Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Kom igen nu Agenten. Skippa att köpa någon för under tusenlappen. Spara upp dig till runt 1.500kr så får du en ZTE Blade eller någonting istället. Finns en anledning till att vissa telefoner är billiga. :(

Vet men ändå har den fått beröm. Har nu lämnat in mobilen på lagning fick en skitig samsung som låne mobil så fick låna en av pappas mobilen en K500i så bara stå ut i 2-3 veckor nu. Hoppas bara det går på garantin eftersom när man kollar på debiteringskonto: Garantikontroll, TPH såld. Det som står nu i felbeskrivningen är: telefonen är väldigt seg och laggar fast, speciellt när man spelar musik och smsar samtidigt. när man skickar sms så läggs dom i utgående och då måste man gå in i mappen och skicka dom igen. kund har återställt telefonen, har även provat att uppdatera den och får texten "finns inte några tillgängliga uppdateringar".

Så det där borde gå på garantin då jag har inte själv orsakat det där då det kom efter nån månad jag köpte mobilen. Eftersom jag tänkte köpa den för 700 kommer jag såfall bara ha kvar fram till sommaren och köper en vettig mobil som jag kommer ha ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som kan förklara detta?

Nytt serviceärende 2011-02-04

Lämnat butik 2011-02-07

Verkstad: Mottaget 2011-02-08

Verkstad: Status: Skickad till Västerås: Skickad till Västerås 2011-02-08

Verkstad: Status: Ankommit till verkstad: Ankommit till verkstad 2011-02-09

Just dem som är fet märkta detta är angående min samsung som är på lagning får inte ihop det med att det står skickad till Västerås. Sen ankommit till verkstad. Alltså är lite förvirrad har den kommit till verkstaden eller Västerås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån som kan förklara detta?

Nytt serviceärende 2011-02-04

Lämnat butik 2011-02-07

Verkstad: Mottaget 2011-02-08

Verkstad: Status: Skickad till Västerås: Skickad till Västerås 2011-02-08

Verkstad: Status: Ankommit till verkstad: Ankommit till verkstad 2011-02-09

Just dem som är fet märkta detta är angående min samsung som är på lagning får inte ihop det med att det står skickad till Västerås. Sen ankommit till verkstad. Alltså är lite förvirrad har den kommit till verkstaden eller Västerås.

Du ser ju uppenbarligen att den har kommit till verkstaden den 9.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scratch that. Symbian 4 ska inte komma. Nokia har lagt ner utvecklingen av Symbian.

"I’d mentioned earlier that Symbian^3 is going to be Nokia’s last major OS release for a while and this is true. But this does not mean that Nokia plans on pulling on with this release in its current form for another decade. With the closing of Symbian^4 development, what Nokia is actually trying is to do is roll out regular, incremental features and updates to the Symbian^3 code base, instead of branching it off to a new OS release. This is needed for two reasons: to keep Nokia devices such as the N8 competitive, as well as to maintain forward momentum and consumer interest in the Symbian platform. Nokia has promised to make one such significant update to Symbian^3 in early 2011 and some of the updates are much needed."

http://www.anandtech.com/show/4126/nokia-n8-review-/5

Tråkigt, men symbian 3^ verkar fungera bra ändå? Det fetaste hade varit om deras nya OS Meego släpps till N8.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men jag får inte ihop det där med 8:e att den har mottaget verkstad står det där med. Det är just det jag blir förvirrad över.

Kan ju ha blivit något knas med transporten. Någon som scannat in fraktsedlarna i fel ordning exempelvis.

Hände då och då när jag jobbade på Bussgods, på vissa sändningar kunde det stå:

2011-02-09: Skickad från Östersund

2011-02-09: Ankommen Eskilstuna

2011-02-10: Vidaresänd Eskilstuna

2011-02-10: Ankommen Eskilstuna

... Typish.

Eller så mottog verkstaden ditt ärende den 8:e.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju ha blivit något knas med transporten. Någon som scannat in fraktsedlarna i fel ordning exempelvis.

Hände då och då när jag jobbade på Bussgods, på vissa sändningar kunde det stå:

2011-02-09: Skickad från Östersund

2011-02-09: Ankommen Eskilstuna

2011-02-10: Vidaresänd Eskilstuna

2011-02-10: Ankommen Eskilstuna

... Typish.

Eller så mottog verkstaden ditt ärende den 8:e.

Ah tackar kanske är väl så. Så bara hoppas mobilen är klar denna vecka eller nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte provat Symbian 3^, men det verkar var helt okej. Meego...vad är det?

Ett nytt OS som Nokia utvecklar tillsammans med Intel. Ska fungera till olika plattformar, vet inte om det har kommit till någon mobil ännu, men så här ser det ut på en tablet:

Nu (igår?) slog Nokia och Microsoft sina påsar ihop, vilket jag tycker, till skillnad från alla andra, verkar väldigt lovande. Windows Mobil 7 verkar väldigt fräscht.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Ska jag gå tillbaks med min mobilen igen och skicka på lagning för jag fick nämligen tillbaks mobilen och fortfarande små seg när jag lyssnar på musik. Samt att mina sms hamnar fortfarande i utgående en del av dem drygt att behöva skicka om dem två gånger.

Att dom hamnar i utgående är inte telefonens fel, det är operatörens fel...Får nämligen så lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att dom hamnar i utgående är inte telefonens fel, det är operatörens fel...Får nämligen så lite då och då.

Fast det konstiga är att kompisen har likadan mobil som mig innan han fick en ny hans sms hamnade inte i utgående vi har samma operatör han fick sina sms direkt i skickat. Samt så visar den att smset har kommit fram när man har leveransrapporten på så då bör det väl inte vara nåt fel alls? Och jag tog upp det med en av de som jobbade på the phone house hon rekommenderade mig att återställa mobilen vilket inte gav nå bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det konstiga är att kompisen har likadan mobil som mig innan han fick en ny hans sms hamnade inte i utgående vi har samma operatör han fick sina sms direkt i skickat. Samt så visar den att smset har kommit fram när man har leveransrapporten på så då bör det väl inte vara nåt fel alls? Och jag tog upp det med en av de som jobbade på the phone house hon rekommenderade mig att återställa mobilen vilket inte gav nå bättre resultat.

Du får alltså leveransrapport och den hamnar i utkorgen? Då är nog någonting galet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Funderar på om jag ska köpa denna mobil LG Optimus 2x har läst lite om den och verkar bra läste även att den ska va snabbare än HTC och Iphone men lär vänta ett tag innan jag köper den tills det har kommit lite uppdateringar till den.

Du köpte väl en ny mobil för ~2 månader sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor