inte alls. Jag känner att jag ska varna dig för att man tydligen aldrig slipper den formens program ändå. Samsung har något som heter "Kies" som är totalt jävla värdelöst. Tanken bakom den är god; man kan backa upp saker på telefonen, föra över filer och så vidare, och det verkar inte heller särskilt avancerat, MEN det strular otroligt mycket för många (de flesta?) på sätt som det inte borde. Typ att telefonen inte hittas eller att det hänger sig när man ska göra backup på sina kontakter och sådär. Det positiva här är att det går utmärkt att lägga över media som på vilket USB-minne som helst, så det enda jag använder Kies till är att uppdatera programvaran. När jag lägger över musik så funkar, förvånande nog om jag får säga det själv, Windows Media Player och dess synkroniseringmöjligheter smidigast. 4. Det du egentligen frågade efter var ju köpråd och det kan jag inte ge dig några för jag har inte varit insatt sedan jag köpte min GS2:a... Sorry brah. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 25 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2012 Nu äntligen är det dags för en ny mobil! Skall ta erbjudandet från tele2(345kr), men vilken? Vilken är, enligt er det bästa valet? Lutar åt en Galaxy s2 men den är snart ett år gammal. Det behöver dock inte betyda att den är sämre än dom andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 Eftersom att det är fritt fram att jailbreaka 4S så måste man vara spritt språngande galen om man hellre väljer en S2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 Eftersom att det är fritt fram att jailbreaka 4S så måste man vara spritt språngande galen om man hellre väljer en S2. Hurså? S2 har både bättre processor och mer RAM-minne än 4S. Det jag menar är att båda telefonerna är mjukvarumässigt sett lika, då båda är möjliga att låsa upp och göra vad man vill med. Medan S2 har snäppet bättre hårdvara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 (redigerad) Hurså? S2 har både bättre processor och mer RAM-minne än 4S. Det jag menar är att båda telefonerna är mjukvarumässigt sett lika, då båda är möjliga att låsa upp och göra vad man vill med. Medan S2 har snäppet bättre hårdvara. Fast iPhonefamiljens OS är mycket mer optimerat för att flyta på så bra som möjligt med hårdvaran. Jag har bara testat min mammas Galaxy Note, som jag har hört ska vara relativt lik S2 förutom då skärmen. Fast att den var helt ny kändes inte Android lika rappt som min iPhone 4 med jailbreak. Värt att nämna är väl att Note inte fått 4.0 (Ice Cream Sandwich) ännu, vilket S2 har så jag kan inte riktigt uttala mig om skillnaderna där. Redigerad 26 mars, 2012 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 (redigerad) Hurså? S2 har både bättre processor och mer RAM-minne än 4S. Det jag menar är att båda telefonerna är mjukvarumässigt sett lika, då båda är möjliga att låsa upp och göra vad man vill med. Medan S2 har snäppet bättre hårdvara. 326ppi@3,5" vs 219ppi@4,3". Sedan är ju SII billigare än 4S i vanliga fall, men i det här fallet får man välja för samma pris. Redigerad 26 mars, 2012 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 326ppi@3,5" vs 219ppi@4,3". Ah, det spelar ju förstås en större roll än vad jag själv tänkte på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2012 Det kliar i fingrarna men jag avvaktar fortfarande spänt tills S3, iPhone 5 och HTC One är ute och beprövade på marknaden. Det kommer emellertid bli ett klurigt val eftersom att det kommer bli tidernas fanboy-krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts