Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Har du en Nokia n97?

edit: eXotic, kan du surfa vanligt med 3G?

Jadå, det går utan problem.

Alltså serverprofilen är INTE för att koppla till internet när det gäller uppdatering av telefonen utan är för att telefonen ska komma åt servern med uppgraderingen på.

Sök på Nokias hemsida så hittar du inställningarna :mf_doof:

Edit:

http://www.nokia.se/support-och-programvar...mvara/faq#faq17

Var det där menat till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju det som är serverprofilen. Klickar du på länken ser du att det är info om när det inte funkar att uppdatera. :mf_doof:

Aha, jag testade att ställa in och alla alternativ fanns utom "Acceptera alla förfrågningar automatiskt Ja" och när jag försöker skapa profilen så går det inte.

Edit: Gick in och tittade på länken och klickade runt en massa, och fan vad krångligt det verkar. Jag orkar inte gå igenom allt det där för en uppdatering jag inte ens visste fanns.

Sorry L_Voll. >_<

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, jag testade att ställa in och alla alternativ fanns utom "Acceptera alla förfrågningar automatiskt Ja" och när jag försöker skapa profilen så går det inte.

Hade samma problem nu när du säger det. Fick ge mig in i den inställningsmenyn för alla anslutningar eller nåt såntdär och ta bort saker o ha mig. testa runt lite. Ta inte bort nätverksanslutningar osv iom att det är dåligt men i stort sett allt annat går att fippla med. Kommer inte ihåg vilken som va konstig alls tyvärr men det va bara o testa sig fram. Och du kan ju döpa om det också om du vill det.

Acceptera.... fanns nog i avancerade alt. eller något sånt om det fanns alls.

Edit: Sådär avancerat va det väl inte det som behövde göras. Krävde mer att man hade ett teknikintresse och vill ha en lite bättre telefon rent allmänt. Nu vet jag ju dock inte om n97 är touch men senaste uppdateringen till 5800 innehöll ju en lite skön grej för scrollen tex :mf_doof:

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte byta ut produktnyckel på mobilen, men det gick inte. När jag senare stängde av mobilen gick den inte att starta igen, det enda som kom fram var Nokia-logotypen. Jag fick göra en hard reset och förlorade alla kontakter, meddelanden och anteckningar. Ovärt!

Men jag måste fixa detta. Vill ha nya Ovi-maps också, det funkar inte om man har en äldre firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Nu har jag kikat en del på abonnemang och shit, och jag har ju halebop nu, utan fri surf å sånt där..

Så nu tänkte jag uppgradera det när jag ändå köper ny mobil. Så jag spanade in det här, då det är halebop fortfarande så borde ju ha rätt bra täckning ändå.

Halebop Vänner Surf Plus 149 kr/mån

3 GB datatrafik/månad ingår

alt

Halebop Vänner Surf Bas 109 kr/mån

0,5 GB datatrafik/månad ingår

För båda gäller: Du kan surfa i en hastighet upp till 6 Mbit/s

För de kunder som förbrukar mer än 3 GB/månad / 0.5 GB/månaden i datatrafik förbehåller sig Halebop rätten att begränsa överföringshastigheten till 120 kbit/s.

Fyller man 0,5 GB snabbt?

då får jag även gratis sms och ringer för 19 öre minuten (förutom andra halebopare, då är det gratis).

Vad tror ni?

Obs: Jag vill inte ha nå comviq eller 3, sämst täckning här i norrlandsskogarna.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt nöjd med Telias Max25 Fri surf. För 98,- i månaden smsar och ringer jag gratis (öppningsavgift på 69 öre, tror jag det är, till alla) samt surfar 0,5GB innan hastigheten stryps. Jag har då ännu inte kommit över den gränsen, och det har heller inte någon av mina kompisar med samma abonnemang. Sen kopplar jag hellre upp mig på Wi-Fi om det finns tillgängligt då det i regel är snabbare, men.

Telia har även samma täckning som Halebop. Eller tvärtom är det väl egentligen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt nöjd med Telias Max25 Fri surf. För 98,- i månaden smsar och ringer jag gratis (öppningsavgift på 69 öre, tror jag det är, till alla) samt surfar 0,5GB innan hastigheten stryps. Jag har då ännu inte kommit över den gränsen, och det har heller inte någon av mina kompisar med samma abonnemang. Sen kopplar jag hellre upp mig på Wi-Fi om det finns tillgängligt då det i regel är snabbare, men.

Telia har även samma täckning som Halebop. Eller tvärtom är det väl egentligen..

Syrran har Telia max 25 och ska byta till Halebop Hallå.

Det är exakt samma, men med max 25 kostar abonnemanget 49 och surf 69.

Med Hallå kostar det 59 och 59. Skillnaden är väl att man får 5000 sms i månaden med Max 25, och minutkostnaden för samtal är 49 öre. För Hallå är det 3000 sms i månaden och 19 öre i minuten, och så kan man ha det efter att man fyllt 25.

Halebop är dotterbolag åt Telia, så dem kör samma nät, japp :confused:

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt*

Är den bra? svara i mobiltopicen.

Jag vill också ha.. eller Xperia vore rolig att testa också.

Den är grymt bra! Och så pass värd pengarna så jag har redan beställt... tillbehör! ^_^

Jag är chockad hur snabbt man surfar på facebook/aftonbladet/gtasajten, you name it :)

Nu har jag oturen och äger en Belkin router, och dem är lite kräsna med HTCs mobiler när det gäller wifi, så har lite strul med det.

Men har hört att det inte är allt för svårt att fixa (routern).

Men spring iväg och testa en Desire så är du fast.

Jag hade turen och fick testa en kollegas. Jag beställde mitt egna ex samma kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är grymt bra! Och så pass värd pengarna så jag har redan beställt... tillbehör! ^_^

Jag är chockad hur snabbt man surfar på facebook/aftonbladet/gtasajten, you name it :)

Nu har jag oturen och äger en Belkin router, och dem är lite kräsna med HTCs mobiler när det gäller wifi, så har lite strul med det.

Men har hört att det inte är allt för svårt att fixa (routern).

Men spring iväg och testa en Desire så är du fast.

Jag hade turen och fick testa en kollegas. Jag beställde mitt egna ex samma kväll.

Ah förmodligen får brorsan en sån i jobbet inom nån månad så då ska jag sitta o pilla som en galning på den.

Jag är avis. Börjar bli liiiite less på min 5800 som inte funkat som den ska sen jag lämna in den i höstas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor