L_Voll Skrivet 1 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2010 Hur är Symbain? Jag funderar på att köpa en Nokia N8 men jag är tveksam på grund av Symbain. Pillade lite på den i en mobilbutik för ett tag sedan och tyckte den verkade suverän. Rekommenderar starkt att du också gör det. Jag är visserligen van vid Symbian, men allting kändes jättebra, flöt på bra och fungerade som det skulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 Hämtar min HTC Desire HD senare idag. w00t w00t! Ska bli nice, eftersom det är min första egna ordentliga telefon. Innan har jag alltid fått ta över brors eller föräldrars. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 Pillade lite på den i en mobilbutik för ett tag sedan och tyckte den verkade suverän. Rekommenderar starkt att du också gör det. Jag är visserligen van vid Symbian, men allting kändes jättebra, flöt på bra och fungerade som det skulle. Jag gör nog det, när Symbian 4 är ute på marknaden. Borde väl komma snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 (redigerad) Fick min HTC Desire från Elgiganten idag. Satt och väntade hela dagen i skolan, och eftersom vi hade programmering passade jag på att skriva ett program i C# som i en webbrowser sökte på mitt kolli-ID upprepade gånger med ett intervall på 2 sekunder. Kl. 14.33, efter 137 uppdateringar stod det att paketet kommit dit jag skulle hämta ut det. Så nu har jag en HTC Desire och är sjukt nöjd! Edit: Här kan ni ladda ned programmet om ni vill. Det är ett Visual C# 2010-projekt, så om ni bara vill öppna ".exe"-filen får ni gå in på Kollikollare > bin > Debug > Kollikollare. http://www.megaupload.com/?d=TX2DKL2K Programmet innehåller såklart inget skadligt, så ni får ladda ner det och kolla på det om ni vill. using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace WindowsFormsApplication1 { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } int antalRefresh; private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { try { webBrowser1.Navigate("http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?kolliid=" + textBox1.Text + "&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl&lang=SE"); timer1.Interval = Convert.ToInt32(textBox2.Text) * 1000; timer1.Enabled = true; } catch {} } private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { webBrowser1.Refresh(); antalRefresh++; label2.Text = ("Antal uppdateringar: " + antalRefresh); } } } Redigerad 26 januari, 2011 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2011 Ni som har HTC Desire HD, vet ni om att koordinaterna för var ett foto är taget loggas? Är det något man väljer själv eller? Upptäckte detta av en slump då jag skulle exifa en censurerad bild som visade sig vara tagen med just denna mobil. Fick upp en google-karta som visade var bilden var tagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 Ni som har HTC Desire HD, vet ni om att koordinaterna för var ett foto är taget loggas? Är det något man väljer själv eller? Upptäckte detta av en slump då jag skulle exifa en censurerad bild som visade sig vara tagen med just denna mobil. Fick upp en google-karta som visade var bilden var tagen. Geotagging som det heter är nog standard. Kan stängas av på iPhone, mest troligt på Android också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Det går att stänga av. Klickar på "MENU" o sen bläddrar man ner en bit o klickar i eller ur rutan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Jag gör nog det, när Symbian 4 är ute på marknaden. Borde väl komma snart? Vet inte, är det bekräftat att Symbian 4^ ska komma till N8? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 30 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2011 Vet inte, är det bekräftat att Symbian 4^ ska komma till N8? Ja, det ska komma. Gratisuppdatering för alla som har n8. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 (redigerad) Nej lämna in samsungen imorgon så de får laga den sen blir det att köpa en sony ericsson skulle ha köpt en sony medans jag hade pengar. Är det nån som vet hur bra Sony Ericsson W100i Spiro är? Blir iallafall sätta in 250kr på sparkontot och kolla efter en ny mobil. Efter läst på prisjakt om Spiro blev lite osäker många klagade på att den var buggade sönder. Redigerad 2 februari, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Ja, det ska komma. Gratisuppdatering för alla som har n8. Men om man har en N95 mini så... ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Är det sant att Sony Ericsson W995 har slutat tillverkats? Hörde det från en kompis att han hade hört det från nån annan person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Nej lämna in samsungen imorgon så de får laga den sen blir det att köpa en sony ericsson skulle ha köpt en sony medans jag hade pengar. Är det nån som vet hur bra Sony Ericsson W100i Spiro är? Blir iallafall sätta in 250kr på sparkontot och kolla efter en ny mobil. Efter läst på prisjakt om Spiro blev lite osäker många klagade på att den var buggade sönder. Allvarligt nu, är det inte dags att spara lite och köpa en dyrare mobil som iaf håller något år? :/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Allvarligt nu, är det inte dags att spara lite och köpa en dyrare mobil som iaf håller något år? :/ Jag har hittat en mobil för nästan 800kr och fått rätt så bra omdöme av massor. Jag orkar inte ha en mobil som börjar krångla hela tiden nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Allvarligt nu, är det inte dags att spara lite och köpa en dyrare mobil som iaf håller något år? :/ Jag har hittat en mobil för nästan 800kroch fått rätt så bra omdöme av massor. Jag orkar inte ha en mobil som börjar krångla hela tiden nu. dyrare mobil 800kr 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Vad är det för lur du har hittat då Agenten? Vet inte om Sony Ericsson W995 har slutat tillverkas, men kan mycket väl tänka mig det eftersom SE kommer med nya modeller rätt ofta och den släpptes i juni förra året. Såg att den går att köpa ny för 2500 kronor ungefär, vilket jag personligen aldrig lägga, då skulle jag hellre lägga pengarna på en HTC Wildfire eller någon av Sony Ericssons androidmodeller i samma prisklass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Scratch that. Symbian 4 ska inte komma. Nokia har lagt ner utvecklingen av Symbian. "I’d mentioned earlier that Symbian^3 is going to be Nokia’s last major OS release for a while and this is true. But this does not mean that Nokia plans on pulling on with this release in its current form for another decade. With the closing of Symbian^4 development, what Nokia is actually trying is to do is roll out regular, incremental features and updates to the Symbian^3 code base, instead of branching it off to a new OS release. This is needed for two reasons: to keep Nokia devices such as the N8 competitive, as well as to maintain forward momentum and consumer interest in the Symbian platform. Nokia has promised to make one such significant update to Symbian^3 in early 2011 and some of the updates are much needed." http://www.anandtech.com/show/4126/nokia-n8-review-/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Vad är det för lur du har hittat då Agenten? Vet inte om Sony Ericsson W995 har slutat tillverkas, men kan mycket väl tänka mig det eftersom SE kommer med nya modeller rätt ofta och den släpptes i juni förra året. Såg att den går att köpa ny för 2500 kronor ungefär, vilket jag personligen aldrig lägga, då skulle jag hellre lägga pengarna på en HTC Wildfire eller någon av Sony Ericssons androidmodeller i samma prisklass. Det var en Sony Ericsson J108i Cedar 699kr och såg på prisjakt att den hade fått en massa bra omdömen och knappt inga fel alls på den mobilen. Och kollade omdömen igår på min mobil då var det en del som vart missnöjda med den. Visst när jag köpte den det var inge fel dem två tre första månaderna men nu tja ja. Finns inga uppdateringar ens att hämta till mobilen då jag har kollat ett flertal gånger via Samsung PC suite. Och på tal om W995 så fick jag detta från sony ericssons support: Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center. Det är troligt att Sony Ericsson W995 håller på att fasas ut då den funnits på marknaden under en tid, vi har dock ingen information om exakt när de slutas tillverkas. Ni kan höra med våra återförsäljare om de fortfarande kan beställa telefonen eller ej. Med vänliga hälsningar, /Daniel Sony Ericsson Contact Center E-post: questions.se@support.sonyericsson.com Web: www.sonyericsson.se Telefon: 013-244500 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 Kom igen nu Agenten. Skippa att köpa någon för under tusenlappen. Spara upp dig till runt 1.500kr så får du en ZTE Blade eller någonting istället. Finns en anledning till att vissa telefoner är billiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 4 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2011 (redigerad) http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/E1080BLACKSF/samsung-e1080 199:- Enkel och bekväm mobiltelefon med tydliga knappar och användarvänliga menyer. 1,43" färgskärm - Den höga upplösningen och det ikonbaserade menysystemet gör mobilen användarvänlig. Lång batteritid - Den långa samtalstiden och vilotiden är perfekt för dig som pratar mycket eller vill ha mobilen påslagen dygnet runt. Högtalarfunktion - Med den inbyggda högtalarfunktionen kan du tala i telefonen utan att hålla i den. Praktiska funktioner - Dessutom utrustad med kalender, alarm med snoozefunktion, miniräknare, valutakonverterare och stöldspårning. Något du saknar som det är värt att spendera multum på? Edit: Fan Nokia borde producera 3310 igen. Redigerad 4 februari, 2011 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts