Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Okej nu är det så jag har beslut ångest och har att välja mellan två mobiler för 999kr ska köpas på måndag ena är Samsung S5230 och den andra är LG GT400. Jag gick till phone house och pratade med dem men bruden sa om jag var du så skulle jag välja LG GT400 för den har bättre kamera och har 5.0 mega pixel. Och den andra har 3.2 samsungen alltså och jag vet inte vilken av dem två jag ska välja

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lämnat in min 5800 XpressMusic för tredje gången nu (inga större fel egentligen)

Nu skulle den reklameras osv vilket får mig att tänka på att senast en telefon reklamerades i min närhet fick den som gjorde det välja en ny telefon och lägga mellanskillnaden.

Nu är ju jag sugen på en Desire så att lägga mellanskillnaden kanske blir extremt i såna fall (direkt alltså), men tror ni att det finns en möjlighet att jag får binda upp mig på nytt för en sån telefon samt att det dras av den summa som min 5800 fortfarande är värd?

Eller kommer de vägra och vilja ersätta mig med den telefon som är mest lik trots att jag betalar mellanskillnaden genom att binda upp mig igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenamörs!

Ska köpa mobil nu denna vecka och undrar lite om ni har några tips på vad som skall köpas. (Kommer bli abonnemang då jag

inte har råd att köpa hela på samma gång, så pris är inte spelar ingen större roll, max en 5k dock!)

Är inte sugen på touchscreen, måste va nått som ger mig en riktigt DO WANT känsla isåfall!

Krav är väl då: Att man ska kunna ringa på den... Fungera fint som mp3 och är ganska intreserad av en bra kamera också :)

Cheers!

Simeh

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Säg att jag någon gång vill köpa en HTC eller liknande, vilken är isåfall bäst? Det beror ju givetvis på smak och tycke, men har någon av dem ett ja.. tekniskt övertag över någon annan? Vart kan jag hitta bra jämförelser?

HTC Desire är väl den som är skönast för stunden.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Nu har jag ett dilemma. Måste spara pengar, men nu är jag helt såld på Nokias nya telefon N8. Den kostar iofs bara 4000, men det är ändå en hel del pengar.

Var och klämde lite på den i butiken idag och det första jag tänkte på att den kändes otroligt robust. Aluminiumskalet gör verkligen sitt, helt plötsligt kändes alla andra mobiler i butiken som plastiga leksakstelefoner. Bilderna man kan ta med 12MP-kameran är det sjukaste jag sett (på en telefon iafl :P), tydligen har kameran den största sensorn någonsin i en telefon. Det går också att filma i HD. En annan cool grej är att man kan ansluta usb-stickor och externa hårddiskar till telefonen. Detta i kombination med telefonens HDMI-port är ju helgrymt - har man en mkv-fil på en extern hårddisk, kan man spela upp filmen på TVn via telefonen komponerat av Dolby 5.1-ljud :D Man kan också ansluta tangentbord och mus via bluetooth.

Utöver detta finns det gamla vanliga som jag är van vid från Nokia N97: riktig GPS som man inte behöver vara online för att använda och gratis kartor för hela världen, FM-radio och FM-sändare, riktig multitasking, startskärmen(nu tre stycken iofs)

Gah, hatar när prylnörden i mig kommer fram. Men jag har haft väldigt mycket praktisk användning av min nokia n97 som nu är trasig, så jag skulle nog inte direkt ångra detta köp.

edit: n97 ska det vara

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ett dilemma. Måste spara pengar, men nu är jag helt såld på Nokias nya telefon N8. Den kostar iofs bara 4000, men det är ändå en hel del pengar.

Var och klämde lite på den i butiken idag och det första jag tänkte på att den kändes otroligt robust. Aluminiumskalet gör verkligen sitt, helt plötsligt kändes alla andra mobiler i butiken som plastiga leksakstelefoner. Bilderna man kan ta med 12MP-kameran är det sjukaste jag sett (på en telefon iafl :P), tydligen har kameran den största sensorn någonsin i en telefon. Det går också att filma i HD. En annan cool grej är att man kan ansluta usb-stickor och externa hårddiskar till telefonen. Detta i kombination med telefonens HDMI-port är ju helgrymt - har man en mkv-fil på en extern hårddisk, kan man spela upp filmen på TVn via telefonen komponerat av Dolby 5.1-ljud :D Man kan också ansluta tangentbord och mus via bluetooth.

Utöver detta finns det gamla vanliga som jag är van vid från Nokia N97: riktig GPS som man inte behöver vara online för att använda och gratis kartor för hela världen, FM-radio och FM-sändare, riktig multitasking, startskärmen(nu tre stycken iofs)

Gah, hatar när prylnörden i mig kommer fram. Men jag har haft väldigt mycket praktisk användning av min nokia n97 som nu är trasig, så jag skulle nog inte direkt ångra detta köp.

edit: n97 ska det vara

12MP, filma i HD och Dolby 5.1 låter riktigt bra, även utseendet på mobilen är schysst men Symbian? Med de RAM minnet och processorn så tror jag knappast du kommer komma långt med HD film tittandet. Varför köper du inte en HTC Desire? Säkert lite dyrare men så jävla värt vartenda krona. Med Android kan du förfan göra vad du vill. Ändra hela utseendet på telefonen, skapa egna apps, redigera apps. Inget är begränsat. GPS finns det självklart, och det kostar inget.

Hade du tänkt tanka hem en 1080p Brrip på 2 GB först, sedan överföra det till en extern hårddisk för att sedan koppla den till mobila och sedan se filmen på tv? Jag har en laptop så för mig låter det löjligt, men visst.. har man en stationär dator så är det inte alltid så lätt att koppla den direkt till TV.

Du kan få din HTC Desire att se ut så här;

32_by_kukkzi-d312s79_1187257_0.png

eller så här;

Eris_08_06_10_by_chancellorr_1187257_1.jpg

Jag vet inte hur mycket man kan ändra i Symbian men känner jag Nokia väl så kommer du få nöja dig men de här skitet;

Nokia_N8-1_1187257_2.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12MP, filma i HD och Dolby 5.1 låter riktigt bra, även utseendet på mobilen är schysst men Symbian? Med de RAM minnet och processorn så tror jag knappast du kommer komma långt med HD film tittandet. Varför köper du inte en HTC Desire? Säkert lite dyrare men så jävla värt vartenda krona. Med Android kan du förfan göra vad du vill. Ändra hela utseendet på telefonen, skapa egna apps, redigera apps. Inget är begränsat. GPS finns det självklart, och det kostar inget.

Hade du tänkt tanka hem en 1080p Brrip på 2 GB först, sedan överföra det till en extern hårddisk för att sedan koppla den till mobila och sedan se filmen på tv? Jag har en laptop så för mig låter det löjligt, men visst.. har man en stationär dator så är det inte alltid så lätt att koppla den direkt till TV.

Du kan få din HTC Desire att se ut så här;

Av någon anledning bryr jag mig inte så mycket om hur det grafiska skalet ser ut, det är snarare vad jag kan göra med mobilen som är det viktiga. Det jag gjorde mest med min förra mobil (förutom ringa så klart) var att fota och lyssna på musik. När det gäller fota så är det ju inte så mycket att diskutera, Desire har inte ens en kameraknapp vad jag har förstått? När det gäller musik så är FM-sändaren guld, har haft så otroligt mycket nytta av den, vet inte om det finns på Desire?

Men åh, det där med filmen är ju bara ett exempel på hur fet N8an är och hur mycket den klarar av. Tänk att du drar till stugan och så behöver du bara plocka med dig hårddisken med ditt filmarkiv(alla har väl en sådan hdd? :P). När det kommer till Nokia så handlar det inte om flashiga menyer, utan om att telefonerna är så sjukt praktiska. Det är ju hur gött som helst att kunna plugga in ett minne till telefonen dra över filer hur som helst. Om man verkligen måste ha det flashiga kan man alltid installera den här skiten:

Symbian är open source, så det finns inga begränsningar där heller. Varför jag skulle vilja sitta och redigera apps har jag dock ingen aning om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor