Siana Skrivet 27 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2010 Åhåå! Men just nu har jag 1.20MB skickat och 12MB Mottaget, så jag lider ju ingen nöd direkt. Men vad händer om det överstiger? Får jag väldigt dyr räkning i postlådan då? Vanligast är att hastigheten stryps till modemhastighet, men i vissa fall så betalar man istället extra. Bara att kolla upp på Halebops hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Nån som har en sån här mobil eller har erfarenhet av denna? Hur är den som mobil? Detta är min första LG mobil som jag ska köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Nån som har en sån här mobil eller har erfarenhet av denna? Hur är den som mobil? Detta är min första LG mobil som jag ska köpa. Min bror har en. Jag har pillat lite på den och gillar den. Rätt enkel att förstå sig på osv. Personligen hade jag hellre köpt den tunna versionen av min mobil istället. Nokia nånting. Det görs reklam för den nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Har i vilket fall bestämt mig för en mobil nu - och det blir en HTC Desire. Sug på den, ni. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Åhåå! Men just nu har jag 1.20MB skickat och 12MB Mottaget, så jag lider ju ingen nöd direkt. Men vad händer om det överstiger? Får jag väldigt dyr räkning i postlådan då? Din hastighet blir aningen lägre bara. Du behöver inte betala något extra, jag har exakt samma abonnemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2010 Din hastighet blir aningen lägre bara. Du behöver inte betala något extra, jag har exakt samma abonnemang. Härligt! Slipper jag oroa mig för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 30 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 Jag söker just nu en ny mobil med anledning av händelsen då min nuvarande trotjänare krossades som jag beskrev någon sida bak. Vad jag vill ha är en relativt billig, men ändå prisvärd touch-telefon. Prisklassen iPhone är uteslutet med min nuvarande ekonomi, men vad finner man därunder? Vilka märken är att rekommendera? Android, or not? Någon som sitter på en HTC? Har ni något, gott eller ont, att kommentera på? Vilka modeller är prisvärda osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
95alexander95 Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Jag har ett Telia abonnemang, och när jag går in på internet så drar det 9kr/dag. Kan jag då använda mobilen hur mycket som helst (internet) den dagen då och det kostar bara 9kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 (redigerad) Jag har ett Telia abonnemang, och när jag går in på internet så drar det 9kr/dag. Kan jag då använda mobilen hur mycket som helst (internet) den dagen då och det kostar bara 9kr? Du svarade rätt bra på din egen fråga Redigerad 14 april, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Jag har ett Telia abonnemang, och när jag går in på internet så drar det 9kr/dag. Kan jag då använda mobilen hur mycket som helst (internet) den dagen då och det kostar bara 9kr? Du svarade rätt bra på din egen fråga Fast ändå. Mina räkningar ser cp ut med ibland bra mycket mer än 9kr/dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 (redigerad) eXotic, vad har du får produktkod på din n97? Det står under batteriet. Har du kunnat uppdatera till v.2.0 och senare? Den koden jag har kan nämligen inte göra det =/ Jag måste lyckas byta kod för att göra det. Redigerad 14 april, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 eXotic, vad har du får produktkod på din n97? Det står under batteriet. Har du kunnat uppdatera till v.2.0 och senare? Den koden jag har kan nämligen inte göra det =/ Jag måste lyckas byta kod för att göra det. Wait what? Ska man uppdatera telefonen? *Tittar mot den lite snett* Om jag säger min produktkod, kan du sno den då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 Wait what? Ska man uppdatera telefonen? *Tittar mot den lite snett* Om jag säger min produktkod, kan du sno den då? Haha! Över allt står det att telefonen blir som ny när man uppdaterar till v.2.0. Uppdateringen kom i höstas till nästan alla n97 men har fortfarande inte kommit till just den produktkoden jag har. Produktkoden är inget unikt per telefon, de ser ut så här: http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/stuff/n97rm505pc.txt Improved touch screen scrolling Ovi Maps 3.1 with 3–D maps Nokia e-mail, Ovi Contacts, Ovi Store Improved memory and battery performance Improved image and video stability Men prova att uppdatera! Du går in på inställningar--> telefon--> telefonhantering--> Uppdat. enhet--> VAL--> Sök efter uppdateringar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2010 (redigerad) Haha! Över allt står det att telefonen blir som ny när man uppdaterar till v.2.0. Uppdateringen kom i höstas till nästan alla n97 men har fortfarande inte kommit till just den produktkoden jag har. Produktkoden är inget unikt per telefon, de ser ut så här: http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/stuff/n97rm505pc.txt Improved touch screen scrolling Ovi Maps 3.1 with 3–D maps Nokia e-mail, Ovi Contacts, Ovi Store Improved memory and battery performance Improved image and video stability Men prova att uppdatera! Du går in på inställningar--> telefon--> telefonhantering--> Uppdat. enhet--> VAL--> Sök efter uppdateringar Oj, så uppdaterad var jag. Men jag tycker att den har fungerat bra, och mycket av det som uppdaterats använder jag inte. Men jag gjorde ett försök ändå och fick "Anslutningsfel" är det samma errormeddelande du får? Eller har jag något problem jag måste lösa först? Edit: Jag har ingen serverprofil, bör jag skapa en sådan först? Redigerad 14 april, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 (redigerad) Oj, så uppdaterad var jag. Men jag tycker att den har fungerat bra, och mycket av det som uppdaterats använder jag inte. Men jag gjorde ett försök ändå och fick "Anslutningsfel" är det samma errormeddelande du får? Eller har jag något problem jag måste lösa först? Edit: Jag har ingen serverprofil, bör jag skapa en sådan först? Serverprofil? Jag får inget errormeddelande. För mig står det att det inte finns några uppdateringar att hämta när den har anslutit och tittat efter. Jag tror man kommer märka stor skillnad när man har uppdaterat. Det bästa är att man scrollar över skärmen i alla program och listor istället för att använda scroll"listen" på sidan. Mobilen ska över lag vara mycket smidigare också sägs det. Jag har väntat på detta över ett halvår nu, så jag måste verkligen lyckas byta ut min produktkod på nåt sätt. Jag har provat efter en guide men inte lyckats få det att fungera. Det har ju kommit ytligare än uppdatering nu som man vill ha, men inte får Redigerad 15 april, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 Serverprofil? Jag får inget errormeddelande. För mig står det att det inte finns några uppdateringar att hämta när den har anslutit och tittat efter. Jag tror man kommer märka stor skillnad när man har uppdaterat. Det bästa är att man scrollar över skärmen i alla program och listor istället för att använda scroll"listen" på sidan. Mobilen ska över lag vara mycket smidigare också sägs det. Jag har väntat på detta över ett halvår nu, så jag måste verkligen lyckas byta ut min produktkod på nåt sätt. Jag har provat efter en guide men inte lyckats få det att fungera. Det har ju kommit ytligare än uppdatering nu som man vill ha, men inte får Ja, om du går in på VAL och istället för att ta uppdatera så kan man välja någonting med serverprofil och där har jag ingen. Jag får fortfarande anslutningsfel, så det är väl någonting annat som krånglar för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 Oj, så uppdaterad var jag. Men jag tycker att den har fungerat bra, och mycket av det som uppdaterats använder jag inte. Men jag gjorde ett försök ändå och fick "Anslutningsfel" är det samma errormeddelande du får? Eller har jag något problem jag måste lösa först? Edit: Jag har ingen serverprofil, bör jag skapa en sådan först? Japp det måste du lägga in. Antar att du köpt en abbonemangsfri telefon eller lämnat in den någon gång. Alternativt inte kopplat den till datorn. Tror inte det behövs serverprofil om du kopplar till datorn dock! Testa det. Annars finns allt på Nokias hemsida. Va skitjobbigt tyckte jag, men jag fick springa fram o tillbaka en massa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 Japp det måste du lägga in. Antar att du köpt en abbonemangsfri telefon eller lämnat in den någon gång. Alternativt inte kopplat den till datorn. Tror inte det behövs serverprofil om du kopplar till datorn dock! Testa det. Annars finns allt på Nokias hemsida. Va skitjobbigt tyckte jag, men jag fick springa fram o tillbaka en massa Jag har abonnemang, jag har aldrig lämnat in den och jag har kopplat den till datorn många gånger. Så det beror inte på något av de sakerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 (redigerad) Japp det måste du lägga in. Antar att du köpt en abbonemangsfri telefon eller lämnat in den någon gång. Alternativt inte kopplat den till datorn. Tror inte det behövs serverprofil om du kopplar till datorn dock! Testa det. Annars finns allt på Nokias hemsida. Va skitjobbigt tyckte jag, men jag fick springa fram o tillbaka en massa Har du en Nokia n97? edit: eXotic, kan du surfa vanligt med 3G? Redigerad 15 april, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 15 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2010 (redigerad) Har du en Nokia n97? edit: eXotic, kan du surfa vanligt med 3G? Näe men en 5800 och det är väl om inte jag är helt ute o cyklar symbian i båda? Alltså serverprofilen är INTE för att koppla till internet när det gäller uppdatering av telefonen utan är för att telefonen ska komma åt servern med uppgraderingen på. Sök på Nokias hemsida så hittar du inställningarna Edit: http://www.nokia.se/support-och-programvar...mvara/faq#faq17 Ange *#0000# på telefonens startskärm eller gå till Enhetshanteraren (mer information finns i användarhandboken). Välj Alternativ > Serverprofiler > Alternativ > Ny serverprofil > Kopia = Nej Servernamn Nokia Server-ID Nokia Serverlösenord firmupservpass Kopplingspunkt [välj önskad kopplingspunkt] Värdadress https://dms.update.nokia.com/dms/omadm Port 443 Användarnamn nokiams DM-lösenord nokiamspass Tillåt konfiguration Ja Acceptera alla förfrågningar automatiskt Ja Redigerad 15 april, 2010 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts