Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Haha, jag vet inte hur det är på din. Men på min mobil får man trycka på Blå pil (Ungefär som Fn på laptops) för att få fram ÅÄÖ. Efter man har tryckt på Blå pil så ligger ÅÄÖ på KL och .,-knappen.

Ah okok, inte min telefon så kan inte testa det nu men ska meddela henne om detta och se vad som händer. Tackar! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar bli riktigt sugen på en X10, någon som sitter på en och kan säga vad ni tycker?

Vad hade du tänkt göra med mobilen? Om du tänker surfa en hel del, GPS:a och se på film så tycker jag du ska köpa en större mobil, HTC Wildfire som kommer ut nu om två veckor (samma prisklass). Smsar du mycket så kan X10 Mini vara ett hinder, satsa på X10 Mini Pro istället (fysiskt tangentbord).

Luren är väldigt liten (lite större än ett tändsticksask) och smått laggig. Men värst av allt är nog batteritiden.

X10 Mini

Taltid: Upp till 4 timmar

Passningstid: Upp till 360 timmar

HTC Wildfire

Taltid: Upp till 8 timmar

Passningstid: Upp till 690 timmar

Jag tänker iaf köpa en HTC Wildfire när den kommer ut i butikerna. Snygg mobil som man kan ha i en liten skinn punch(?), ser proffsigt ut. För dem med körkort och bil så är det perfekt med en medelstor skärm och GPS.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad hade du tänkt göra med mobilen? Om du tänker surfa en hel del, GPS:a och se på film så tycker jag du ska köpa en större mobil, HTC Wildfire som kommer ut nu om två veckor (samma prisklass). Smsar du mycket så kan X10 Mini vara ett hinder, satsa på X10 Mini Pro istället (fysiskt tangentbord).

Luren är väldigt liten (lite större än ett tändsticksask) och smått laggig. Men värst av allt är nog batteritiden.

X10 Mini

Taltid: Upp till 4 timmar

Passningstid: Upp till 360 timmar

HTC Wildfire

Taltid: Upp till 8 timmar

Passningstid: Upp till 690 timmar

Jag tänker iaf köpa en HTC Wildfire när den kommer ut i butikerna. Snygg mobil som man kan ha i en liten skinn punch(?), ser proffsigt ut. För dem med körkort och bil så är det perfekt med en medelstor skärm och GPS.

Wildfire är hälften av en Desire i stort sett.

Så är du ute efter en snabb mobil med massor av funktioner osv så köp inte Wildfire.

Men om du bara vill ha en mobil som har grym batteritid och funkar att ringa och smsa med så duger den nog :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wildfire är hälften av en Desire i stort sett.

Så är du ute efter en snabb mobil med massor av funktioner osv så köp inte Wildfire.

Men om du bara vill ha en mobil som har grym batteritid och funkar att ringa och smsa med så duger den nog :)

Fan, vilken ska jag välja... HTC Wildfire eller LG Optimus :wub:

HTC Wildfire ~3000:-

LG Optimus ~2000:-

Grejjen är att jag inte kommer ha något abonnemang, vilket betyder alltså sällan surfning och GPS. Är det verkligen värt att betala 3000:- för en lur som man inte kan använda till fullo?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar bli riktigt sugen på en X10, någon som sitter på en och kan säga vad ni tycker?

Jag har en X10 (den större varianten) är riktigt nöjd med den, den är snabb, både i menyer, surf och GPS.

Mediascape samlar all din media, videoklipp, musik, bilder på ett smart sätt och lätt att hitta. Timescape samlar all info om dina kontakter, mess, mail, facebook, Twitter, samtal även det på ett smart sätt.

Jag är riktigt nöjd med den, haft den sen kom ut på marknaden och har inte stött på några större motgångar med den. Men som alla (dom flesta) smartphones suger den batteri, men inte mer än att du behöver ladda den varannan dag, och då surfar jag ganska mycket.

Mini varianterna kan jag inte uttala mig om, men antar att det till stor del är samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Hur är det med det här med mobilvirus? Igår innan jag återställde datorn från Trojaner så förde jag över musik som jag ville ha kvar till mobilen, inte för att jag tror att just dom mp3 filerna var infekterade men man vet ju aldrig, följer viruset då med över till mobilen? Eller fungerar inte datorvirus och mobilvirus på samma vis? Kom och tänka på detta efter att jag hade återställt datorn...

Är min mobil säker? Jag har en Nokia 5530 XpressMusic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med det här med mobilvirus? Igår innan jag återställde datorn från Trojaner så förde jag över musik som jag ville ha kvar till mobilen, inte för att jag tror att just dom mp3 filerna var infekterade men man vet ju aldrig, följer viruset då med över till mobilen? Eller fungerar inte datorvirus och mobilvirus på samma vis? Kom och tänka på detta efter att jag hade återställt datorn...

Är min mobil säker? Jag har en Nokia 5530 XpressMusic.

Du kan vara väldigt säker på att din mobil är fri från virus. Sen har jag inte hört talas om virus via mp3's på många år. Under KaZaA's tid, eller möjligtvis Napster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet någon bra sida som håller sig uppdaterade med kommande mobiltelefoner väldigt hyffsat?

Jag tänkte skaffa mig en ny i Januari och det är ju lika bra att börja hålla sig uppdaterad redan nu så att man vet vad som kommer.

Väldigt sugen på någon Androidlur från HTC men ja man vet ju aldrig vad som finns om bara ett halvår oftast så.

Hit me with tips på bra framtidssiare med andra ord. Letat runt lite men kan inte hitta en sida en vän satt och läste såntdär på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Samsung S8300 UltraTouch och undrar hur fan man kollar SMS, eller kommer in i menyn över huvud taget, samtidigt som man talar i telefon. Någon av er som vet? Jag och en vän, som också har en UltraTouch, har inte lyckats lista ut det hittills, verkar inte som att det går. Men är det så pass dåligt att det inte går, eller bara så pass avancerat att jag missat något?

Tacksam för svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Samsung S8300 UltraTouch och undrar hur fan man kollar SMS, eller kommer in i menyn över huvud taget, samtidigt som man talar i telefon. Någon av er som vet? Jag och en vän, som också har en UltraTouch, har inte lyckats lista ut det hittills, verkar inte som att det går. Men är det så pass dåligt att det inte går, eller bara så pass avancerat att jag missat något?

Tacksam för svar :D

Varför kollar man sms samtidigt som man pratar i telefon? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...
Finns det nåt sätt man kan ta reda på vad en person (ett nr) har för abonnemang utan att rakt ut fråga dem om det? Jag har Tele2 och ringer gratis till alla inom Tele2, resten kostar 70 öre minuten och det kan faktiskt bli en hel del pengar när man ska ringa halvtimmevis.

http://fjortis.us/

Fast jag vet inte om den räknar med flyttade nummer.. Innan hade ju operatörerna egna nummerserier i början, men nu när man kan flytta runt nummer hur som helst så vet jag inte om sidan stämmer

Edit: https://nummertjanster.pts.se/net/sv/Nummer...t/Enskiltnummer kan vara värt att testa också, eftersom den är från PTS så borde det ju stämma

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://fjortis.us/

Fast jag vet inte om den räknar med flyttade nummer.. Innan hade ju operatörerna egna nummerserier i början, men nu när man kan flytta runt nummer hur som helst så vet jag inte om sidan stämmer

Edit: https://nummertjanster.pts.se/net/sv/Nummer...t/Enskiltnummer kan vara värt att testa också, eftersom den är från PTS så borde det ju stämma

Fan också. :) Tack för länkarna iallafall, de tycktes stämma båda två med de nummer jag provade först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...