Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Sitter och funderar på nåt av dessa erbjudande från The phone house en samsung med comviq kontant för 999kr eller en Sony Ericsson för 1490kr med comviq kontant. Samsungen är en Samsung S5230 och Sony Ericssonen är en T700 har aldrig haft en Samsung men vilken av dessa mobiler bör jag välja?

Beror helt på dig själv, gå ner på stan & titta på telefonerna så får du se vilken du tycker bäst om! Jag skulle iaf tagit Samsugen, är grymt less på SE, och allt dem gör..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah förmodligen får brorsan en sån i jobbet inom nån månad så då ska jag sitta o pilla som en galning på den.

Jag är avis. Börjar bli liiiite less på min 5800 som inte funkat som den ska sen jag lämna in den i höstas.

Hehe, jag har levt med en w810i i 4 år så det känns helt underbart. Jag fick förresten routerproblemet någorlunda fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett sjukt problem på min S500i nu jag kommer inte in i mobilen överhuvudtaget googlat runt men hittar inge. Efter man har slagit in sim koden till mobilen så kommer telefonlåskoden upp och jag skriver rätt men får fel kod hela tiden. Har skrivit samma kod nu hela tiden. Den var så likadan tidigare idag men då hjälpte det att ta ut batteriet och simkortet och stoppa in allt igen.

Men nu går det inte vad ska jag göra för att komma in i mobilen igen.

EDIT: Kom på att jag hade ändra de två sista siffrorna testade bara nåt och kom emot en knapp två gånger när jag hade slagit två siffror så nu funkar det.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Jag har råkat knulla sönder On/Off-knappen på min Nokia 5310, någon som vet om jag kan starta den på något annat vis? Har provat att hålla i den röda luren men den funkade inte. Kan det funka om jag laddar mobilen och sedan drar ut kabeln? mobilen kanske startas automatiskt haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah. Satte min HTC Desire på att larma 08.15, jag vaknade dock tidigt och kunde stänga av larmet direkt när det startade... trodde jag.

Normalt sett så ska man dra fingret över skärmen och låsa upp telefonen för att stänga av larmet, men av nån mysko anledning så hann inte det programmet som sköter deaktiveringen av larmet starta upp :/

Telefonen låstes upp och larmet gick på som vanligt, enda sättet att stänga av det verkade vara att starta om mobilen, men som tur är hade jag en Task-Killer app som kunde stänga av Klock-appen åt mig ;3

uhm.. yes.. Desire ägare, var inte för snabba med att stänga av larmet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig nu blir en Samsung S5230 fick låna den för en dag egentligen skulle det vara ett tag men hände en sak. Lärde mig redan mobilen på ett par minuter så ja det blir den mobilen.

Har själv en sån, och med tanke på priset så är jag riktigt nöjd. Använder inte mobil så ofta ska dock tilläggas :whistling:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har råkat knulla sönder On/Off-knappen på min Nokia 5310, någon som vet om jag kan starta den på något annat vis? Har provat att hålla i den röda luren men den funkade inte. Kan det funka om jag laddar mobilen och sedan drar ut kabeln? mobilen kanske startas automatiskt haha

Om du lyckas pilla bort on/off knappen så kan du kö ner nån sak där för att starta mobilen. Har lyckats haft sönder den knappen förut på mina två gamla nokia mobiler så jag får pilla ner en skruv mejsel eller nåt.

@Halo: Ja jag är riktigt nöjd över den lätt lärd var den med så ja nästa månad slår jag till.

Gick även in på the phone house och frågade om de kunde lägga undan den till nästa månad men max 2 dagar bara :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter ju med en Samsung SGH-L760 och använder ju Windows 7. Men jag kan inte hitta nån mjukvara som funkar på W7 så jag kan komma åt innehållet i mobilen, vet ni nått program som man kan använda?

Något som funkar på tidigare versioner av Windows och kompatibilitetsläge?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som funkar på tidigare versioner av Windows och kompatibilitetsläge?

På samsungs hemsida finns det program till XP och Vista, testat med båda och även med kompatibilitetsläge.

XP versionen funkade inte alls, det bara hänger sig när man ska starta!

Vista versionen går igång men kan inte hitta mobilen och vägrar uppdatera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HTC Desire

Knapplåset använder vanligtvis två steg: en knapptryckning på on/off-knappen samt en slide på skärmen (som med iPhone). När man spelar musik i den inbyggda musikspelaren, däremot, så räcker det med steg ett för att kunna pausa och byta låt m.m. Detta är OTROLIGT enerverande när man arbetar och använder musiken som sällskap. Jag själv sätter plant för tillfället och mobilen, som ligger i byxfickan, får för sig att byta låt stup i kvarten då man väldigt lätt kommer åt tidigare nämnda knapp.

Finns det något jag kan göra för att slippa det här? Har kollat runt bland inställningar men fruktlöst.

Edit: Kom på att jag bara kan ladda ner en app för att spela musik i. Tips?

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Sitter med en Samsung Galaxy här och finner det helt omöjligt att hitta ÅÄÖ när man skriver sms. Feltillverkad telefon eller hur gör man egentligen? Det är engelskt tangentbord men i övrigt är det svensk meny. Går även att välja språk på tangentbordet men svenska finns ej med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter med en Samsung Galaxy här och finner det helt omöjligt att hitta ÅÄÖ när man skriver sms. Feltillverkad telefon eller hur gör man egentligen? Det är engelskt tangentbord men i övrigt är det svensk meny. Går även att välja språk på tangentbordet men svenska finns ej med.

Haha, jag vet inte hur det är på din. Men på min mobil får man trycka på Blå pil (Ungefär som Fn på laptops) för att få fram ÅÄÖ. Efter man har tryckt på Blå pil så ligger ÅÄÖ på KL och .,-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor