Halo Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Vi har ju inte så många mobil återförsäljare här i stan vad jag vet förutom Telia Tre Tele2. Men vill inte gå till Siba elgiganten eller onoff och köpa en mobil. Då jag vet hur det vart när jag hade min Nokia 5310 xpress då man fick lämna in den 2 gånger i rad när man hade fått tillbaks den. This ^ 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Vi har ju inte så många mobil återförsäljare här i stan vad jag vet förutom Telia Tre Tele2. Men vill inte gå till Siba elgiganten eller onoff och köpa en mobil. Då jag vet hur det vart när jag hade min Nokia 5310 xpress då man fick lämna in den 2 gånger i rad när man hade fått tillbaks den. Fast affärerna skickar ju iväg telefonen till tillverkaren, som lagar dem... Din telefon hamnar alltså på samma ställe, det är inte thephonehouse-/elgiganten-/onoff-killarna som lagar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 24 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2010 Fast affärerna skickar ju iväg telefonen till tillverkaren, som lagar dem... Din telefon hamnar alltså på samma ställe, det är inte thephonehouse-/elgiganten-/onoff-killarna som lagar den. Ja jo men känns att man inte vill ta den risken igen att behöva skicka in den när man har precis fått tillbaks den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Mjo allt börjar smått hoppa igång, dock verkar jag klantat till det rejält och blivit av med alla mina kontakter. Det syns hela tiden vem det är som ringer och vem jag får sms av, men när jag ska gå in bland mina kontakter så är det helt tomt, någon aning om vad det kan vara? Sen blev jag av med allt i kalendern också pga. att jag inte kom ihåg vad jag reggade för Gmail när jag fick telefonen, dock mitt eget fel haha. Kameran fungerar igen, phew. Vet inte vilken mobil du har men på X10 så finns det volymknappar på sidan så det är bara dra ner ljudet där så blir det vibration "näst längst ner" om man säger. Nej det där känner jag faktiskt inte igen, tyvärr. Jag kör också på en X10 och det hjälpte mig mycket, visste jag inte om, tackar! Vet du hur man ändrar upplösningen på visningsbilder? jag tycker dom är suddiga när en kontakt ringer som jag lagt in en visningsbild på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Någon som sitter på en IPhone4 eller HTC DHD och har haft möjlighet att "testa" båda lurarna? Jag står mellan valet och kvalet just nu, MÅSTE köpa mig en ny telefon, min mikrofon har sjungit på sista versen i snart ett år, jag hör dom jag pratar med men dom hör knappt mig så det är ohållbart. Pengamässigt så spelar det ingen roll, jag är ingen apple slyna och ser fortfarande inte den enorma hypen över just Iphone, men med fyrans nya skärm.. Mumma. DHD'n är ju dock android, något jag verkligen gillar. Mer frihet, större användermöjligheter utan krångliga jailbreaks och skit. So, lets collaborate. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Känner ibland att jag vill testa nå nytt tar ju tid också med min ekonomi att köpa en mobil då man måste spara en viss summa varje månad. Tog väl ca 3 månader innan jag hade råd med min Samsung som jag har nu. Men nu börjar touchen bli lite konstig. Eller så sparar du till en riktig telefon istället för "slit-och-släng"-telefonerna som du onekligen verkar ha en smak för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Någon som sitter på en IPhone4 eller HTC DHD och har haft möjlighet att "testa" båda lurarna? Jag står mellan valet och kvalet just nu, MÅSTE köpa mig en ny telefon, min mikrofon har sjungit på sista versen i snart ett år, jag hör dom jag pratar med men dom hör knappt mig så det är ohållbart. Pengamässigt så spelar det ingen roll, jag är ingen apple slyna och ser fortfarande inte den enorma hypen över just Iphone, men med fyrans nya skärm.. Mumma. DHD'n är ju dock android, något jag verkligen gillar. Mer frihet, större användermöjligheter utan krångliga jailbreaks och skit. So, lets collaborate. Jag har en HTC DHD som jag gillar väldigt mycket, men den är ju inte helt klockren. Batteritiden är dess största nackdel, det är en dag per laddning som gäller. Sen fungerar inte HTC Sense alls, men det antar jag kommer patchas. Kan också irritera mig på att vissa program tilläts sno så mycket kraft att menyerna tillfälligt börjar lagga (tex. när man synkar eller uppdaterar något), så ska det inte behöva vara när man har en 1 GHZ-telefon imo! Men utöver det är den fantastisk. Har massor av vänner med iPhone 4 och den verkar ju också vara riktigt trevlig, speciellt skärmen. Jag förstår dock inte hur folk tänker när de köper fula gummiskydd och sätter runt skalet samt plastfilmer på displayen som blir halvt bortslitna på en vecka. Man förlorar ju hela den exklusiva känslan, så mycket för Apples designrykte! Telefonen är uppenbarligen bräcklig men bör som skydd förvaras i en läderficka. Hur som helst. Iphone 4 är bättre, fast dyrare men om det inte spelar någon roll så kör på den (imo). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Någon som sitter på en IPhone4 eller HTC DHD och har haft möjlighet att "testa" båda lurarna? Pengamässigt så spelar det ingen roll, jag är ingen apple slyna och ser fortfarande inte den enorma hypen över just Iphone, men med fyrans nya skärm.. Mumma. DHD'n är ju dock android, något jag verkligen gillar. Mer frihet, större användermöjligheter utan krångliga jailbreaks och skit. So, lets collaborate. Går i exakt de tankebanorna, och hur mycket jag än vrider och vänder på det så kan jag inte bestämma mig! Det börjar bli snudd på frustrerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Blir iPhone 4 för mig, om någon månad. Lekte runt lite med en kompis HTC, men jag ogillade den verkligen. Nu är det smått naivt att göra en bedömning utifrån att bara ha lekt runt i en kvart, men jag har testat på iPhone och gillar den mycket mer. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Nej det där känner jag faktiskt inte igen, tyvärr. Jag kör också på en X10 och det hjälpte mig mycket, visste jag inte om, tackar! Vet du hur man ändrar upplösningen på visningsbilder? jag tycker dom är suddiga när en kontakt ringer som jag lagt in en visningsbild på. Hmm faktiskt inte, antar att de blir suddiga eftersom bilden man valt blir inzoomad när de ringer av någon anledning. Ska kika på det, inte tänkt på det tidigare faktiskt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Någon som sitter på en IPhone4 eller HTC DHD och har haft möjlighet att "testa" båda lurarna? Jag står mellan valet och kvalet just nu, MÅSTE köpa mig en ny telefon, min mikrofon har sjungit på sista versen i snart ett år, jag hör dom jag pratar med men dom hör knappt mig så det är ohållbart. Pengamässigt så spelar det ingen roll, jag är ingen apple slyna och ser fortfarande inte den enorma hypen över just Iphone, men med fyrans nya skärm.. Mumma. DHD'n är ju dock android, något jag verkligen gillar. Mer frihet, större användermöjligheter utan krångliga jailbreaks och skit. So, lets collaborate. Jag har en HTC DHD som jag gillar väldigt mycket, men den är ju inte helt klockren. Batteritiden är dess största nackdel, det är en dag per laddning som gäller. Sen fungerar inte HTC Sense alls, men det antar jag kommer patchas. Kan också irritera mig på att vissa program tilläts sno så mycket kraft att menyerna tillfälligt börjar lagga (tex. när man synkar eller uppdaterar något), så ska det inte behöva vara när man har en 1 GHZ-telefon imo! Men utöver det är den fantastisk. Har massor av vänner med iPhone 4 och den verkar ju också vara riktigt trevlig, speciellt skärmen. Jag förstår dock inte hur folk tänker när de köper fula gummiskydd och sätter runt skalet samt plastfilmer på displayen som blir halvt bortslitna på en vecka. Man förlorar ju hela den exklusiva känslan, så mycket för Apples designrykte! Telefonen är uppenbarligen bräcklig men bör som skydd förvaras i en läderficka. Hur som helst. Iphone 4 är bättre, fast dyrare men om det inte spelar någon roll så kör på den (imo). Fick min HTC DHD i Måndags. Flickvännens farsa och antalet vänner har iPhone 4 och själv äger jag en iPod 4:e generationen som är likvärdig i mångt o mycket. Jag älskar min DHD o skulle aldrig någonsin byta den mot en iPhone 4. På riktigt. Tycker att iPhonen är grym på alla sätt o vis men det är så sjukt mycket större frihet och glädje i en DHD. Problemet med HTC sense har jag inte upptäckt och är nog tyvärr bara för dig Dude :/ Trist. Det var även en av anledningarna till att jag till slut väntade med att skaffa den istället för att panikköpa mig en vanlig Desire när DHD tog sån tid på sig. Jag vet inte riktigt vad som mer kan viljas vetas. Allt fler nytto appar som funnits till iPhone dyker ju upp till Android nu när betalningen börjar komma igång överallt och när programmerare upptäcker hur stora Androidlurarna börjar bli dom också Hör av dig om det är nåt mer du undrar över. Gäller Kebab också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Jag har smått känt på en DHD som en klasskompis har. Jag gillar min iPhone mera kan jag säga rakt av. Långsamma menyer, touchen kändes så... fel. Den känns rätt på en iPhone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Var antagligen en aningen dum fråga att ställa till nutida ägare så att säga. Folk med DHD föredrar ju antagligen den, likasinnat för dom som äger en IP4, vilket föredrar den luren. Skulle vilja lägga vantarna på båda lurarna och helt enkelt testa på båda själv. Kommer ju antagligen inte bli besviken oavsätt vilken jag väljer, har ju inte haft en smartphone innan så det blir en grov uppgradering vilken jag än väljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Fast jag har ju min iPod o jämföra med o där måste jag säga att touchen är bra mycket snabbare o exaktare i DHD. Anledningen till att en DHD kan bli seg är ju ganska så bra också iofs. Att man kan köra program i bakgrunden. Smartast är att skaffa sig en task Manager att döda onödiga program med =) Och som sagt; Android är awesome. Faktiskt. Men ja. Finns ju fördelar och nackdelar med båda beroende på vad man söker i en telefon =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2010 Hur mycket ger det att ha Flash-player? Då surf är det jag kommer använda telefonen till mest så lutar det åt DHD bara för det. Surfade på min systers Ip4 och stötte på felmeddelanden på var och varannan "vanlig" hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2010 (redigerad) Hur mycket ger det att ha Flash-player? Då surf är det jag kommer använda telefonen till mest så lutar det åt DHD bara för det. Surfade på min systers Ip4 och stötte på felmeddelanden på var och varannan "vanlig" hemsida. Skyfire (Y) Redigerad 27 november, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2010 Hur mycket ger det att ha Flash-player? Då surf är det jag kommer använda telefonen till mest så lutar det åt DHD bara för det. Surfade på min systers Ip4 och stötte på felmeddelanden på var och varannan "vanlig" hemsida. Jag har inte stött på ett endaste felmeddelande eller en endaste "sak" som inte kunnat visas. Så på det sättet är DHD riktigt bra att ha då min Touch inte klarar av speciellt mycket. Kan använda den till forumet och att läsa lite enklare sidor :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 28 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2010 Hur är Symbain? Jag funderar på att köpa en Nokia N8 men jag är tveksam på grund av Symbain. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 HJÄLP! har en snabb fråga o hoppas någon kan svara! som dom flesta antagligen vet så kan man sen ett litet tag tillbaka äntligen Köpa Apps på AndroidMarket. en fråga jag har nu när jag äntligen hittat en Speciell app som jag känner att jag absolut vill spendera pengar på är denna; Om jag köper Appen nu till min HTC Hero, Om jag gör t.ex en total åter-installation på telefonen, var finner man redan betalda Apps? för jag betvivlar att man skulle behöva köpa det en gång till, right?? likadant vi säger jag köper denna App, och sen går jag och köper en ny telefon om någon månad, måste jag köpa den på nytt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 HJÄLP! har en snabb fråga o hoppas någon kan svara! som dom flesta antagligen vet så kan man sen ett litet tag tillbaka äntligen Köpa Apps på AndroidMarket. en fråga jag har nu när jag äntligen hittat en Speciell app som jag känner att jag absolut vill spendera pengar på är denna; Om jag köper Appen nu till min HTC Hero, Om jag gör t.ex en total åter-installation på telefonen, var finner man redan betalda Apps? för jag betvivlar att man skulle behöva köpa det en gång till, right?? likadant vi säger jag köper denna App, och sen går jag och köper en ny telefon om någon månad, måste jag köpa den på nytt då? Tror att dom ska vara kvar under hämtningar även efter att du resettat din enhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts