Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Nån som kan hjälpa mig med min samsung s5230 har ett litet störande problem med den. När jag skickar sms till folk så kan ibland meddelandet hamna Utgående. Fast smset kommer fram och får leverans rapport. Så jag gå in på utgående sms igen för att skicka iväg det för att det ska försvinna nån som har en aning hur jag fixar det? Samt en annan sak mitt headset till mobilen har fuckat sig helt kan man få ett nytt headset på sin garanti? Eller gäller den bara för mobil fel om nåt skulle hända mobilen? Jag testade headsetet i kompisen samsung likadant där med. Man får typ vrida den i olika lägen för att musiken ska höras.

Menar typ att man hör bara bakgrundsmusiken men inte rösten. Så igår tröttnade jag så jag bet bort en bit av skyddet för att se om nån sladd satt lös då satt en vit sladd/kabel lös. Eller måste ja köpa ett nytt headset? Kan tillägga att mobilen är två månad gammal och funkar fel fritt.

Ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Sony Ericsson T700 just nu och måste kopiera över alla mina kontakter till telefonminnet ganska snabbt. När min nya telefon kommer slutar mitt simkort att fungera så jag måste få det gjort ganska snabbt. Hittar dock inte funktionen någonstans, verkligen. Någon som vet?

Edit: Det löste sig.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite lagom sur över Sony Ericsson för tillfället då jag precis uppdaterat till Android 2.1 på min X10. Filma i HD skulle man också kunna göra, 5 widgets med. Bara det att så fort jag kör med 5 widget så laggar telefonen pung och när jag väljer att filma i HD så kraschar kamera-läget. Sedan märker jag nu när jag ska återställa alla gamla kontakter osv. att telefonen inte längre kan hitta minneskortet, FAN VAD GREAT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite lagom sur över Sony Ericsson för tillfället då jag precis uppdaterat till Android 2.1 på min X10. Filma i HD skulle man också kunna göra, 5 widgets med. Bara det att så fort jag kör med 5 widget så laggar telefonen pung och när jag väljer att filma i HD så kraschar kamera-läget. Sedan märker jag nu när jag ska återställa alla gamla kontakter osv. att telefonen inte längre kan hitta minneskortet, FAN VAD GREAT!

Uppdaterade också i söndags. Du menar efter du körde deras backup program? den hittade inte mina kontakter heller efter jag återställt allt, jag stängde bara av mobilen och satte på den igen sen hittade den alla som jag sparat på minneskortet.

Dom andra problemen har jag inte stött på, den glider på bra när jag filmar i HD. Det enda jag stör mig på är att snabbknappen för "tyst med vibration på" verkar vara borta, man får gå in på inställningar och göra det den vägen.

Över det så tycker jag uppdateringen till 2.1 var behövlig, allt känns smidigare på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdaterade också i söndags. Du menar efter du körde deras backup program? den hittade inte mina kontakter heller efter jag återställt allt, jag stängde bara av mobilen och satte på den igen sen hittade den alla som jag sparat på minneskortet.

Dom andra problemen har jag inte stött på, den glider på bra när jag filmar i HD. Det enda jag stör mig på är att snabbknappen för "tyst med vibration på" verkar vara borta, man får gå in på inställningar och göra det den vägen.

Över det så tycker jag uppdateringen till 2.1 var behövlig, allt känns smidigare på något sätt.

Mjo allt börjar smått hoppa igång, dock verkar jag klantat till det rejält och blivit av med alla mina kontakter. Det syns hela tiden vem det är som ringer och vem jag får sms av, men när jag ska gå in bland mina kontakter så är det helt tomt, någon aning om vad det kan vara?

Sen blev jag av med allt i kalendern också pga. att jag inte kom ihåg vad jag reggade för Gmail när jag fick telefonen, dock mitt eget fel haha.

Kameran fungerar igen, phew.

Vet inte vilken mobil du har men på X10 så finns det volymknappar på sidan så det är bara dra ner ljudet där så blir det vibration "näst längst ner" om man säger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Silentviper, du byter ju telefon .. varje månad? Helt otroligt är det ju..

Känner ibland att jag vill testa nå nytt tar ju tid också med min ekonomi att köpa en mobil då man måste spara en viss summa varje månad. Tog väl ca 3 månader innan jag hade råd med min Samsung som jag har nu. Men nu börjar touchen bli lite konstig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo: Sådär hade jag på min gamla S500i med att man tog bort en kontakt så fick man sms eller samtal av den personen och namnet stog fortfarande kvar kolla simkortet om du nu inte redan har gjort det.

Har ju dock inte tagit bort några kontakter egentligen, bara flyttat över dom till minneskortet och nu är det hel snurrigt allt, ska kika runt lite och se om det finns någon "importera från minneskort"-funktion någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

garaniärende?

Har väl den vanliga standarden på 1år. Men vet hur det var när ja lämnade in min S500i då man fick springa stupi kvarten och kolla om mobilen hade kommit till the phone house. När man kollade statusen på lagningen då det stog att den hade lämnat verkstan så hade min mobil legat under disken hela tiden om gångerna jag har vart där och kollat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske dags att prova en annan återförsäljare än ThePhoneHouse? ;)

Vi har ju inte så många mobil återförsäljare här i stan vad jag vet förutom Telia Tre Tele2. Men vill inte gå till Siba elgiganten eller onoff och köpa en mobil. Då jag vet hur det vart när jag hade min Nokia 5310 xpress då man fick lämna in den 2 gånger i rad när man hade fått tillbaks den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor