StellHell Skrivet 15 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2011 Någon annan som fick 2.3 Gingerbread uppdateringen till sin android igår? Jävligt skön uppdatering i vilket fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2011 Någon annan som fick 2.3 Gingerbread uppdateringen till sin android igår? Jävligt skön uppdatering i vilket fall! Fick den för en vecka sen. Men ja. Jävligt gött o ha den uppdaterad nu igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 30 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2011 (redigerad) Sitter här och ska beställa en ZTE Blade från Comviq men har lite frågor. 1. Vad är det för skillnad på den här och den här? Som ni ser så är den andra alltså billigare och jag förstår inte varför. 2. När jag skulle beställa så fick jag välja om jag ville ha ett nytt nummer eller om jag ville flytta ett befintligt till Comviq. Grejen är att jag har redan ett nummer hos Comviq(Tele2) som jag vill ha kvar, men varför finns det inget sådant alternativ??? Edit: Äsch, beställde den billigare och valde nytt nummer. Antar att det bara är att stoppa i det gamla sim-kortet ändå. Mitt första mobilköp btw. Redigerad 30 maj, 2011 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 27 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2011 (redigerad) Jag tänker köpa en Samsung Galaxy S2 och funderar på om jag ska skaffa ett Comviq kontantkort till den (Kompis). Det jag undrar är om surf. Det står ju 3 kr/dag i prislistan, vad betyder det exakt? Nedanför står det sedan: "4) Mobilsurf gäller inom Sverige och surf via mobilen. Om dataförbrukningen överstiger 100 MB under en kalenderdag notifieras du via SMS om att överskjutande data debiteras med 99 öre per MB." Betyder detta att jag först får 100 MB gratis, och sedan kostar det 99 öre per MB? Eller att Det kostar 3kr för 100 MB och sedan utöver det kostar det 99 öre per MB? Kan någon tolka detta rätt åt mig? EDIT: Kan också passa på att fråga hur mycket 100 MB motsvarar? Hur pass mycket kan man surfa på 100 MB? Redigerad 27 juni, 2011 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Jag tänker köpa en Samsung Galaxy S2 och funderar på om jag ska skaffa ett Comviq kontantkort till den (Kompis). Det jag undrar är om surf. Det står ju 3 kr/dag i prislistan, vad betyder det exakt? Nedanför står det sedan: "4) Mobilsurf gäller inom Sverige och surf via mobilen. Om dataförbrukningen överstiger 100 MB under en kalenderdag notifieras du via SMS om att överskjutande data debiteras med 99 öre per MB." Betyder detta att jag först får 100 MB gratis, och sedan kostar det 99 öre per MB? Eller att Det kostar 3kr för 100 MB och sedan utöver det kostar det 99 öre per MB? Kan någon tolka detta rätt åt mig? EDIT: Kan också passa på att fråga hur mycket 100 MB motsvarar? Hur pass mycket kan man surfa på 100 MB? Tror att man, som du säger, betalar tre kronor för en dags surfande men om man surfar för mer än 100 MB så kostar varje extra megabyte 99 öre. Alltså, surfar du för 101 MB på en dag kommer det att dras 3,99 från kontot. Man ska ligga i rejält för att komma över 100 MB på en dag. Så länge du kan koppla upp den på ett WiFi-nätverk när du tankar appar och ser på youtube så är risken att gå över det nästan obefintlig om du frågar mig. Jag har 1 GB fri surf varje månad och har aldrig använt mer än 400 mb. Sedan måste jag nog säga att tjusningen av att ha en värstingmobil förtas om man har kontantkort och ska behöva noja över vilka dagar man vill använda den till att surfa med. Visst, tre kronor om dagen är inte mycket, men surfar du varje dag så kommer det ändå kosta så mycket som exempelvis Telia Max 25 (99 kr/månad). Där har du förresten också fria SMS till hela Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Tror att man, som du säger, betalar tre kronor för en dags surfande men om man surfar för mer än 100 MB så kostar varje extra megabyte 99 öre. Alltså, surfar du för 101 MB på en dag kommer det att dras 3,99 från kontot. Man ska ligga i rejält för att komma över 100 MB på en dag. Så länge du kan koppla upp den på ett WiFi-nätverk när du tankar appar och ser på youtube så är risken att gå över det nästan obefintlig om du frågar mig. Jag har 1 GB fri surf varje månad och har aldrig använt mer än 400 mb. Sedan måste jag nog säga att tjusningen av att ha en värstingmobil förtas om man har kontantkort och ska behöva noja över vilka dagar man vill använda den till att surfa med. Visst, tre kronor om dagen är inte mycket, men surfar du varje dag så kommer det ändå kosta så mycket som exempelvis Telia Max 25 (99 kr/månad). Där har du förresten också fria SMS till hela Sverige. Jag tror nog att, som du säger, det är roligare att ha en med ett abonnemang, men grejen är att jag inte kan teckna ett eget (jag är 16 år). Därför undersöker jag möjligheten att ha ett kontantkort istället. Jag skulle nog kunna be någon av föräldrarna om hjälp men jag vill se över andra alternativ än det. Sedan läste jag på Flashback tror jag att 3 kr per dag gäller endast för surf i själva webbläsaren, att all annan datatrafik kostar 8kr/MB eller något sådant. Stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Skriver ifrån min nya Samsung galaxy mini nu. Fruktansvärt skönt att ha uppgraderat sig till en smartphone! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 28 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2011 Skriver ifrån min nya Samsung galaxy mini nu. Fruktansvärt skönt att ha uppgraderat sig till en smartphone! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2011 Angående kontantkort så får man fri surf om man tankar på med 150kr (eller mer) hos Comviq. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Angående kontantkort så får man fri surf om man tankar på med 150kr (eller mer) hos Comviq. Gäller detta all datatrafik? D.v.s. både surf i webbläsare och t.ex. ladda ner appar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Gäller detta all datatrafik? D.v.s. både surf i webbläsare och t.ex. ladda ner appar? Ja, vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Har fått en viss uppfattning av Sony Ericsson Xperia arcen och LG Optimus 2X(x2?) då jag var på net on net och testade bägge mobilerna och jag tror det blir en Xperia arc istället då jag förstog mig mer på den än LG:en. Tyckte LG:en hade bara krångliga menyer lite svårt att hitta just det man söker. Och blir lite svårt att förklara just hur jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Köpte precis min Samsung Galaxy SII. Riktigt nöjd! Skriver på den just nu. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 18 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2011 Jag är sugen på en ny mobil. Vad tror ni om en LG Optimus Black? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 (redigerad) Jag vill ha ett skal som ger lite bättre grepp på min Galaxy S2. En säljare på Elgiganten sade att skal-man.se brukar ha sådana. Kollade och visst har dem det. Men jag undrar om det är några bra grejer där? Har någon köpt där tidigare? Vart kan man annars hitta sådana? EDIT: Beställde i alla fall, så jag kan väl ge ett eget omdöme när jag får grejen. Redigerad 19 juli, 2011 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2011 Jag vill ha ett skal som ger lite bättre grepp på min Galaxy S2. En säljare på Elgiganten sade att skal-man.se brukar ha sådana. Kollade och visst har dem det. Men jag undrar om det är några bra grejer där? Har någon köpt där tidigare? Vart kan man annars hitta sådana? EDIT: Beställde i alla fall, så jag kan väl ge ett eget omdöme när jag får grejen. Annars kan man ju alltid läsa användarnas egna åsikter om sidan på prisjakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2011 På fredag införskaffar jag mig en Sony Xperia arc vilka appar är ett måste till en android? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Jag är sugen på en ny mobil. Vad tror ni om en LG Optimus Black? Helt ok lur, men varför inte köra på en optimus 2x direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2011 På fredag införskaffar jag mig en Sony Xperia arc vilka appar är ett måste till en android? Hitta.se! Så jävla gött att få upp okända nummers namn direkt när de ringer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2011 (redigerad) Hitta.se! Så jävla gött att få upp okända nummers namn direkt när de ringer. Har installerat appen nu räcker det bara om nån ringer mig på okänd nummer eller dolt så då ser jag numret? Eller måste man har den igång i bakgrunden? Redigerad 20 augusti, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts